Skocz do zawartości

[nadwozie] Wymiana szyberdachu Seat Toledo 1L


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebne narzędzia:

 

* wkrętak krzyżakowy (+)

* klucz 10

* oraz w naszym przypadku gdy chcemy odkręcić silnik szyberdachu, aby przykręcić mechanizm pod manual klucz torx

* klucz 17 w przypadku gdy chcemy ułatwić sobie pracę i odkręcić mocowania pasów, w naszym przypadku odeszło się bez odkręcania pasów

01_149.jpg

 

 

Fotka nowego szyberka.

02_150.jpg

 

 

Tak wyglądał uszkodzony szyberdach.

03_160.jpg

04_143.jpg

 

Wymianę szyberdachu zaczynamy od wyjęcia lampki przedniej (wystarczy podważyć) i odpięciu wtyczek (jeśli mamy z tyłu lampki to też je wyjmujemy i odłączamy), wyjęcia uszczelki znajdującej sie we wnętrzu na około szyberdachu, odkręcenia korbki (w przypadku manualnego szyberdachu), plastików słupków przednich (po 1 śrubce na każdy słupek) słupków środkowych (po 2 śrubki na każdy słupek + śruba od pasów) tylny słupek pod 2 śrubki na każdy słupek + odkręcenia pasów), mocowania osłonek przeciwsłonecznych po 3 śrubki na każdą osłonkę (gdy osłonka pasażera ma lampkę trzeba wypiąć wtyczkę), odkręcamy także rączki przy podsufitce (po 4 śrubki na każdą rączkę).

 

My nie odkręcaliśmy pasów, tylko przy wyjmowaniu podsufitki odchyliliśmy je.

05_133.jpg

06_121.jpg

 

 

Na samym końcu odchylamy uszczelki.

07_104.jpg

08_100.jpg

 

 

I wyjmujemy podsufitkę.

09_82.jpg

 

 

Następnie po wyjęciu podsufitki ukaże nam się taki widok.

10_144.jpg

11_123.jpg

 

 

W międzyczasie odłączamy przewody odpływowe.

12_116.jpg

 

 

Odkręcamy śrubki mocujące szyberdach (z tego co pamiętam jest ich 8 [klucz 10] najlepiej odkręcając śrubki zostawić sobie 2 po przekątnej na koniec do odkręcenia i w ostatniej fazie przytrzymać ręką szyberdach, a drugą odkręcać ostatnie śrubki.

13_91.jpg

14_87.jpg

15_67.jpg

 

W naszym przypadku musieliśmy podmienić mechanizm elektryczny na manualny.

16_62.jpg

17_54.jpg

 

 

Po podmienieniu mechanizmów (wystarczy odkręcić stary i przykręcić nowy)... przykręcamy lekko nowy szyberdach, ustawiamy go w otworze i dopiero dokręcamy go na maxa, zakładamy przewody odpływowe i robimy test szczelności czy nic nam nie kapie, czyli oblewamy wodą obficie szyberdach.

18_0_34.jpg

 

 

Jeśli nic nie kapie, zabieramy się za składanie wnętrza w odwrotnej kolejności.

19_41.jpg

 

 

Po tym zabiegu powinien ukazać nam się taki oto widok.

20_34.jpg

21_30.jpg

22_28.jpg

23_25.jpg

24_21.jpg

25_18.jpg

 

Cała wymiana od odkręcenia pierwszej śrubki, do skręcenia całości trwała 30 min.

 

 

 

Autor: xxxVIPxxx

 

Źródło: http://klubseata.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania