Gość Bartas Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Ponieważ nie doczekałem się odpowiedzi co do napięcia jakie daje sprawny alternator 90A Valeo, postanowiłem wymienić go na Boscha 70A Potrzebne narzędzia: * klucze 10, 17 płaskie * fajkowy 13 * Śrubokręt * ewentualnie "ruski czujnik" – ale z umiarem tylko do popukania Zaczynamy od odłączenia akumulatora, żeby nie zrobić zwarcia. Zdejmujemy pasek klinowy przy pomocy klucza 17 obracając napinacz w kierunku wskazówek zegara lub inaczej ku przodowi auta. Potem odkręcamy kabel elektryczny (z prawej) i 2 śruby mocujące alternator. Można jeszcze lekko popukać i alternator jest nasz. Potem w kolejności odwrotnej: * wkładamy alternator * przykręcamy śrubami * naciągamy napinacz, wkładamy pasek i zwalniamy napinacz, możliwe, że do napinania powinno się użyć klucza 16 ale mi poszło 17-tką * podłączamy przewód prądowy do alternatora Sprawdzamy czy pasek ułożył się dobrze w rowkach kółek pasowych. Po wymianie podłączamy akumulator, podłączamy woltomierz i sprawdzamy. napięcie ładowania, które powinno być w zakresie 13,8 do 14,4 max. No i to by było na tyle. Autor: Tracer Źródło: http://klubseata.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/535-silnik-benzynawymiana-alternatora-w-silniku-alm-cordoba/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi