Skocz do zawartości

[podwozie] wymiana amortyzatorów przód Skoda Felicia


Gość prezesik25

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prezesik25

Witam!

 

Postaram się przedstawić wymianę amortyzatora w Felicji.

Wydaje mi się, że poniższy poradnik sprawdzi się także przy wymianie amorków w innych autach.

 

 

Zaczynamy standardowo od podniesienia samochodu, zdjęcia koła, zabezpieczenia autka jakąś kobyłką czy klockiem.

Nigdy nie należy pozostawiać samochodu jedynie na lewarku!

 

Po zdjęciu koła odkręcamy poprzeczkę i górne śruby od amortyzatora. Po zdjęciu poprzeczki dobrze jest umocować nakrętki by amortyzator przy dalszych czynnościach nie wypadł.

 

9ffa1560.jpg

 

Następnie odkręcamy cały hamulec (dwie śruby z tyłu).

 

7467a5c2.jpg

 

Po odkręceniu hamulca odkręcamy tarczę i zdejmujemy całość. Należy uważać na przewody hamulcowe.

 

0f1ce6c1.jpg

 

Po powyższych czynnościach odkręcamy śrubę trzymającą ośkę.

 

af428cc4.jpg

 

Jak wszystko się jeszcze jako tako trzyma luzujemy śrubę trzymającą amortyzator.

 

4fefa8e2.jpg

 

Odkręcamy śrubę trzymającą górną gałkę ale pozostawiamy ją na końcu.

 

15ba88c1.jpg

 

By nie nawalać w gałkę młotkiem należy zaopatrzyć się w ściągacz. Zaoszczędzi nam to wiele czasu. Ściągacza nie należy wpychać na siłę by nie uszkodzić gumy na gałce. Wystarczy lekko złapać.

 

79fa9e6d.jpg

 

Następnie odkręcamy i wyjmujemy śrubę trzymającą dolny sworzeń.

 

1846327a.jpg

 

W szparę mocowania gałki należy wbić lekko płaski śrubokręt.

 

d9d37222.jpg

 

15684521.jpg

 

Wyjęcie dolnej gałki jest już większym problemem ale nie jest niemożliwe :D

Należy podważyć całe mocowanie, nie wyjmujemy śrubokręta. Pukamy delikatnie młotkiem w wahacz gdy druga osoba podważa cała zwrotnicę.

 

3140227f.jpg

 

Po wyjęciu dolnej gałki odkręcamy śruby, które pozostawiliśmy by amorek nie wypadł.

 

9ffa1560.jpg

 

Nie żałujemy WD40 dla mocowania amortyzatora.

 

b0f1de6a.jpg

 

Kolejnym niezbędnym narzędziem są ściągacze do sprężyn. Należy zabezpieczyć sprężynę by nikomu nie stała się krzywda podczas odkręcania amortyzatora.

 

c4a6858b.jpg

 

Po zabezpieczeniu sprężyny (powinna luźno latać) odkręcamy śrubę trzymającą amortyzator.

 

beadf822.jpg

 

Po odkręceniu śruby trzymającej amortyzator zdejmujemy sprężynę oraz odkręcamy śrubę na opasce zwrotnicy. Wyjmujemy amortyzator i wkładamy nowy.

 

5bc91c9d.jpg

 

Zakładamy sprężyny zwracając uwagę na jej poprawne ułożenie.

 

d2e09eb2.jpg

 

No i kończymy. Mocujemy amortyzator w kielichu i montujemy całość.

 

d27669e3.jpg

 

Dolną gałkę wkładamy naciskając lekko na wahacz.

 

5a2a55a7.jpg

 

Dokręcamy górną gałkę, hamulec, śrubę trzymającą ośkę no i koniec :D

 

Po wymianie mogę z czystym sumieniem powiedzieć "Nie taki diabeł straszny" :D

 

powodzenia!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania