Skocz do zawartości

[silnik benzyna]Wymiana alternatora w silniku ALM Cordoba


Gość Bartas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ nie doczekałem się odpowiedzi co do napięcia jakie daje sprawny alternator 90A Valeo, postanowiłem wymienić go na Boscha 70A

 

 

 

Potrzebne narzędzia:

 

* klucze 10, 17 płaskie

* fajkowy 13

* Śrubokręt

* ewentualnie "ruski czujnik" – ale z umiarem tylko do popukania

01_150.jpg

02_151.jpg

 

 

Zaczynamy od odłączenia akumulatora, żeby nie zrobić zwarcia.

03_161.jpg

 

 

Zdejmujemy pasek klinowy przy pomocy klucza 17 obracając napinacz w kierunku wskazówek zegara lub inaczej ku przodowi auta.

04_144.jpg

 

 

Potem odkręcamy kabel elektryczny (z prawej) i 2 śruby mocujące alternator.

05_134.jpg

 

 

Można jeszcze lekko popukać i alternator jest nasz.

 

 

 

Potem w kolejności odwrotnej:

 

* wkładamy alternator

* przykręcamy śrubami

* naciągamy napinacz, wkładamy pasek i zwalniamy napinacz, możliwe, że do napinania powinno się użyć klucza 16 ale mi poszło 17-tką

* podłączamy przewód prądowy do alternatora

07_105.jpg

 

 

Sprawdzamy czy pasek ułożył się dobrze w rowkach kółek pasowych. Po wymianie podłączamy akumulator, podłączamy woltomierz i sprawdzamy. napięcie ładowania, które powinno być w zakresie 13,8 do 14,4 max.

08_101.jpg

 

 

No i to by było na tyle.

 

 

 

Autor: Tracer

 

Źródło: http://klubseata.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.