Gość Camillo Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Witam was koledzy! To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałośc za którą z góry dziękuję. Wyszukiwarka niestety nie pomogła mi rozwiązac mojego problemu więc do rzeczy: Pacjent jak w profilu Cordoba 1.4 AEX 97r. Jakiś miesiąc temu zauważyłem dośc duży spadek mocy, szarpanie silnikiem i bardzo szybki wzrost temperatury. W pierwszej kolejności sprawdziłem układ chłodzenia i stwierdziłem że termostat się nie otwiera bo samochód działał na tzw "krótkim obiegu" po wymianie termostatu nieznacznie się poprawiła sytuacja z temperatura lecz okazało się że nie załącza się wentylator z powodu padniętego czujnika w chłodnicy który również wymieniłem. I tak o to płyn chłodniczy jest, pompa wody działa, oba węże prawidłowo się nagrzewają, wentylator się załącza a samochód nadal po przejechaniu ok kilometra łapie już ponad 90st. Wtedy zauważyłem że wyrzuca płyn po otwarciu zbiorniczka, pod korkiem oleju pojawiło się trochę "masełka" a z wydechu momentami leciała biała para. Wniosek? Uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelkę, splanowałem głowicę, ustawiłem rozrząd i zapłon tak jak były przed wymianą ( co do ustawienia zapłonu mam wątpliwosci) wszystko poskładałem do kupy a tu praktycznie brak poprawy. Silnik klekocze jak diesel ( dośc głosno slychac zawory, nadal się grzeje i przyspiesza jakby mial z 15 KM. Powoli zaczynam rozkładac ręce co to moze byc więc zwracam się do was o pomoc i porade.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmer Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Zaglądałeś do głowicy ? Sprawdzałeś kompresję silnika ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camillo Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Zaglądałeś do głowicy ? Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie zaworów itd to jeszcze nie ale skoro to konieczne to sprawdzę. Sprawdzałeś kompresję silnika ? Jeszcze nie ale mam taki zamiar Dodatkowo w sobotę podłączyłem pacjenta pod VAG-a i pokazał 2 podejrzane błędy mianowicie błąd czujnika temperatury wody i coś na temat ustawienia zapłonu. Może zapłon jest źle ustawiony i przez to silnik tak się zachowuje?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmer Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 W tej głowicy są popychacze hydrauliczne. Być może któryś lub króreś są zużyte. W skrajnym przypadku mógł się wytrzeć od wałka rozrządu i/lub sam wałek (krzywka) wytarła się. Wszystkiego dowiesz się jak tam zajrzysz. Jeśli chodzi o czujnik temp. to jest tam pewnie taki co ma wtyczkę z czterema przewodami. Warto go podmienić na próbę. Co do błędu zapłonu, spróbuj na słuch na biegu jałowym pokręcić aparatem i obserwuj pracę silnika (w tym także obroty).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawid5 Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 odepnij katalizator morze zapchany i niema mocy silnik   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camillo Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Problem z brakiem mocy i głośną pracą rozwiązany. Pomogło ustawienie kąta zapłonu. Teraz auto idzie rewelacyjnie a na wolnych obrotach chodzi dużo równiej i ciszej. Co do temperatury to nagrzewa się trochę wolniej więc myślę że powinno być już ok. Mam zamiar tylko jeszcze profilaktycznie dolać trochę płynu bo jest na min. i odpowietrzyć. Póki co temat uważam za zamknięty i dziękuję wszystkim za pomoc   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się