Skocz do zawartości

[Nadwozie] Instalacja elektrycznych szyb z tyłu w H.Civic


Gość MikeFoto

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MikeFoto

Instalacja elektrycznych silników szyb w tylnych drzwiach w Hondzie Civic 95-00 5 drzwi (Modele MA, MB, MC i wersje silnikowe 1.4 do 1.8)

 

Potrzebne części:

- elektryczny sterowanie szyb - silnik wraz z prowadnicą,

- wiązka elektryczna z wnętrza drzwi,

- klamki wraz z przyciskami sterowania,

- podłokietnik ze sterowaniem tylnych szyb,

- przycisk sterowania pasażera z przodu, z tunelu w którym nie było podłokietnika (ten stary)

- 3x po 5m przewodu - przekrój 0.5mm - 1,5mm - trzy różne kolory,

- taśma izolacyjna,

- mały płaski śrubokręt (do rozbierania wtyczek)

- lutownica, cyna,

- śrubokręt krzyżakowy,

- małe kombinerki do zarabiania końcówek szybkozłączek

- ostry nożyk lub narzędzie do ściągania izolacji przewodów,

- szybko-złączki (5 szt męskich, 5 szt żeńskich)

 

Słowem wstępu:

Trudność całej operacji ocenił bym na 3 (w 5-cio stopniowej skali), jeśli każdy ma prawą i lewą rękę, trochę oleju w głowie to sobie z pewnością poradzi. Pominąłem oczywiste rzeczy, jak zlutowanie przewodów i dokładne owinięcie ich taśmą izolacyjną.

 

1. Podłokietnik wymontowujemy i zabieramy do domciu. Odkręcamy plastikowy element w którym są zainstalowane przyciski sterowania szyb. Po 3 śrubki krzyżakowe na stronę.

20071210dsci3280.jpg

 

2. Przy użyciu małego płaskiego śrubokręta rozbieramy wtyczkę i usuwamy miedziane końcówki, przy okazji ściągamy izolację i przygotujemy do połączenia.

20071210dsci3286.jpg

20071210dsci3287.jpg

 

3. Przycisk, który wcześniej był podłączony gdy nie było podłokietnika przygotowujemy nieco inaczej. Jako, że potrzeba nam z niego właśnie kostkę - odlutowałem przewody od przełącznika.

20071210dsci3283.jpg

 

4. Odrobina kabelkologii:

a) Instalacja bez elektrycznych szyb tylnych wygląda następująco:

beztylu.png

 

Do opisanego wcześniej w punkcie 3. przycisku przychodzą 4 przewody w kolorach:

BLU/YEL - niebisko-żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z przodu

BLU/GRN - niebisko-zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z przodu

BLU/BLK - niebiesko-czarny - zasilanie +12V

BLK - czarny - masa

 

B) W przypadku gdy instalacja posiada elektryczne sterowanie tylnych szyb, instalacja wygląda następująco:

elektryka.png

 

Zatem do opisanego w podpunkcie a) przycisku dochodzą jeszcze:

 

YEL - żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu

YEL/GRN - żółto-zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu

YEL/BLK - żółto-czarny - zasilanie +12V

WHT - biały - masa

 

oraz

 

GRN - zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu

GRN/YEL - zielono-żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu

GRN/BLK - zielono-czarny - zasilanie +12V

WHT - biały - masa

 

5. Czas na zabawę kabelkami:

a) łączymy ze sobą wszystkie wychodzące z przycisków w kolorach BLU/BLK, YEL/BLK, GRN/BLK - połączone przewody łączymy z przewodem kostki ze starego przycisku - łączymy z przewodem BLU/BLK, dodatkowo podłączamy jedną szybkozłączkę

 

20071210dsci3288.jpg

 

B) wszystkie białe kable łączymy razem

c) czarny kabel od przełącznika głównego - podłączamy do czarnego kabla z kostki starego przycisku

d) kable BLU/YEL oraz BLU/GRN z kostki starego przycisk łączymy z tymi samymi kolorami przewodów z jednego z przełączników. Wygląda to mniej więcej tak

 

20071210dsci3289.jpg

e) kable GRN/YEL, GRN oraz YEL/GRN, YEL zaprawiamy szybkozłączkami. Umożliwi nam to łatwe wymontowanie podłokietnika w razie czego.

f) 5 metrowe przewody tniemy na 2,5m kawałki. Na każdą stronę L/P potrzebujemy po 3 kable - 2,5m każdy

g) końcówki zaprawiamy szybkozłączkami i podpinamy do wcześniej przygotowanych złączek (patrz punkty a) oraz e)

 

6. W samochodzie otwieramy tylną kanapę. Przekładamy kable pod wykładziną między siedzeniami pasażerów. Nie trzeba wymontowywać kanapy, trochę się z tym namęczyłem, pomagałem kawałkiem drutu. Przełożone kabelki przeciągnąłem w stronę słupków między drzwiami.

 

7. Zdejmujemy plastikową osłonę słupka gdzie mieści się zwijak pasa bezpieczeństwa.

20071210dsci3293.jpg

 

Będziemy mieli łatwy dostęp do miejsca gdzie wychodzą kable z drzwi pasażerów z tyłu. Czyli tutaj:

20071210dsci3294.jpg

 

Poprowadzone tam przewody - są od centralnego zamka, przepychamy przewody przez otwór, uprzednio zdejmując gumową osłonę przy drzwiach pasażera. Można sobie pomóc przekładając jeden a następnie "okleić" taśmą pozostałe przewody i wyciągnąć razem z pierwszym przewodem.

 

Otrzymujemy następujący rezultat:

20071210dsci3300.jpg

 

8. Zdejmujemy boczek drzwi. Sposób zdejmowania boczka, wymontowania klamki oraz korbki ilustruje poniższy obraz:

 

boczek.png

 

Otrzymujemy:

20071210dsci3292.jpg

 

9.Przekładamy kable do drzwi. Ja zrobiłem to w następujący sposób. Plastikowa osłona posiada niewieli otwór w górnej części. Torując sobie drogę śrubokrętem, wsunąłem przewody w odpowiedni otwór. Spokojnie się tam zmieszczą:

 

Widok od strony drzwi:

20071210dsci3301.jpg

20071210dsci3307.jpg

 

Widok od strony wnętrza drzwi:

20071210dsci3304.jpg

 

10. Opuszczamy szybę do ok 1/4 wysokości by mieć dostęp do śrub mocujących szybę do prowadnicy.

Szybę doklejamy do drzwi taśmą (dzięki tomson1192 dobry pomysł)

 

20071210dsci3308.jpg

 

11. Odkręcamy śruby mocujące szybę do prowadnicy:

20071210dsci3309.jpg

20071210dsci3310.jpg

 

12. Odkręcamy 6 śrub mocujących podnośnik:

20071210dsci3311.jpg

20071210dsci3312.jpg

 

I wyjmujemy ostrożnie podnośnik przez największy otwór technologiczny w drzwiach.

 

13. Z wiązki elektrycznych szyb , w drzwi, wycinamy jedynie tą część która będzie potrzebna do podłączenia - czyli odcinamy kable GRN/YEL, GRN, GRN/BLK i podłączamy zgodnie ze schematem z punktu 4 B) do przeprowadzonych wcześniej kabli do drzwi.

 

14. Instalujemy elektryczny podnośnik w następujący sposób. Najpierw przykręcamy szybę do prowadnicy a następnie staramy się umiejscowić silnik w odpowiedni sposób. Jeśli będą jakieś problemy można podłączyć silniczek i załączając na krótko przykręcić tam gdzie powinien być.

 

15. Testujemy kilkukrotnie zamykanie/otwieranie, sprawdzamy czy szyba do końca dochodzi i dobrze się wykłada. Warto przesmarować prowadnice. Jeśli wszystko jest OK - skręcamy na gotowo. Montujemy boczek i wszystkie plastiki w odwrotnej kolejności.

 

16. Cieszymy się elektrycznymi szybami z tyłu:

20071210dsci3315.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania