Skocz do zawartości

[klimatyzacja] Montaż klimatyzacji Seat Cordoba ALM


Gość Bartas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem założyć w mojej Cordobie 99 z silnikiem 1.6 ALM klimatyzację

 

 

 

Potrzebne materiały to:

 

* sprężarka

* łapa (z dodatkowym miejscem na sprężarkę)

* alternator 90A

* pudło nagrzewnicy z parownikiem

* chłodnica klimatyzacji

* przewody połączeniowe

* filtr – odwadniacz

* czujnik ciśnienia

 

 

 

Bardzo pracochłonna jest wymiana pudła nagrzewnicy.

01_151.jpg

 

 

Trzeba wyjąć całą deskę rozdzielczą. Potem wycinamy otwór na we/wy przewodów parownika, a poniżej na odpływ skroplonej wody.

02_152.jpg

 

 

Potem zakładamy pudło nagrzewnicy i deskę rozdzielczą. Montujemy zawór przejściowy.

03_162.jpg

 

 

I odpływ skroplin.

04_145.jpg

 

 

Przechodzimy do montażu w silniku

05_135.jpg

 

 

* odłączamy akumulator

* odłączamy alternator

* odłączamy pompę wspomagania i łapę

* zamieniamy łapę (potrzebne są dłuższe śruby)

* zakładamy sprężarkę

* zakłady pompę wspomagania obracając ja nieco i dostosowując przewody

* zakłady alternator

06_123.jpg

07_106.jpg

 

 

Montujemy odwadniacz w miejscu pochłaniacza oparów benzyny a pochłaniacz przenosimy obok na nadkole. Łączymy przewody ciśnieniowe klimy nie zapominając o uszczelkach i mocnym skręceniu. Podłączamy cyrkulację wewnętrzną.

08_102.jpg

 

 

Takie niepozorne 2 przyciski a cieszą. Teraz pozostaje wizyta w warsztacie gdzie maja takie urządzenie.

09a_0.jpg

 

Układ trzeba sprawdzić na szczelność:

 

* odessać i opróżnić

* zalać olejem PAG (u mnie 80g bo układ był używany)

* napełnić gazem ok 750 g

10a_0.jpg

 

 

Potem możemy odpalić kontrolnie klimę włączając wiatrak (zworka we wtyczce czujnika temp.chłodnicy i zasilić +12 sprzęgło sprężarki). Ruszyła!!!

11a_0.jpg

 

 

CHŁODZI!!!

12a_0.jpg

 

 

Na razie sterowanie zrobiłem na 2 przekaźnikach - 1 włącza wentylator na stałe a 2 włącza agregat. Włącznik AC jest połączony w szereg z czujnikiem ciśnienia który jest zwarty jeśli układ jest napełniony. Jeśli gaz by uciekł klima sie nie załączy.

 

 

 

Montaż takiej instalacji jest możliwy w bliźniaczych silnikach 1,4 1,8 do których pasuje łapa. Układ testuje z wentylatorem który był w aucie od nowości. Przygotowany mam podwójny. Alternator został wymieniony na 90 amperowy.

 

 

 

Autor: Tracer

 

Źródło: http://klubseata.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.