Skocz do zawartości

Opel Astra G nie ma mocy ani na PB ani na LPG


Gość Radzikkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie!

Marka model tak jak w opisie ;)

Silnik posiada instalację gazową Ladirenzo (nie sekwencja).

 

Auto kupiłem z 'uszkodznym' silnikiem, z myślą żeby go wymienić i śmigać dalej bo auto było za dobre pieniądze, no ale postanowiłem spróbować coś wskórać i spróbować naprawić silnik. Ale do rzeczy.

 

Auto nie ma siły jechać ani na benzynie ani na gazie, nie ma praktycznie różnicy w jeździe, 4 biegu nie idzie już wkręcić do końca. Aby ruszyć trzeba dać mu z 3-4 tyś obrotów... Przy daniu w palnik na niskich obrotach lubi go zławić, jak się wkręci powyżej tych 3 tyś jakoś tam jedzie ale nie tak jak powinien... Czasem ma problem z odpaleniem, przy przełączaniu na gaz lubi zgasnąć.

 

Moje pierwsze diagnozy to uszczelka pod głowicą?

-silnik nie bierze wody z układu

-sprężanie na cylindrach 1,2,4 ok 10,5 a na 3 9,8 więc raczej wykluczyłem tą opcję.

Cewka? Założona nowa.

EGR? - zaślepiony

Rozrząd? Jeszcze się nie dobralem bo nie mogłem koła pasowego ściągnąć (może ktoś ma jakieś patenty) ?

 

Szukałem sporo na forum i nie znalazłem niestety odpowiedzi na swoje pytanie.

Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że zmieniany był wydech środkowy i końowy, reduktor od gazu i jeszcze jakieś tam pierdoły.

 

Co robić? Mam wrażenie że auto się trochę przegrzewa a przy chodzeniu z obrotów i na benzynie i na gazie ma taki jak by przepał tzn strzela w wydech. Czyżby zły kąt zapłonu?

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie do rozrządu się dopiero zacząlem dobierać, był wymieniany 15tyś temu.

Z tego co znalazłem gdzieś na forum to ten silnik powinien mieć sprężanie 10.5:1 .

 

O właśnie:

Z14XE

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 77,6

Hub (mm): 73,4

Volumen (cm³): 1389

Leistung (kW bei min-1): 66 / 6000

Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Multec S

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Besonderheiten: E-Gas, Tempomat

Verwendung: Astra G (F13CR, AF13-II), Corsa C (F13WR/CR, AF13)

 

 

info ze strony http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html

Są tu też inne dane techniczne silników Opla :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Verdichtung: 10,5 : 1

 

Stopień sprężania to nie to samo co ciśnienie w cylindrach.

(stopień sprężania) 10,5 x 0,125 (wartość stała dla PB) = 1,3MPa czyli ok 13bar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenną poradę :) Jutro wstanę rano i będę dalej grzebać w aucie, znalazłem patent ze zblokowaniem tarczy hamulcowej to może uda mi się odkręcić koło pasowe i sprawidzć ustawienia rozrządu. Czy ktoś ma jakiś pomysł co by z nim zdziałać? Kolega w szkole mówił, zebym mixer wyciągnął i sprawdził jak to będzie chodzić... Czemu by nie? Z tym, że skoro wcześniej jeździło to czemu miało by to teraz wpłynąć na te problemy :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przedtem chodził z mixerem dobrze to wątpię, że to coś da. Z tego co piszesz kompresje na poszczególnych cylindrach masz nie najgorszą. Te strzały z wydechu świadczą o złej, nieprawidłowej mieszance wg mnie. Sprawdź też ten rozrząd jak już sie do niego dokopałeś/dokopiesz sprawdź czy się znaki pokrywają. Jak nie możesz odkręcić koła pasowego to wrzuć 5 - 4 bieg skrzynia "przytrzyma " wał i śruba puści, na dodatek ktoś może nacisnąć na hamulec w aucie. Hymm innych możliwości jest opcja, że jednocześnie silnik dostaje PB i LPG i tworzy się "nakładka" obu paliw i silnik głupieje. Możesz zakręcić zawór na butli z gazem i przejechać się na PB. Co do rozrządu to przeskoczenie paska by tu nawet pasowało przeskok o ząbek dwa już sieje ładne "spustoszenie" w pracy silnika. Nie zaszkodzi tez sprawdzić szczelności dolotu i sprawdzić czy komp nie wywala błędów. Do sprawdzenie też układ zapłonowy świece kable itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak napewno to sprawdzę, świece na początek przeczyszczę gdyż mam ograniczony budżet (uczę się jeszcze) co do przewodów W/N to tu jest cała cewka i mam dwie do samochodu z czego ta druga nówka sztuka. Dziękuje za podpowiedź z odkręcaniem koła, jutro będę grzebać.

PS pozdrawiam Łodzianina :)

 

 

EDIT

 

Czy w tym aucie dolot do filtra jest tak krótki, tzn czy zaczyna się przed samym filtrem?

Mam jeszczcze Combo B co prawda diesel ale tam jest dodatkowa rura dolotowa przykręcana do przedniego pasa. Może przez to dostawać za dużo powietrza przecież. Nie wiem czy się mylę czy też nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Spróbuję trochę zmniejszyć ilość powietrza doprowadzonego

 

Przytykanie dolotu w celu zwiekszenia podcisnienia? Nie tędy droga....

 

Ten rozrząd sprawdziłeś? Na upartego nie jest konieczny demontaż koła pasowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania