Gość MikeFoto Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Instalacja elektrycznych silników szyb w tylnych drzwiach w Hondzie Civic 95-00 5 drzwi (Modele MA, MB, MC i wersje silnikowe 1.4 do 1. Potrzebne części: - elektryczny sterowanie szyb - silnik wraz z prowadnicą, - wiązka elektryczna z wnętrza drzwi, - klamki wraz z przyciskami sterowania, - podłokietnik ze sterowaniem tylnych szyb, - przycisk sterowania pasażera z przodu, z tunelu w którym nie było podłokietnika (ten stary) - 3x po 5m przewodu - przekrój 0.5mm - 1,5mm - trzy różne kolory, - taśma izolacyjna, - mały płaski śrubokręt (do rozbierania wtyczek) - lutownica, cyna, - śrubokręt krzyżakowy, - małe kombinerki do zarabiania końcówek szybkozłączek - ostry nożyk lub narzędzie do ściągania izolacji przewodów, - szybko-złączki (5 szt męskich, 5 szt żeńskich) Słowem wstępu: Trudność całej operacji ocenił bym na 3 (w 5-cio stopniowej skali), jeśli każdy ma prawą i lewą rękę, trochę oleju w głowie to sobie z pewnością poradzi. Pominąłem oczywiste rzeczy, jak zlutowanie przewodów i dokładne owinięcie ich taśmą izolacyjną. 1. Podłokietnik wymontowujemy i zabieramy do domciu. Odkręcamy plastikowy element w którym są zainstalowane przyciski sterowania szyb. Po 3 śrubki krzyżakowe na stronę. 2. Przy użyciu małego płaskiego śrubokręta rozbieramy wtyczkę i usuwamy miedziane końcówki, przy okazji ściągamy izolację i przygotujemy do połączenia. 3. Przycisk, który wcześniej był podłączony gdy nie było podłokietnika przygotowujemy nieco inaczej. Jako, że potrzeba nam z niego właśnie kostkę - odlutowałem przewody od przełącznika. 4. Odrobina kabelkologii: a) Instalacja bez elektrycznych szyb tylnych wygląda następująco: Do opisanego wcześniej w punkcie 3. przycisku przychodzą 4 przewody w kolorach: BLU/YEL - niebisko-żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z przodu BLU/GRN - niebisko-zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z przodu BLU/BLK - niebiesko-czarny - zasilanie +12V BLK - czarny - masa W przypadku gdy instalacja posiada elektryczne sterowanie tylnych szyb, instalacja wygląda następująco: Zatem do opisanego w podpunkcie a) przycisku dochodzą jeszcze: YEL - żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu YEL/GRN - żółto-zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu YEL/BLK - żółto-czarny - zasilanie +12V WHT - biały - masa oraz GRN - zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu GRN/YEL - zielono-żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu GRN/BLK - zielono-czarny - zasilanie +12V WHT - biały - masa 5. Czas na zabawę kabelkami: a) łączymy ze sobą wszystkie wychodzące z przycisków w kolorach BLU/BLK, YEL/BLK, GRN/BLK - połączone przewody łączymy z przewodem kostki ze starego przycisku - łączymy z przewodem BLU/BLK, dodatkowo podłączamy jedną szybkozłączkę wszystkie białe kable łączymy razem c) czarny kabel od przełącznika głównego - podłączamy do czarnego kabla z kostki starego przycisku d) kable BLU/YEL oraz BLU/GRN z kostki starego przycisk łączymy z tymi samymi kolorami przewodów z jednego z przełączników. Wygląda to mniej więcej tak e) kable GRN/YEL, GRN oraz YEL/GRN, YEL zaprawiamy szybkozłączkami. Umożliwi nam to łatwe wymontowanie podłokietnika w razie czego. f) 5 metrowe przewody tniemy na 2,5m kawałki. Na każdą stronę L/P potrzebujemy po 3 kable - 2,5m każdy g) końcówki zaprawiamy szybkozłączkami i podpinamy do wcześniej przygotowanych złączek (patrz punkty a) oraz e) 6. W samochodzie otwieramy tylną kanapę. Przekładamy kable pod wykładziną między siedzeniami pasażerów. Nie trzeba wymontowywać kanapy, trochę się z tym namęczyłem, pomagałem kawałkiem drutu. Przełożone kabelki przeciągnąłem w stronę słupków między drzwiami. 7. Zdejmujemy plastikową osłonę słupka gdzie mieści się zwijak pasa bezpieczeństwa. Będziemy mieli łatwy dostęp do miejsca gdzie wychodzą kable z drzwi pasażerów z tyłu. Czyli tutaj: Poprowadzone tam przewody - są od centralnego zamka, przepychamy przewody przez otwór, uprzednio zdejmując gumową osłonę przy drzwiach pasażera. Można sobie pomóc przekładając jeden a następnie "okleić" taśmą pozostałe przewody i wyciągnąć razem z pierwszym przewodem. Otrzymujemy następujący rezultat: 8. Zdejmujemy boczek drzwi. Sposób zdejmowania boczka, wymontowania klamki oraz korbki ilustruje poniższy obraz: Otrzymujemy: 9.Przekładamy kable do drzwi. Ja zrobiłem to w następujący sposób. Plastikowa osłona posiada niewieli otwór w górnej części. Torując sobie drogę śrubokrętem, wsunąłem przewody w odpowiedni otwór. Spokojnie się tam zmieszczą: Widok od strony drzwi: Widok od strony wnętrza drzwi: 10. Opuszczamy szybę do ok 1/4 wysokości by mieć dostęp do śrub mocujących szybę do prowadnicy. Szybę doklejamy do drzwi taśmą (dzięki tomson1192 dobry pomysł) 11. Odkręcamy śruby mocujące szybę do prowadnicy: 12. Odkręcamy 6 śrub mocujących podnośnik: I wyjmujemy ostrożnie podnośnik przez największy otwór technologiczny w drzwiach. 13. Z wiązki elektrycznych szyb , w drzwi, wycinamy jedynie tą część która będzie potrzebna do podłączenia - czyli odcinamy kable GRN/YEL, GRN, GRN/BLK i podłączamy zgodnie ze schematem z punktu 4 do przeprowadzonych wcześniej kabli do drzwi. 14. Instalujemy elektryczny podnośnik w następujący sposób. Najpierw przykręcamy szybę do prowadnicy a następnie staramy się umiejscowić silnik w odpowiedni sposób. Jeśli będą jakieś problemy można podłączyć silniczek i załączając na krótko przykręcić tam gdzie powinien być. 15. Testujemy kilkukrotnie zamykanie/otwieranie, sprawdzamy czy szyba do końca dochodzi i dobrze się wykłada. Warto przesmarować prowadnice. Jeśli wszystko jest OK - skręcamy na gotowo. Montujemy boczek i wszystkie plastiki w odwrotnej kolejności. 16. Cieszymy się elektrycznymi szybami z tyłu:   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi