Skocz do zawartości

wymiana uszczelniaczy zaworowych bez sciągania głowicy fiat


Gość czech22

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wymienić uszczelniacze zaworowe bez sciągania głowicy w samochodzie fiat punto 1.2 75km. Czy jest to możliwe. Pojawiło się większe zużycie oleju, do tego puści dymka podczas rozruchu na zimnym silniku na niebiesko. W razie możliwości poproszę o porady jak tego dokonać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Da się. Potrzebny kompresor, przyrząd do ściskania zaworów i duzo wolnego czasu.

 

Rozpinasz rozrząd, wyciągasz wałek, wyciągasz popychacze, tłok na grzebanym cylindrze powinien być w GMP (na wszelki wypadek). Zamiast świecy podłączasz kompresor i delikatnie wyjmujesz zabezpieczenia. Zdejmujesz miseczke, spreżynę z zaworu i masz uszczelniacz na wierzchu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do narzędzi to już oglądalem i wiem o co chodzi. Ustawienie paska, też nie problem.

Nie wiem natomiast jak zabrać się za następujące elementy:

- jak wyciąga się wałek, mianowicie odkręca się górne łożyska i co dalej. czy wałek po prostu się wyciąga, na co zwrócić uwagę. Jak jest osadzony, aby się nie przesuwał, są jakieś zabezpieczenia itd

-druga sprawa, jak wyciąga się szklanki, też na co należy zwrócić uwagę podczas wyciągania i składania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
jak wyciąga się wałek, mianowicie odkręca się górne łożyska i co dalej. czy wałek po prostu się wyciąga, na co zwrócić uwagę. Jak jest osadzony, aby się nie przesuwał, są jakieś zabezpieczenia itd

 

Dokładnie jak napisałeś, odkręcasz górne czesci łożysk tzw mostki i wyciągasz wałek. Żadnych zabezpieczen nie ma. Jedyne na co zwrócić uwage to samo dokręcanie wałka - sruby łatwo przeciągnąć. Po dokreceniu wałek musi dac sie obracać ręką za kółko. Mostki są opisane. Nie żałuj oleju na wałek.

 

druga sprawa, jak wyciąga się szklanki, też na co należy zwrócić uwagę podczas wyciągania i składania

 

Są różne szkoły, jedna z nich mówi ze każda szklanka powinna wrócić na swoje miejsce i że szklanki nalezy opróżnić z oleju przed montażem. Druga mówi ze nieważne która gdzie przyjdzie i nie jest konieczne aby szklanka była miekka.

Ja stosuję pierwszą szkołe - zawsze. Po odpaleniu chwile poklepie ale to normalne bo szklanki musza sie napełnić. Szklanki najłatwiej wyciąga sie magnesem, wystarczy "przykleic" i wyciągnąć razem ze szklanka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Jednak na Was można liczyć. :jupi:

 

[ Dodano: 2014-03-18, 07:46 ]

Długo zwlekałem i w końcu muszę zabrać się za wymianę uszczelniaczy. Jeszcze mam pytanie o samo ściągniecie uszczelniaczy. Wyczytałem, że można wygiąć prowadnice zaworów. Dlatego zapytam, jak wyjąć i nabić same uszczelniacze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania