Gość Radzikkk Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Witam ponownie! Marka model tak jak w opisie Silnik posiada instalację gazową Ladirenzo (nie sekwencja). Auto kupiłem z 'uszkodznym' silnikiem, z myślą żeby go wymienić i śmigać dalej bo auto było za dobre pieniądze, no ale postanowiłem spróbować coś wskórać i spróbować naprawić silnik. Ale do rzeczy. Auto nie ma siły jechać ani na benzynie ani na gazie, nie ma praktycznie różnicy w jeździe, 4 biegu nie idzie już wkręcić do końca. Aby ruszyć trzeba dać mu z 3-4 tyś obrotów... Przy daniu w palnik na niskich obrotach lubi go zławić, jak się wkręci powyżej tych 3 tyś jakoś tam jedzie ale nie tak jak powinien... Czasem ma problem z odpaleniem, przy przełączaniu na gaz lubi zgasnąć. Moje pierwsze diagnozy to uszczelka pod głowicą? -silnik nie bierze wody z układu -sprężanie na cylindrach 1,2,4 ok 10,5 a na 3 9,8 więc raczej wykluczyłem tą opcję. Cewka? Założona nowa. EGR? - zaślepiony Rozrząd? Jeszcze się nie dobralem bo nie mogłem koła pasowego ściągnąć (może ktoś ma jakieś patenty) ? Szukałem sporo na forum i nie znalazłem niestety odpowiedzi na swoje pytanie. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że zmieniany był wydech środkowy i końowy, reduktor od gazu i jeszcze jakieś tam pierdoły. Co robić? Mam wrażenie że auto się trochę przegrzewa a przy chodzeniu z obrotów i na benzynie i na gazie ma taki jak by przepał tzn strzela w wydech. Czyżby zły kąt zapłonu? Proszę o pomoc i pozdrawiam!   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 rozrzad jest ok? 1,4 16v to powinien miec kolo 15 barów kompresji....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30553 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzikkk Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 No właśnie do rozrządu się dopiero zacząlem dobierać, był wymieniany 15tyś temu. Z tego co znalazłem gdzieś na forum to ten silnik powinien mieć sprężanie 10.5:1 . O właśnie: Z14XE Bauform: R4 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 77,6 Hub (mm): 73,4 Volumen (cm³): 1389 Leistung (kW bei min-1): 66 / 6000 Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000 Verdichtung: 10,5 : 1 Motormanagement: Multec S Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt Steuerung: Zahnriemen Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator Besonderheiten: E-Gas, Tempomat Verwendung: Astra G (F13CR, AF13-II), Corsa C (F13WR/CR, AF13) info ze strony http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html Są tu też inne dane techniczne silników Opla   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30554 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Verdichtung: 10,5 : 1 Stopień sprężania to nie to samo co ciśnienie w cylindrach. (stopień sprężania) 10,5 x 0,125 (wartość stała dla PB) = 1,3MPa czyli ok 13bar   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzikkk Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Dziękuję za cenną poradę Jutro wstanę rano i będę dalej grzebać w aucie, znalazłem patent ze zblokowaniem tarczy hamulcowej to może uda mi się odkręcić koło pasowe i sprawidzć ustawienia rozrządu. Czy ktoś ma jakiś pomysł co by z nim zdziałać? Kolega w szkole mówił, zebym mixer wyciągnął i sprawdził jak to będzie chodzić... Czemu by nie? Z tym, że skoro wcześniej jeździło to czemu miało by to teraz wpłynąć na te problemy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Skoro przedtem chodził z mixerem dobrze to wątpię, że to coś da. Z tego co piszesz kompresje na poszczególnych cylindrach masz nie najgorszą. Te strzały z wydechu świadczą o złej, nieprawidłowej mieszance wg mnie. Sprawdź też ten rozrząd jak już sie do niego dokopałeś/dokopiesz sprawdź czy się znaki pokrywają. Jak nie możesz odkręcić koła pasowego to wrzuć 5 - 4 bieg skrzynia "przytrzyma " wał i śruba puści, na dodatek ktoś może nacisnąć na hamulec w aucie. Hymm innych możliwości jest opcja, że jednocześnie silnik dostaje PB i LPG i tworzy się "nakładka" obu paliw i silnik głupieje. Możesz zakręcić zawór na butli z gazem i przejechać się na PB. Co do rozrządu to przeskoczenie paska by tu nawet pasowało przeskok o ząbek dwa już sieje ładne "spustoszenie" w pracy silnika. Nie zaszkodzi tez sprawdzić szczelności dolotu i sprawdzić czy komp nie wywala błędów. Do sprawdzenie też układ zapłonowy świece kable itp.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzikkk Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Tak napewno to sprawdzę, świece na początek przeczyszczę gdyż mam ograniczony budżet (uczę się jeszcze) co do przewodów W/N to tu jest cała cewka i mam dwie do samochodu z czego ta druga nówka sztuka. Dziękuje za podpowiedź z odkręcaniem koła, jutro będę grzebać. PS pozdrawiam Łodzianina EDIT Czy w tym aucie dolot do filtra jest tak krótki, tzn czy zaczyna się przed samym filtrem? Mam jeszczcze Combo B co prawda diesel ale tam jest dodatkowa rura dolotowa przykręcana do przedniego pasa. Może przez to dostawać za dużo powietrza przecież. Nie wiem czy się mylę czy też nie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Wlot z łapacza pod pasem ma byc zdjety przy II gen, albo odwrócony w strone silnika.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzikkk Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 No właśnie, że nie ma go wcale Spróbuję trochę zmniejszyć ilość powietrza doprowadzonego i zobaczymy czy to coś zmieni. Metoda prób i błędów....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Spróbuję trochę zmniejszyć ilość powietrza doprowadzonego Przytykanie dolotu w celu zwiekszenia podcisnienia? Nie tędy droga.... Ten rozrząd sprawdziłeś? Na upartego nie jest konieczny demontaż koła pasowego. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5413-opel-astra-g-nie-ma-mocy-ani-na-pb-ani-na-lpg/#findComment-30574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się