Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Witam, może ktoś przy tym grzebał i mi coś podpowie. Problem polega na ciezkim rozruchu zimnego i cieplego motoru. Kiedy zgasze gorący silnik i chce odpalic to odpala od kopa bez swiec. Postoi pol godziny i musze chechłać minute. Drugi problem to poszarpywanie w przedziale 1400-2000obr/min. Powyzej 2000obr/min turbina bierze oddech i ciągnie do konca bez zadnych szarpnięć. Podgrzewacz wywalony, wezyki z szybkozlaczkami wywalilem bo sie pocily, wstawilem wezyki na opaski. Komprecha 30-32 bary, koncówki nowe, swiece nowe(grzeją). Silnik nie zakopci nawet jak na 4 czy 5 dam mu gaz do deski przy 1500obr/min. Czujnik na pompie musiałem przestawic na odpowiednie 0,4V. Jedyne co to silniczek wspomagajacy wolne obroty szwankuje, tzn stoi w miejscu (normalnie doregulowuje obroty i zwieksza dawke przy rozruchu) Jak postoi to reczną pompka miekka, 2,3 podpompowanie i dopiero twardnieje ale i tak slabo pali. Niestety silnik jest na pompie LUCASa i ma jakis prymitywny sterownik z mozliwoscia diagnostyki, ale nie mam sprzetu niestety. Być może Robert poratuje mnie jakimiś danymi wzorcowych wartosci czujników (mondeo 99, 1,8TD wersja z elektronicznym wspomagaczem wolnych obrotów)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Zaraz poszukam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 super   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Nie robiłem tego ale poradzisz sobie dane czysto teoretyczne: Mondeo 1,8 TD TCI kod silnik RFN 66kW 1. Zawór regulujący czas wtrysku ma zasilanie +12V z przekaźnika tego co też zasila EGR a sterowanie z pinu( 98 ECU) opór ma mieć ok 15ohm. 2.Silnik biegu jałowego (pin 1-3 opór 5-10ohm), napięcie na przełącznik max dawki +12V, (pin4 - masa) pomiędzy pinem 2i4 włącznik). 3. czujnik temp. płynu pomiędzy (pinem 38 a 91 ECU ) ok. 40 kohma przy 20*C, ok 2 kohma przy roboczej. 4. Przepływka (pinA zasilanie +12V z przekaźnika tego co i EGR) B masa,napięcie wyjściowe do ECU 0-5V, pin C do ECU na pin36, pin D do ECU pin88. 5. czujnik położenia dźwigni paliwa - zasilanie 5V na pin 3czujnika z pinu 90 ECU, masa pin1 czujnika z pinu 91 ECU, sygnał z pinu 2 czujnika do pinu 89 ECU (0-5V) 6. czujnik ruchu iglicy na wtrysku ok. 80-120ohm, piny na ECU 33 i 58. Jak coś nie skminisz to pisz .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Dziękuje bardzo. 2.Silnik biegu jałowego (pin 1-3 opór 5-10ohm), napięcie na przełącznik max dawki +12V, (pin4 - masa) pomiędzy pinem 2i4 włącznik). To juz sprawdziłem, zasilanie jest na poziomie 11V, sam silniczek działa, uszkodzone są zębatki w przekładni i zwyczajnie sie zacina. Włącznik to jak sądzę krańcówka - są dwie. 5. czujnik położenia dźwigni paliwa - zasilanie 5V na pin 3czujnika z pinu 90 ECU, masa pin1 czujnika z pinu 91 ECU, sygnał z pinu 2 czujnika do pinu 89 ECU (0-5V) Tu jest ok, na jałowych ustawilem zalecane 0,4V (bylo 0,67V) max otwarcie i mam jakieś 4V, niby od 4,2V uznaje za max obciazenie i odcina klimę. Reszte sprawdze jak dojdzie silniczek wolnych obrotów i bede mial samochód. Martwi mnie tylko to poszarpywanie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Może przepływka nawala sprawdz miernikiem podczas jazdy przy ecu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Sprawdze napewno bo zima sie zbliża, a to znajomy wiec jego cudo musi jako tako palić.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Spoko napisz co i jak wyszło.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30033 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Doszedł silniczek wiec odrazu podmiana, działa jak trzeba. Z pomiarów wynika ze wtrysk sterujacy do kitu (cewka opór 0) Zalany komputer wodą... Wywaliłem filtr z gruszka i wstawiłem zwykła podstawke ze zwykłym filtrem + zaworek zwrotny. Pali o niebo lepiej. Zobacze jutro rano jak odpali calkowicie zimny.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Z pomiarów wynika ze wtrysk sterujacy do kitu (cewka opór 0) Czyli nie będzie czytał puntu wyjścia wtryskiwacza (dawka może być dobierana w trybie awaryjnym) Przepływkę sprawdź między pinem 88 a masą na wolnych ok 1,8-2V po przygazowaniu ok 4,5V Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5305-ford-mondeo-18td/#findComment-30126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się