Gość Bartas Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Potrzebne narzędzia: * wkrętak krzyżakowy (+) * klucz 10 * oraz w naszym przypadku gdy chcemy odkręcić silnik szyberdachu, aby przykręcić mechanizm pod manual klucz torx * klucz 17 w przypadku gdy chcemy ułatwić sobie pracę i odkręcić mocowania pasów, w naszym przypadku odeszło się bez odkręcania pasów Fotka nowego szyberka. Tak wyglądał uszkodzony szyberdach. Wymianę szyberdachu zaczynamy od wyjęcia lampki przedniej (wystarczy podważyć) i odpięciu wtyczek (jeśli mamy z tyłu lampki to też je wyjmujemy i odłączamy), wyjęcia uszczelki znajdującej sie we wnętrzu na około szyberdachu, odkręcenia korbki (w przypadku manualnego szyberdachu), plastików słupków przednich (po 1 śrubce na każdy słupek) słupków środkowych (po 2 śrubki na każdy słupek + śruba od pasów) tylny słupek pod 2 śrubki na każdy słupek + odkręcenia pasów), mocowania osłonek przeciwsłonecznych po 3 śrubki na każdą osłonkę (gdy osłonka pasażera ma lampkę trzeba wypiąć wtyczkę), odkręcamy także rączki przy podsufitce (po 4 śrubki na każdą rączkę). My nie odkręcaliśmy pasów, tylko przy wyjmowaniu podsufitki odchyliliśmy je. Na samym końcu odchylamy uszczelki. I wyjmujemy podsufitkę. Następnie po wyjęciu podsufitki ukaże nam się taki widok. W międzyczasie odłączamy przewody odpływowe. Odkręcamy śrubki mocujące szyberdach (z tego co pamiętam jest ich 8 [klucz 10] najlepiej odkręcając śrubki zostawić sobie 2 po przekątnej na koniec do odkręcenia i w ostatniej fazie przytrzymać ręką szyberdach, a drugą odkręcać ostatnie śrubki. W naszym przypadku musieliśmy podmienić mechanizm elektryczny na manualny. Po podmienieniu mechanizmów (wystarczy odkręcić stary i przykręcić nowy)... przykręcamy lekko nowy szyberdach, ustawiamy go w otworze i dopiero dokręcamy go na maxa, zakładamy przewody odpływowe i robimy test szczelności czy nic nam nie kapie, czyli oblewamy wodą obficie szyberdach. Jeśli nic nie kapie, zabieramy się za składanie wnętrza w odwrotnej kolejności. Po tym zabiegu powinien ukazać nam się taki oto widok. Cała wymiana od odkręcenia pierwszej śrubki, do skręcenia całości trwała 30 min. Autor: xxxVIPxxx Źródło: http://klubseata.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi