Skocz do zawartości

[elektryka] Działanie i naprawa tempomatu Audi A6 C5


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj poprawiłem sobie mój tempomat.

 

 

 

Sprawny powinien działać tak:

 

1. Suwak na manetce - pozycja max w prawo - tempomat wyłączony całkowicie.

 

2. Suwak na manetce - pozycja środkowa - tempomat aktywny.

 

3. Naciśnięcie krótkie przycisku na manetce - zapamiętanie prędkości i utrzymywanie (u mnie działa od 30 km/h)

 

4. Naciśnięcie jednorazowe tego samego przycisku podczas pracy tempomatu obniżenie prędkości o 1,5 km/h, naciśnięcie tego przycisku i przytrzymanie obniża prędkość aż do puszczenia przycisku.

 

5. Suwak na manetce - podczas działania tempomatu jednorazowe przesunięcie w lewo - zwiększenie prędkości o 1,5 km/h, przesunięcie w lewo i przytrzymanie podnosi prędkość aż do puszczenia suwaka i ją zapamiętuje (u mnie to już raz działało a raz nie).

 

6. Po dezaktywacji tempomatu (przy naciśnięciu sprzęgła, hamulca) - jednorazowe przesunięcie suwaka w lewo - powrót do wcześniej zapamiętanej prędkości (u mnie to nie działało a mi to bardzo potrzebne).

 

7. Jednorazowe przesunięcie suwaka w prawo dezaktywacja tempomatu (czyli to samo jakby nacisnął sprzęgło bądź hamulec).

 

8. Jeżeli w pamięci tempomatu nie ma zapamiętanej prędkości (np. po włączeniu zapłonu) to można przesunąć jednorazowo suwak w lewo i zaraz potem przesunąć i trzymać suwak jeszcze raz w lewo - samochód przyspiesza i ustawia prędkość po puszczeniu suwaka.

 

 

 

Pomyślałem że może rozbiorę cały mechanizm przycisku i suwaka i pooglądam o co tam chodzi. Do tej operacji nie jest konieczne zdjęcie kierownicy i wyciągnięcie manetki. Pierwszy krok to zdjęcie suwaka tempomatu - podważyć cienkim śrubokrętem i zejdzie (lekki zatrzask). Tylna część manetki jest na zatrzaskach - delikatne podważenie małym śrubokrętem z tyłu, najpierw od strony kierownicy i dalej - odchodzi pomału tylna część razem z przełącznikiem. Wyciągnąć tasiemkę przewodzącą z manetki (żeby się nie pourywała jak będziemy manewrować manetką). Przełącznik można cały rozebrać na czynniki pierwsze - nie ma się czego bać żadne sprężynki tam nie powyskakują. U siebie zauważyłem już powycierane miejsca styku. Wszystko oczyściłem ze smaru, styki potraktowałem drobnym papierem ściernym lub śrubokręcikiem, blaszki lekko odgiąłem i nasmarowałem co trzeba białym smarem i poskładałem do kupy. Tempomat działa perfekt.

 

 

 

Autor: tomciar

 

Źródło: http://www.a6klub.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania