Skocz do zawartości

[Tuning] Instalacja zestawu INDIGLO w Hondzie Civic MB2 5D


Gość MikeFoto

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MikeFoto

Montaż oświetlenia Indiglo zegarów oraz oświetlenia nawiewów Indiglo w Hondzie Civic 95-00 5 drzwi (Modele MA, MB, MC i wersje silnikowe 1.4 do 1.8)

 

 

Instalacja oświetlenia zegarów:

 

Potrzebne narzędzia:

- tarcze Indiglo - moje kupione za pośrednictwę sklepu moman.pl - mogę polecić jako sprzedawcę!

- śrubokręt krzyżakowy średni (odkręcanie mocowań licznika itp)

- śrubokręt krzyżakowy mały (odkręcenie śrubek na tarczach)

- śrubokręt płaski średni (do podważania mocowań itp)

- voltomierz - multimetr miernik - aby sprawdzić gdzie jest + i -

 

UWAGA:

Weźcie szczególna uwagę aby śrubokręt do odkręcania śrubek na tarczach był dobrze dopasowany aby ich nie pokaleczyć za bardzo.

 

Na początku, ostatnie zdjęcie starych tarcz...

dsc224120081126vo9.jpg

 

Zapamiętujemy ustawienie wskaźnika paliwa (wyczytałem ze należy pamiętać aby po modyfikacji ustawić takie samo wskazanie - w przeciwnym razie może przekłamywać).

dsc224220081126vb1.jpg

 

Ja usunąłem plastik pod kierownicą aby mieć lepszy dostęp od spodu w celu wypchnięcia "od tyłu" przycisku świateł przeciwmgielnych - kto niechce niemusi tego elementu odkręcać.

 

dsc224620081126da8.jpg

 

Po odkręceniu:

dsc224720081126tz1.jpg

 

Widok od spodu:

dsc224820081126kw6.jpg

 

Wypychamy i wyjmujemy przycisk świateł przeciwmgielnych oraz rozpinamy złączkę:

dsc224920081126yo7.jpg

 

Podobnie z zaślepką miejsca przewidzianego na dimmer

dsc225020081126kt5.jpg

 

W każdym otworze znajdziemy śrubkę krzyżową:

dsc225120081126hy1.jpg

dsc225320081126xq2.jpg

 

Oraz górne mocowanie plastiku licznika zawiera 2 śrubki do odkręcenia:

dsc225420081126rp0.jpg

 

Odkręcamy wszystkie 4 i wyciągamy plastik:

dsc225520081126hv9.jpg

 

Naszym oczom ukże się następujący widok:

dsc225620081126ma9.jpg

 

Licznik jest przykręcony za pomocą 3 śrub krzyżowych:

 

Prawa:

dsc225720081126zb8.jpg

 

Lewa:

dsc225820081126ft7.jpg

 

Górna:

dsc225920081126os1.jpg

 

Delikatnie wyciągamy licznik - bez siły powinien wyjść bez problemu.

Aby ułatwić sobie nieco wyciąganie licznika, polecam odkręcić metalową listwę od góry licznika:

dsc226020081126ts9.jpg

 

Zdecydowałem, że inverter od indiglo będę podłączał pod górne podświetlanie. W związku z czym pomierzyłem gdzie jest + i - . W moim przypadku dolny styk to + a górny - .

 

UWAGA:

Nie sugerujcie się tym gdzie ja znalazłem + i - gdyż w każdym egzemplarzu może być inaczej - niewłaściwe podłaczenie invertera może go zniszczyć.

dsc226120081126uq7.jpg

 

Rozpinamy z tyłu kable (3 wiązki):

dsc226320081126os2.jpg

 

Dziura po wyjęciu licznika:

dsc226420081126cd7.jpg

 

Gdy licznik już na stole można zabrać się za pracę właściwą:

 

Widok z przodu chyba każdy zna:

dsc226520081126tg3.jpg

 

...ale z tyłu to już nie każdy..

dsc226620081126mv3.jpg

 

Rozpinamy 5 plastikowych zatrzasków łączących część plastikową białą z czarną

3 od góry, 2 od dołu

dsc226720081126vy8.jpg

 

Otrzymujemy:

dsc226820081126li3.jpg

 

Następnie aby wyjąć każdy zegar należy odkręcić po 3 śruby krzyżowe / zegar znajdujące się na tylnej ściance:

 

Od Wskaźnika temperatury:

dsc226920081126wa3.jpg

 

Od obrotomierza:

dsc227020081126sj7.jpg

 

Od prędkościomierza:

dsc227120081126vj6.jpg

 

Od wskaźnika paliwa:

dsc227220081126ve3.jpg

 

W ten sposób "wybebeszyliśmy" licznik :D

dsc227320081126eb1.jpg

 

Wskaźniki po wyjęciu:

dsc227420081126zj8.jpg

dsc227520081126kq0.jpg

 

Montujemy;

 

Wskaźnik paliwa z zamontowaną tarczą:

dsc227620081126ua5.jpg

 

Z prędkościomierza należy ściągnąć gumkę kasownika, oraz odkręcić śrubki trzymające tarczę.

dsc227720081126ta1.jpg

 

Trudny moment wymagający delikatności i precyzji. Pierwszy krok - przekładamy tarczę przez bolec kasownika na następnie nakładamy na wskzówkę. Delikatnie przesuwamy aż trafi w swoje miejsce

dsc227820081126tw1.jpg

 

Po zamontowaniu i usunięciu folii zabezpieczającej

dsc227920081126sh0.jpg

 

Małe porównanie - Obrotomierz seria a Indiglo Predkościomierz

dsc228020081126mz1.jpg

 

Z obrotomierzem postępujemy analogicznie:

dsc228120081126ad4.jpg

 

Wskaźnik temperatury:

 

Przed:

dsc228220081126rg0.jpg

 

Po:

dsc228320081126pw0.jpg

 

Po zamontowaniu wszystkich tarcz, znajdujemy miejsce wyprowadzenia kabli - ja aby nierobic dziur w obudowie do tego celu wybrałem miejsce gdzie wchodzi jedna z żarówek podświetlenia wskażników. Znajdująca się w pobliżu wskaźnika paliwa.

 

dsc228820081126gh6.jpg

 

Zatem składamy wszytsko do kupy:

dsc228420081126cv7.jpg

dsc228520081126sz0.jpg

 

Lutujemy odpowiednio inverter do instalacji:

dsc228720081126cs4.jpg

 

Łączymy z inverterem:

dsc228920081126ua4.jpg

 

Kto zgadnie co to :D? ....z uwagi na to, że inverter piszczy w czasie pracy - jak ktoś z forum pisał - owinąłem go kilkukrotnie folią w którą zapakowana była przesyłka.

dsc229020081126yk6.jpg

 

Następnie montujemy licznik w samochodzie. Wolną złączkę zostawiam sobie aby w przyszłości podłączyć podświetlenie konsolki nawiewów.

dsc229220081126jn8.jpg

 

Nad lewym nawiewem wcisnąłem inverter owinięty folią bąbelkową.

dsc229320081126oe4.jpg

 

Po zmontowaniu wszystkich elementów otrzymujemy następujący efekt:

dsc229720081126md6.jpg

 

Podczas dnia - podświetlenie wyłączone:

dsc229820081126zv6.jpg

 

Podczas dnia - podświetlenie włączone:

dsc229920081126st2.jpg

 

Nocą:

dsc231120081126vh4.jpg

dsc230720081126oa2.jpg

 

 

 

Instalacja oświetlenia nawiewów:

 

 

Do wykonania potrzebujemy:

- śrubokręt krzyżakowy (ja użyłem no.2)

- płaski śrubokręt

- kawałeczek taśmy klejącej (aby nie porysować plastików)

- tarcze indiglo nawiewów od MoMana (z tego co wiem tylko oni je oferują)

- ostry nożyk

- kawałek dwustronnej taśmy klejącej

- opcjonalnie - 2 żarówki LED białe T5 (bez oprawki, wciskane)

- klucz nasadowy 10mm - najlepiej z grzechotką

 

Czas pracy ok 1,5h (pierwszy raz to robiłem) - praktycznie nie było żadnych problemów.

 

Przystępujemy do pracy:

1. Wrzucamy wsteczny lub 4-kę, oraz zaciągamy ręczny - pozwoli to na łatwiejsze wyciągnięcie plastików.

2. Wykręcamy 2 krzyżakowe śruby po prawej i lewej konsoli

20090411dsci1021.jpg

20090411dsci1023.jpg

 

3.Wymontowujemy radio

20090411dsci1025.jpg

 

4. Wymontowujemy metalową kieszeń, w którą wsuwa się radio

20090411dsci1027.jpg

 

5. Wkładamy rękę w otwór po radiu i wypychamy przyciski: ogrzewania tylniej szyby oraz przycisk świateł awaryjnych. Mając już je na wierzchu - wypinamy kable. Nie polecam podważać i próbować wyciągnąć przycisku "od przodu". Skończy się to tak jak na zdjęciu - ułamanym elementem - niestety pozostałość po poprzednim właścicielu który o tym niewiedział.

20090411dsci1028.jpg

 

6. Po usunięciu powinniśmy zobaczyć taki widok. Znowu wkładamy rękę i wypinamy kostkę od zegarka.

20090411dsci1029.jpg

 

7. Przystępujemy do rozmontowania konsoli. Delikatnie płaskim śrubokrętem owiniętym taśmą izolacyjną podważamy zaślepkę i ją wyjmujemy - jest na 5ciu zatrzaskach. W tym miejscu wydaje mi się, że - poprzedni właściciel rozbierał konsolę, zamiast śrub były nakrętki - 10mm.

20090411dsci1031.jpg

 

8. Odkręcamy 2 śruby krzyżowe po prawej i lewej stronie tylniej popielniczki

20090411dsci1032.jpg

20090411dsci1033.jpg

 

9. Po odkręceniu delikatnie podnosimy element - uwaga! nic na siłę - ów element ma plastikowe zaczepy (haczyki) które łatwo połamać

20090411dsci1035.jpg

 

10. Gdy już element jest luźny, wkładamy pod niego rękę i wypinamy kostkę z otwierania szyb. A następnie wyjmujemy cały element. W moim przypadku to jedna kostka, nie wiem jak w wersjach z podłokietnikiem z pełnym sterowaniem, wszystkimi szybami.

20090411dsci1036.jpg

 

11. Odkręcamy gałkę zmiany biegów (przeciwnie do ruchów wskazówek zegara).

20090411dsci1038.jpg

 

12. Wracamy do konsoli. Do odkręcenia mamy 3 śrubki krzyżowe:

- przez otwór gdzie jest przycisk świateł awaryjnych

- przez otwór gdzie jest przycisk ogrzewania tylnej szyby

- znajdująca się pod radiem

20090411dsci1040.jpg

 

13. Po wyjęciu konsolki naszym oczom ukazuje się następujący widok. Górna część, podobnie jak dolna zawiera 3 zatrzaski, które trzymają plastikowy czarny element z białym. Bardzo, bardzo delikatnie, podważamy każdy z 3 zatrzasków od góry.

20090411dsci1042.jpg

 

14. Aby dostać się do dolnych zatrzasków, musimy wymontować panel popielniczki i zapalniczki. W tym celu odkręcamy 4 krzyżowe śruby po bokach panelu i jedną pod popielniczką.

20090411dsci1043.jpg

 

15. W tym momencie mamy doskonały dostęp, by odłączyć kolejne 3 zatrzaski - w dolnej części. Podobnie jak wcześniej - bardzo, bardzo delikatnie!

20090411dsci1046.jpg

 

16. Po usunięciu plastiku - widzimy coś takiego..

20090411dsci1047.jpg

 

17. W tym momencie może być problem. Trzeba usunąć pokrętła. Ja na wstępie użyłem śrubokręta owiniętego taśmą izolacyjną a gdy już trochę wyszedł "wydłubywałem" pokrętło. Na oryginalnej tarczy mi nie zależało i trochę ją porysowałem.

20090411dsci1048.jpg

 

18. Po usunięciu pokręteł oraz oryginalnej tarczy uzyskujemy taki widok:

20090411dsci1049.jpg

 

19. Środkowy element jest luźny, przez co, bez problemu wyjmujemy go. Uzyskujemy wówczas doskonały dostęp do wymiany żaróweczek. Ja zastosowałem 2 żaróweczki LED T5 - białe, szerokokątne. Wystarczy je wcisnąć w oryginalną oprawkę.

20090411dsci1050.jpg

 

20. Teraz pojawia się mały problem. MoMan sprzedaje złe tablice. Prawdopodobnie ktoś zrobił projekt na tarczach z wersji angielskiej 5D, która ma odwrócone pokrętła nawiewów (regulacja siły nawiewu z prawej).

 

Poniższe zdjęcie pokazuje w czym problem (górny oryginał, dolny MoMan)

20090411dsci1052.jpg

 

Otwór trzymający tarczę jest z prawej zamiast z lewej strony. Przez co tarcza nie pasuje na mocowanie - patrz zdjęcie z punktu 18. Łatwo sobie z tym poradzić. Należy usunąć ów plastikowy bolczyk nożykiem.

 

INFO: Poinformowałem już sklep MoMana o zaistniałej sytuacji.

 

21. Plastikowy element, o którym pisałem w punkcie 19 oklejamy taśmą klejącą dwustronną - kształt X

20090411dsci1054.jpg

 

22. Mocujemy tarczę indiglo przy użyciu taśmy klejącej i montujemy do panelu.

20090411dsci1055.jpg

 

23. Zaznaczamy miejsce wyjścia kabli i wycinamy niewielki otwór.

20090411dsci1051.jpg

 

24. Zrywamy folię zabezpieczającą i otrzymujemy to...

20090411dsci1056.jpg

 

25. Montujemy plastikowy element wymontowany w puntach 13 i 15.

20090411dsci1058.jpg

 

26. Przy montowaniu Indiglo zegarów pozostawiłem sobie jedną wtyczkę właśnie w celu przyszłego podłączenia indiglo nawiewów. Podłączamy na WYŁĄCZONYCH zegarach! To bardzo ważne - próba podlączenia przy działającym Inwerterze Indiglo - kończy się uszkodzeniem invertera.

20090411dsci1059.jpg

 

27. Instalujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

 

Rezultat:

20090411dsci1061.jpg

 

Nocą:

20090411dsc3624.jpg

20090411dsc3627.jpg

 

TUTAJ można przejrzeć i ściągnąć PDFa w wysokiej jakości z powyższą instrukcją

 

przypis:

Dokonałem drobnych korekt w tekście.

/ArKos/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania