Skocz do zawartości

[elektryka]Drgające, wolno działające, stające wycieraczki


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebujemy:

 

* WD40

* smar grafitowy

* młotek

* klucz płaski większy od sworznia na którym osadzone jest ramię wycieraczki (trzeba o coś zaprzeć przy wybijaniu z tulei)

* komplet kluczy - najlepiej nasadki

* coś do wybicia do końca sworzni (nie będą chciały wyjść wybijamy do końca)

 

 

 

ODPINAMY PLUS od AKUMULATORA!!!

 

 

 

1. Ściągamy uszczelkę i osłonę plastikową.

 

 

 

2. Mechanizm znajduje się w głębi po prawej stronie.

 

 

 

3. Bez odkręcenia komputera pokładowego nie wiele zdziałamy.

 

 

 

4. Wykręcamy śrubki, ściągamy osłonę, ściągamy metalowy klips, odpinamy kompa, wtyczki maja mechanizm przesuwny do zewnętrznej.

 

 

 

5. Uwalniamy złączki gumowe pomiędzy komora silnika a tą druga gdzie znajduje się komputer, odkręcamy spód obudowy by była luźna.

 

 

 

6. Zdejmujemy klipsy z wycieraczek będzie pod nimi śruba, psikamy WD40 odkręcamy i ruchami góra dół wyjmujemy ramię wycieraczki (nie zdejmować pióra bo jak ramie puknie w szybę to...) tylko kawałek jest z frezem więc dacie radę.

 

 

 

7. Wycieraczki zdjęte odkręcamy 2 śruby (trzymające mechanizm) i obracamy delikatnie, wypinamy wtyczkę (wciskamy cypek i ruszamy aż wyjdzie - można wd40 troszeczkę dać).

 

 

 

8. Tu przyda się pomoc bo obudowa komputera odrobię przeszkadza ale jeśli ktoś ja przytrzyma to nie będzie problemu i mechanizm wyląduje na wierzchu (można oczywiście wypiąć wtyki od ecu i mieć luz tam ale ja się na to nie porywam).

 

 

 

9. Wybijamy sworzeń po kolei nie wszystkie na raz najpierw jeden itd. Napotkacie tam resztki starych zimeringów zawleczki ale nie wywalamy zbieramy ładnie bo zostaną użyte.

 

 

 

10. Po wybiciu pierwszego czyścimy skrobiemy nakładamy smar i wkładamy w swoje miejsce kręcąc by się rozruszało. Jak widać w środku mamy miedź dlatego tez mechanizm po konserwacji wróci do naszych łask. Składamy tak jak rozłożyliśmy ładując smar ma być go sporo bo stare uszczelniacze bez niego padną a tak mamy za free perfect efect.

 

 

 

11. Gdy już wszystkie połączenia będą pracowały bajecznie kładziemy całość na podłodze blokujemy mechanizm bodajże 17 (silnik) i odkręcamy śrubę mocująca mechanizm z częściami ruchomymi. Tam także dajemy smar po wyczyszczeniu oczywiście.

 

 

 

12. Zauważyliście że łączenie ramion w jednym miejscu jest na tulejach kulowych z czego wybić da się bezpiecznie tylko górny. Dolny rozruszamy i smarujemy gdy ramie będzie wolne po wybiciu sworznia.

 

 

 

13. Składamy, smarujemy i jeśli zrobicie to porządnie to padniecie ze szczęścia widząc jak pracują normalne wycieraczki. Moje dla przykładu schodziły w dół do 70-80km/h drgały a nie raz od tak zawieszały się w połowie by zatruć mi życie.

 

 

 

Autor: Qris

 

Źródło: http://www.a6klub.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania