Skocz do zawartości

falowanie obrotów disla - błagam o pomoc


Gość BGB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc. moje auto oglądało 8 mechaników i nikt nie jest w stanie mi pomóc!!! :cry:

Proszę o możliwie najprostrze tłumaczenie... stawiam pierwsze kroki w mechanice pojazdów.

 

passat 1,9 tdi (90) 1999r

 

Problem jest bardzo złożony. a mianowicie...

Falują obroty silnika (900-1400) tuż po odpaleniu auta. nie ma znaczenia czy jest +8 czy -14 stopni czy grzeje świece 1 czy 4 razy. po chwili ruszam.... a obroty się nadal wachają, nie ma mocy. mija 5 min i wszystko wraca do " normy". auto jedzie płynnie przyśpiesza jak trzeba.

 

niestety to nie wszystko .... w zeszłym roku wystarczyło żebym przejechała 10-15 km auto było nagrzane a temp na wskaźniku 90 st ( czy lato czy zima nie było problemu). teraz mogę przejechać 30 km z tego 40min w korku. a wskaźnik pokazuje zaledwie 75 stopni!!!

2 miesiące temu czujnik temp wymieniony termostat nowy

we wrześniu 2013 wymieniony olej filtr oleju paliwa klimy żadnych wycieków niema :-/

 

jak wspominałam auto oglądało 8 mechaników, i nikt nic nie znalazł. usłyszałam tylko wszystko działa poprawnie w komputerze nie ma żadnych błędów

 

Błagam o pomoc !!!! :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pioter117

Witam.

Jeśli silnik na pompie wtryskowej, to winny regulator wolnych obrotów w pompie, do regeneracji.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość aleksander22

Wydaje mi się, że może być problem z regulatorem obrotów. Jeśli owe auto posiada taki regulator to ja bym się zajął nim. Możliwe jest także, że pompa może być już na ostatkach sił ale jest to wątpliwe. Czyli jeśli auto dostanie odpowiedniej temperatury (po 5 min) chodzi normalnie... Winą może być EGR - trzeba go przeczyścić... Ale wg mnie najprawdopodobniej awaryjny może być dolot, jest on nieszczelny... I dlatego falują obroty tuż po odpaleniu...

Możesz także sprawdzić Przepływke... Najprościej jest to sprawdzić odpinając wtyczkę od przepływomierza i odpalić auto i przejechać się.

 

Jak na razie nie mam większej ilości pomysłów co może być... Jak wpadnę na jakiś pomysł to zaraz napiszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam...

U mnie jak w Astrze były takie objawy to do wymiany był czujnik położenia wału korbowego...pomimo, że po podłączeniu do komputera...pokazywało błąd sterownika pompy wtryskowej :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania