Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Wymiana filtra paliwa Honda Civic V gen


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

1. Dane filtra i potrzebne narzędzia.

 

Filtr znajduje sie w komorze silnika, niedaleko szyby, przy numerach nadwozia. Numer części PP 870. Potrzebne klucze: 17 i 14 płaskie, 10 oczkowa gięta.

01_143.jpg

 

 

2. Popuszczamy śruby.

 

Nie odkręcamy! tylko popuszczamy śruby w kolejności (najpierw ta z lewej [1] odkręcana poziomo, później z prawej [2] odkręcana pionowo). Jest to wejście i wyjście paliwa z filtra.

02_144.jpg

 

 

3. Przygotowanie nowego filtra.

 

Wyjmujemy nowy filtr (na zdjęciu pierwszym od góry) oraz uszczelki.

03_154.jpg

 

 

4. Demontujemy uchwyt.

 

Odkręcamy 2 śruby mocujące uchwyt filtra paliwa (klucz 10 nasadowy gięty) znajdujące sie po prawej stronie filtra.

04_137.jpg

 

 

5. Odkręcamy nakrętkę.

 

Odkręcamy nakrętkę (klucz 10 nasadowy gięty) znajdująca sie poniżej 2 odkręconych przed chwila śrub.

05_127.jpg

 

 

6. Widok na odkręcony komplet śrub itp.

06_116.jpg

 

 

7. Wykręcamy do końca przewody paliwowe.

 

Popuszczone w poprzednich krokach przewody odkręcamy. Jedli pominęliśmy krok 2 to mamy problem - nie odkręcą sie łatwo i możemy pogiąć przewody doprowadzające paliwo.

07_100.jpg

 

 

8. Odkręcamy śrubę mocująca filtr do uchwytu.

 

Z tylu uchwytu jest śruba mocująca filtr (spinająca go) - klucz 10 najlepiej oczkowy. Odkręcamy śrubę ale warto zapamiętać ustawienie filtra w opasce (pisak sie przyda), bo później będzie kłopot, jak źle ustawimy to nam jeden z przewodów doprowadzających paliwo nie będzie pasował w gwint. Trzeba będzie niepotrzebnie kombinować.

08_96.jpg

 

 

9. Kompletowanie nowego filtra.

 

Zlewamy paliwo z filtra (zawsze sie trochę paliwa w warsztacie przyda). Wymieniamy filtr, zakładamy w obudowę i dokręcamy śrubę mocującą w opasce. Łapiemy wąż doprowadzający paliwo do filtra (ten sztywny). U mnie nie wymieniałem żadnych uszczelek na tym odcinku.

 

Zakładamy uszczelkę pod śrubę (jak na zdjęciu) z 2 węża od paliwa, przewlekamy przez przewód paliwowy i zakładamy kolejna uszczelkę (dwie miedziane podkładki o tej samej średnicy). Uszczelki powinny być pod i nad łączeniem z wężem. Dodam, ze stare trzeba zdjąć.

09_78.jpg

 

 

10. Dokręcamy uchwyt filtra oraz nakrętkę mocującą.

 

Dokręcamy całość łącznie z wężami.

10_142.jpg

 

 

Opis i zdjęcia dostarczył: Mike88

 

Obróbka graficzna i słowna: dagg3r

 

Autor: dagg3r

 

Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania