Gość KoJ@K Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udało mi się rozebrac, wyczyścic geometrie w turbinie BV39 , nie znalazłem nigdzie żadnej foto porady. Więc postanowiłem sam zrobic taką drobną foto poradę dotyczącą " jak zdjąc vnt - BV 39 ". Turbo KKK . Nie będę opisywał jak wymontowac cały kolektor z turbiną, bo taka relacja już jest na forum, przedstawię tylko sposób w jaki ja sobie z tym poradziłem. Mając turbo na stole musimy rozdzielic muszlę gorącą od zimnej, odkręcamy gruszkę( 2 śruby) i 4 śruby dociskające muszle do siebie, spryskujemy np wd40 (ja lałem obficie odrdzewiaczem i wd40 i zostawiłem na całą noc i nie miałem później najmniejszego problemu z rozpołowieniem). A tutaj już mam rozdzieloną: I widzimy wszystko zafajdane sadzą: Demontujemy pierścień: Następnie wyciągamy tulejki po których porusza się pierścień i "podkładkę" w której są umieszczone te właśnie tulejki: Zostaje nam kolektor, a w nim geometria Geometria jest wykręcana poprzez tulejkę z trzema ząbkami, nacięciami. I właśnie cały dowcip polega na dorobieniu jakiegoś przyrządu,klucza spasowanego idealnie pod wymiary danej tulejki. Można również udac się do warsztatu, gdzie np. regenerują turbosprężarki i zapytac czy byłaby możliwośc wykręcenia za drobną opłatą tej nie szczęsnej tuleji(mi gośc powiedział za wykręcenie 50zl, za wkręcenie też 50zl i dodał, że będę musiał wymienic tą tuleje na nową(oczywiście najlepiej ją kupic u niego - 120zl,bo bardzo często się zniekształcają i przy wkręcaniu mógłby uszkodzic korpus... Podziękowałem za usługę w takim pakiecie. Jeżeli decydujemy się walczyc samemu z naszym dorobionym kluczem to montujemy całośc solidnie w imadle i za pomocą dorobionego przyrządu, klucza wykręcamy tulejkę, która trzyma nam vnt (tulejka posiada PRAWY GWINT) Mój klucz do BV39 wygląda tak, zakończony sześciokątem na klucz 17, co by ułatwiło chwyt przy odkręcaniu i dokręcaniu : Wcześniej dobrze zapsikac na dłuższy czas wszystko np wd lub odrdzewiaczem. W moim przypadku do odkręcenia potrzeba było trochę siły, ale bez większej walki tulejka poddałą się i na stole już miałem to i to W tym dniu mój czas na garażowe działania się skończył, więc profilaktycznie wrzuciłem całośc standardowo do odrdzewiacza na noc Następnie odkręcamy 3 śrubki torx T20(śrubki nie stawiły żadnego oporu, chyba dzięki całonocnej kąpieli w odrdzewiaczu) i tak wygląda rozebrana na części: Gdy mamy wszystko rozebrane bierzemy się za czyszczenie, w zależności od tego czym dysponujemy, bierzemy sprzęt, narzędzia i czyścimy czyścimy iiiii czyścimy, "tu się nie ziewa, tu się napier****ala " ;) U mnie wszystko po wyczyszczeniu wyglądało tak: Na bieżni widac zadziory, które pod palcem były praktycznie nie wyczuwalne. Przez cały czas "pilnujemy" trzpienia ustalającego położenie geometrii w kolektorze, co by nam się gdzieś nie zapodział. Następnie skręcamy wsio do kupy i składamy w odwrotnej kolejności. Tutaj już geometria wkręcona razem z tulejką w kolektor następnie wkładamy podkładkę i na nią tulejki po których śmiga pierścień poruszający łopatkami pierścień I na koniec zakładamy muszlę zimną, montujemy gruszkę i dociągamy wszystko ładnie z czuciem śrubami dookoła No i teraz suszarka jest gotowa na montaż. Mam nadzieję, że przedstawiłem to w miare czytelnie i myślę, że kiedyś komuś może się przydac.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5130-czyszczenie-turbospr%C4%99%C5%BCarki-o-zmiennej-geometrii-golf-4/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi