Skocz do zawartości

[podwozie]Wymiana amortyzatorów tylnych Ford Fiesta MK3


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

W tym temacie wymianę w punktach krok po kroku wymianę amortyzatorów tylnych w MK3.

 

 

 

1. Podnosimy samochód i kładziemy na kobyłkach opierając o krawędź gdzie wsuwa się w rowek w lewarku. Robimy to z jednej jak i z drugiej strony samochodu. Jak nie mamy kobyłek do kładziemy na bardzo szerokich i w miarę wysokich cegłach na tyle dużych że podczas gdy będziemy szarpać odkręcania nie zwalił się nam samochód na Ziemię.

 

 

 

2. Odkręcamy oby dwa koła.

 

 

 

3. Gdy już mamy koła odkręcone spryskajmy WD-40 lub innym odrdzewiaczem na śruby.

 

 

 

4. Dla pewności dajmy śrubie młotkiem przez łeb (dosłownie).

 

 

 

5. Chwytajmy klucz nasadowy z 6 kotną nasadka nr 19 (bywają klucze nasadowe z nasadkami gwiazdkowymi w stylu kluczy oczkowych). Nawet nie myśmy odkręcać kluczami oczkowymi czy płaskimi bo nie damy rady.

 

 

 

6. Odkręcamy śrubę.

 

 

 

7. Gdy nie idzie to przedłużka i wsio.

 

 

 

8. Gdy już pójdzie. Odkręcamy śruby które są w bagażniku.

 

 

 

9. Zdejmujemy czarne kołpaki które po otwarciu bagażnika zauważymy.

 

 

 

10. Pod kołpakami znajdziemy 3 śruby.

 

 

 

11. Odkręcamy kluczem płaskim 13 śruby.

 

 

 

12. Wyjmujemy amorek z samochodu.

 

 

 

13. Powtarzamy czynność z drugiej strony.

 

 

 

14. Gdy już dwa amorki mamy na ziemi albo idziemy do mechanika by nam ściągnął i założył sprężyny na nowe lub robimy to sami.

 

 

 

15. Jeśli robimy to sami to ściskamy sprężynę(np. kawałkiem drutu oplatamy z dwóch stron i skręcamy lub kupić ściągacz cena 20/30zł). UWAGA!!! Ta czynność jest dosyć niebezpieczna bo w razie nagłego rozprężania sprężyny możemy nią dostać.

 

 

 

16. Jeśli po ściśnięciu sprężyny nadal żyjemy to odkręcamy śrubę.

 

 

 

17. Od tej chwili bądźmy ostrożni z obchodzeniem się ze sprężyną.

 

 

 

18. Zdejmujemy sprężynę z amorka.

 

 

 

19. Zakładamy na nowy. Pamiętajmy by sprężyna weszła odpowiednio w żłobienie w amortyzatorze jak i w gumie na górze, a zaś ta guma weszła odpowiednio w metalową czasze.

 

 

 

20. Skręcamy śrubę.

 

 

 

21. Powtarzamy analogicznie w drugim amortyzatorze.

 

 

 

22. Gdy mamy już sprężyny na amortyzatorach zaczynamy montaż w samochodzie.

 

 

 

23. Robimy to analogicznie do demontażu pamiętając by pierw przykręcić te dwie śruby w bagażniku, a potem tą jedną na dole.

 

 

 

24. Gdy już mamy zamontowane amorki to zakładamy koła.

 

 

 

25. Opuszczamy samochód.

 

 

 

UWAGI!!!

 

1. Samochód powinien mieć obydwa koła jednocześnie w powietrzu.

 

2. Jeśli mamy kanał możemy robić to na kanale będzie nam łatwiej.

 

3. Wszystkie nakrętki samokątrujące wymieniamy na nowe, stare już nie będą spełniać swojego zadania.

 

 

 

Autor: Michał Lewandowski (Maki)

 

Źródło: http://www.fiestaklubpolska.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania