Gość punciak Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Witam mam problem w aucie ciezko wchodza biegi (po za 5) czasem jak w starze zgrzytnie , widze tez ze czasem tez slizgnie sie sprzeglo, prosze o porady jak naciagnac linke od niego , co prawda lapie ladnie od podlogi chcialbym pojezdzic jeszcze z miesiac az zrobi sie cieplej to wymienie. Probowalem dokrecic srobe linki od sprzegla jest tam kwadratowa sroba, krece ja w stone auta ale niewiem czy idzie do przodu Jeszcze dzis wymienie poraz kolejny sworzen wybieraka ale wymieniany byl rok temu (podobne obiawy ,ale biegi wchodzili ciezko 1 i 2 bez zgrzytu) poprosze jeszcze jakis poradnik do wymiany czy samemu dam rade robiac to pierwszy raz. opel astra f x16sz 8v 94   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek3710 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 A może warto na początku sprawdzić olej w skrzyni lub go wymienić.Jeśli sprzęgło się już ślizga to nie masz co już naciągać linki lub masz ją za mocno naciągniętą,przez to się ślizga.Nie wiem czy w oplu tak jest ale jest osłona sprzęgła którą można odkręcić i zobaczyć w jakim stanie jest sprzęgło.A co do sposobu wymiany to wpisz w google jak to zrobić tam znajdziesz sposób.Podobno nie trzeba wywalać skrzyni do wymiany.Pamiętaj tylko ,żeby dobrze wycentrować docisk z tarczą,żeby wałek sprzęgła dobrze wszedł.Ja jak to robię to nie dokręcam mocno docisku,nakładam skrzynie,tarcza jest luzna więc się ustawi,potem okręcając silnikiem za koło zamachowe dokręcam docisk.Powodzenia   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punciak Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 o tym gdzie podejzec to sprzeglo mozesz mi napisac wiecej lub najlepiej foto ... a co do linki nie bylo nic krecone do momentu jak zaczelo sie slizgac, olej byl jakies 1-2 lata temu wymieniany tzn dolewany pod gwizdek, jak sprawdzic tez ten olej bo z tego co czytam stanu sprawdzic sie nie da tylko jak sie wlewa sprawdzic czy jurz jest max... 5lat bylo ok (zima tylko czasem na 2 biegu zgrzytnelo jak zminy)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek3710 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Olej sprawdzasz tam gdzie wlewasz,powinno wylatywać korkiem.Może lepiej wymienić niż dolewać bo nie wiesz co jest w środku,a jak wymieszasz dwa różne to może być kicha.Kup 2 litry 75w90.A nie wylatuje ci olej,bo może dostawać się na tarcze i wówczas będzie się ślizgać.To jest uszczelnienie wału za kołem zamachowym.Stan sprzęgła możesz sprawdzić pod samochodem.Może tam być blacha przykręcana po jej zdjęciu można zobaczyć sprzęgło.Ale nie wszystkie modele to miały.Zdjęcia ci nie dam bo nie mam już opla,przesiadłem się na audi . Jak będziesz wymieniał sprzęgło to kup markowe bo tu nie warto oszczędzać do tego łożysko oporowe i to uszczelnienie wału.Ale podobno są dwa rodzaje koła zamachowego (garnkowe koło) wiec lepiej najpierw rozebrać potem kupić. Kończę bo spieszę się do mechanika na wymianę łożyska z przodu.Narka.Jak by co to pytaj.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strike Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Zerknij tu, może być pomocne przy regulacji... Regulacja linki   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punciak Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 czytalem ze tez reguluje sie na cm/mm ile ma gwintu wystawac   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się