Gość jarek65w Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Dobra Temat do zamknięcia , ale parę słów dla uporządkowania bo w necie było trochę opisów wymiany altka w AH ale właściwie wszystkie dotyczyły diesli. To opiszę co i jak w silnikach z14xep/z12xep. 1/wymontowujemy obudowę filtra. 2/zdejmujemy pasek - klucz na śrubę z rolką i tak jakbyśmy dokręcali.Rolka się cofnie i schodzi pasek , dalej 2 śruby napinacza i zdejmujemy go. 3/dwie śruby alternatora i wyjmujemy - górą. Ja od dołu odpinałem tylko przewody altka. Zakupiłem całkiem ładnie wyglądający i chyba nie bardzo zmęczony altek za 130 na miejscu. Zakład chciał 120 za sam montaż/demontaż + części jakie potrzeba (a wymieniali mi sporo tego). No i teraz najlepsze - wymieniłem ale chyba niepotrzebnie , alternator był sprawny bo przypomnę jak w pierwszym poście ładowanie było. Potwierdzone OP-com i miernikiem , świeciła tylko kontrolka i generowało błąd. Po zamontowaniu drugiego to samo - więc odkręciłem wszystkie kable przy klemach , przeczyściłem papierem i bingo. Warto zacząć od podstaw zanim się zagłębimy , ale nie płaczę . Mam 2 ople z tym altkiem , będzie w zapasie lub do odsprzedania jak ktoś w Łodzi potrzebuje. Poznałem trochę budowę silnika , więc nie tylko to bym sobie zrobił teraz .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/page/2/#findComment-29441 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się