Skocz do zawartości

Cordoba 1.4 AEX - brak mocy, szybko się grzeje


Gość Camillo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was koledzy! To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałośc za którą z góry dziękuję. Wyszukiwarka niestety nie pomogła mi rozwiązac mojego problemu więc do rzeczy:

 

Pacjent jak w profilu Cordoba 1.4 AEX 97r.

 

Jakiś miesiąc temu zauważyłem dośc duży spadek mocy, szarpanie silnikiem i bardzo szybki wzrost temperatury. W pierwszej kolejności sprawdziłem układ chłodzenia i stwierdziłem że termostat się nie otwiera bo samochód działał na tzw "krótkim obiegu" po wymianie termostatu nieznacznie się poprawiła sytuacja z temperatura lecz okazało się że nie załącza się wentylator z powodu padniętego czujnika w chłodnicy który również wymieniłem. I tak o to płyn chłodniczy jest, pompa wody działa, oba węże prawidłowo się nagrzewają, wentylator się załącza a samochód nadal po przejechaniu ok kilometra łapie już ponad 90st. Wtedy zauważyłem że wyrzuca płyn po otwarciu zbiorniczka, pod korkiem oleju pojawiło się trochę "masełka" a z wydechu momentami leciała biała para. Wniosek? Uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelkę, splanowałem głowicę, ustawiłem rozrząd i zapłon tak jak były przed wymianą ( co do ustawienia zapłonu mam wątpliwosci) wszystko poskładałem do kupy a tu praktycznie brak poprawy. Silnik klekocze jak diesel ( dośc głosno slychac zawory, nadal się grzeje i przyspiesza jakby mial z 15 KM. Powoli zaczynam rozkładac ręce co to moze byc więc zwracam się do was o pomoc i porade.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałeś do głowicy ?

 

Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie zaworów itd to jeszcze nie ale skoro to konieczne to sprawdzę.

 

Sprawdzałeś kompresję silnika ?

 

Jeszcze nie ale mam taki zamiar

 

Dodatkowo w sobotę podłączyłem pacjenta pod VAG-a i pokazał 2 podejrzane błędy mianowicie

błąd czujnika temperatury wody i coś na temat ustawienia zapłonu. Może zapłon jest źle ustawiony i przez to silnik tak się zachowuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej głowicy są popychacze hydrauliczne. Być może któryś lub króreś są zużyte. W skrajnym przypadku mógł się wytrzeć od wałka rozrządu i/lub sam wałek (krzywka) wytarła się. Wszystkiego dowiesz się jak tam zajrzysz.

 

Jeśli chodzi o czujnik temp. to jest tam pewnie taki co ma wtyczkę z czterema przewodami.

Warto go podmienić na próbę.

Co do błędu zapłonu, spróbuj na słuch na biegu jałowym pokręcić aparatem i obserwuj pracę silnika (w tym także obroty).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z brakiem mocy i głośną pracą rozwiązany. Pomogło ustawienie kąta zapłonu. Teraz auto idzie rewelacyjnie a na wolnych obrotach chodzi dużo równiej i ciszej. ;D Co do temperatury to nagrzewa się trochę wolniej więc myślę że powinno być już ok. Mam zamiar tylko jeszcze profilaktycznie dolać trochę płynu bo jest na min. i odpowietrzyć. Póki co temat uważam za zamknięty i dziękuję wszystkim za pomoc :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania