Skocz do zawartości

Pali sie kontrolka ładowania


Gość jarek65w

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarek65w

Dobra

Temat do zamknięcia , ale parę słów dla uporządkowania bo w necie było trochę opisów wymiany altka w AH ale właściwie wszystkie dotyczyły diesli.

To opiszę co i jak w silnikach z14xep/z12xep.

 

1/wymontowujemy obudowę filtra.

2/zdejmujemy pasek - klucz na śrubę z rolką i tak jakbyśmy dokręcali.Rolka się cofnie i schodzi pasek , dalej 2 śruby napinacza i zdejmujemy go.

3/dwie śruby alternatora i wyjmujemy - górą.

Ja od dołu odpinałem tylko przewody altka.

 

Zakupiłem całkiem ładnie wyglądający i chyba nie bardzo zmęczony altek za 130 na miejscu.

Zakład chciał 120 za sam montaż/demontaż + części jakie potrzeba (a wymieniali mi sporo tego).

No i teraz najlepsze - wymieniłem ale chyba niepotrzebnie , alternator był sprawny bo przypomnę jak w pierwszym poście ładowanie było.

Potwierdzone OP-com i miernikiem , świeciła tylko kontrolka i generowało błąd.

Po zamontowaniu drugiego to samo - więc odkręciłem wszystkie kable przy klemach , przeczyściłem papierem i bingo.

Warto zacząć od podstaw zanim się zagłębimy , ale nie płaczę ;-) .

Mam 2 ople z tym altkiem , będzie w zapasie lub do odsprzedania jak ktoś w Łodzi potrzebuje.

Poznałem trochę budowę silnika , więc nie tylko to bym sobie zrobił teraz :jupi: .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania