Skocz do zawartości

[silnik benzyna]Wymiana pierścienia uszczelniającego aparat


Rekomendowane odpowiedzi

1. Demontujemy cały aparat zapłonowy.

 

Objawem przecieku są mokre od oleju wtyczki i elementu pod aparatem zapłonowym - ma on swój odpływ dokładnie nad jedna z szarych wtyczek. Przy mocnym uszkodzeniu uszczelniacza (tak jak było u mnie, brak kawałka wargi uszczelniającej) brudna od oleju jest obudowa sprzęgła (zaznaczona na niebiesko).

 

O obecności oleju w kopułce świadczy mokra śruba mocująca kopułkę zaznaczona na czerwono.

01_140.jpg

 

 

2. Zdemontowany aparat.

 

Po grubszym rozebraniu aparatu jak w poradniku w/w wyciągamy bebechy z wnętrza. Sprowadza sie to do odkręcenia 5 śrub na wkrętak krzyżowy (lub 7-dmiu jeżeli komuś przeszkadzają przewody) zaznaczonych na zielono.

 

 

 

Kolejność odkręcania:

 

* 1. Mocowanie modułu zapłonowego (jasnoniebieskie)

* 2. Mocowanie płytki z wirnikiem (zielone)

* 3. Ewentualnie odkręcenie styków (czerwone)

 

 

 

Warto wyjąc uszczelkę i wyczyścić ja z brudu i oleju oraz jej gniazdo.

02_141.jpg

 

 

3. Wybijanie uszczelniacza.

 

UWAGA!!!

 

Przed wybiciem starego uszczelniacza należy zaopatrzyć sie w nowy.

 

 

 

Wymiary oryginalnego:

 

* średnica wewnętrzna = 12,1mm

* średnica zewnętrzna = 23mm (22mm wpadł mi z luzem a tak być nie może, zewnętrzna częścią musi wejść na wcisk)

* szerokość (grubość) = 6mm

* średnica walka aparatu = 12,5mm

 

 

 

Oczywiście ja nie dostałem takiego nietypowego więc kupiłem w kulce uszczelniacz typowy 12/24/6 i zeszlifowałem jego zewnętrzna gumę (prawie do metalu).

 

Uszczelniacz zaznaczony kolorem niebieskim. Aby go wyjąc polecam od drugiej strony niż na zdjęciu w punktach oznaczonych na zielono włożyć cienki pręt (albo wiertełko fi=2mm) i wybić go od tylu. Można również go zniszczyć totalnie wbijając dookoła cienki wkrętak plaski i przekręcając go. Pierścień podda sie i wgniecie do wewnątrz przez co zmniejszy średnicę i wypadnie.

03_151.jpg

 

 

4. Faza oględzin i czyszczenia.

 

Oglądamy elementy. Miejsce zaznaczone zielona strzałką jest wybłyszczone. Czyścimy je oraz wszystkie inne elementy.

 

 

 

Opis zdjęcia:

 

1 - moduł zapłonowy (nie czyścić acetonem i innymi rozpuszczalnikami, chronić naklejkę i napisy, oczyścić styki języczki)

 

2 - paluch zapłonowy (oczyścić i odtłuścić styk środkowy i styk zewnętrzny palucha, można użyć papieru ściernego delikatnego)

 

3 - łącznik aparatu z silnikiem (oczyścić i posmarować przylgnie smarem np. do łożysk tocznych)

 

4 - podkładki przychodzące pod element 3 (oczyścić i nałożyć warstewkę smaru, pomiędzy każda podkładkę)

 

5 - przewody łączące (oczyścić styki)

 

6 - stary uszczelniacz (spisać numery, u mnie był 12.1 NOR BH3888E, zwinięty bo nie wiedziałem ze są z tylu otwory do wypychania)

 

7 - wałek aparatu z elementami osadzonymi na stale

 

8 - osłona wewnętrzna aparatu

 

9 - płytka aluminiowa, można zdemontować odkręcając 3 wkręty od strony "skrzydełek" i wyciskając łożysko aparatu

04_134.jpg

 

 

5. Wbijanie nowego uszczelniacza.

 

Polecam włożyć nowy uszczelniacz do lodówki na jakiś czas aby sie schłodził i zmniejszył swój wymiar. W tym czasie można wszystko wyczyścić i dokładnie oczyścić gniazdo dla nowego uszczelniacza. Przystępujemy do wbijania. Nowy uszczelniacz osądzić ręcznie i równo w gnieździe. Dobijać młotkiem poprzez rurkę w miarę równo aby wchodził. Możliwe korekty niewielkie. Po wbiciu uszczelniacz powinien "schować" sie cala grubością w gnieździe.

05_125.jpg

 

 

6. No i składanie wszystkiego z powrotem.

 

Posmarować wałek aparatu zapłonowego cienka warstewka smaru i wszystko zmontować. Wszystkie wkręty tez warto maznąć smarem na przyszłość. Pamiętaj aby dobrze założyć łącznik z silnikiem. Zawsze przy wymianie łożyska aparatu wymieniaj uszczelniacz i odwrotnie. Sypnie sie i tak i tak.

 

 

 

Dane elementów wymienionych:

 

* Łożysko aparatu zapłonowego - wymiary: 12,5/28/8mm

* Nachi 6001/01ZZ (oryginał)

* Nachi 6001/012-2NSL (zamiennik z Kulka)

 

 

 

Uszczelniacz – wymiary oryginalnego:

 

* średnica wewnętrzna = 12,1mm

* średnica zewnętrzna = 23mm (22mm wpadł mi z luzem a tak być nie może, zewnętrzna częścią musi wejść na wcisk)

* szerokość (grubość) = 6mm

 

 

 

Autor: dagg3r

 

Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/512-silnik-benzynawymiana-pier%C5%9Bcienia-uszczelniaj%C4%85cego-aparat/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania