Skocz do zawartości

Wyciek oleju


Gość Michał94

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał94

Witam.

Mój samochód gubi trochę olej, a to za sprawą miski olejowej. Jest ona cała ubrudzona w oleju, od wysokości gdzie jest przymocowana i tu podejrzewam że jest to uszczelka miski oleju. Czy się mylę? Czy macie może inne pomysły?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie widziałem tego, ale najprawdopodobniej to uszczelka miski olejowej. Zależy jak masz ten wyciek, bo w starszych autach to standard, że tam będzie trochę leciało/pociło się przy uszczelce, jeżeli nie ma typowych śladów wycieku na ziemi, typowych ubytków oleju co widać na bagnecie to nie ma czym się wybitnie przejmować, jeżeli już bardzo się poci to uszczelkę można wymienić i oprócz samej uszczelki zastosować jakiś uszczelniacz, jak powiesz w powierzywszy lepszym sklepie motoryzacyjnym o co Ci chodzi to powiedzą Ci czego użyć. Ja u siebie mam połączenie miski oleju z silnikiem uszczelnione takim środkiem, mówią na to hermetyk, ale nie jest to klasyczny hermetyk, tzn tego nie dostaniesz w polskim sklepie tzn tego co ja mam ale to tylko taki przykład.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Rozumiem. Dzięki za odp. Mam jeszcze jeden problem w Almerce. Samochód szarpie się przy odejmowaniu gazu. Znajomy mechanik powiedział żebym przeczyścił przepustnicę i krokowy. Coś jeszcze mogę w tej sprawie zdziałać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat to trochę nie ten dział ( mi to nie przeszkadza ale nie wiem jak głowni na forum się do tego ustosunkują ), co do samej przepustnicy to tak, można do niej zajrzeć, szczególnie jak nie było zaglądanie długo. Warto również wymienić flirty paliwa, powietrza nie wiem kiedy u Cb były wymieniane ale to podstawa i od tego się z reguły zaczyna oraz od sprawdzenia kabli WN oraz świec. To są rzeczy, które z biegiem czasu i przebiegu się wymienia. Co do przepustnicy to jak pisałem nie zaszkodzi do niej zajrzeć ale warto tez pamiętać o filtrach itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Wiem o tym, ale nie chcę zaśmiecać forum kolejnym tematem. Co do filtra to powietrza był wymieniany, świece ze 2 mieś temu. Filtr paliwa nie wymieniałem, a gdzie on się konkretnie znajduje? Co do filtra powietrza to muszę powiedzieć tak. Jest on walnięty, ma dziurę małą. Rura dolotowa nie jest uszczelniona a w środku widać że ktoś odwalił fuszerę uszczelniając go czymś czerwonym. Dzwoniłem do autoszrotu to mają taką cześć, ale na razie to mam inną robotę. Muszę skończyć dziś te dwa wycieki i zregenerować reduktor.

Jeszcze jedno pytanie. Czy mogę rurkę aluminiową od płynu wspomagania ,zastąpić rurką miedzianą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rurki to raczej tak, nie powinno być z tego powodu jakiś konsekwencji, ale dla pewności dopytaj się jeszcze u jakiegoś mechanika lub logos innego z forum. Co do uszczelnienia dolotu, to tak jeżeli jest jakaś niewielka dziura w filtrze to nie trzeba się tym przyjmować, ale rurę dolotu warto uszczelnić, nie mówię że ma to wielki wpływ na pracę silnika, chyba, że jest to za przepływomierzem to może mieć wpływ. Co do filtru paliwa to najprawdopodobniej jest on pod spodem auta w okolicach baku taka metalowa okrągła puszka na przewodzie, na pewno ją zauważysz jak wejdziesz pod auto, wątpię, żeby był on pod maską z reguły w takich autach filtry paliwa są pod autem. Aha co do tej rurki jeszcze to jak pisałem wydaje mi się, że nic nie powinno się stać, tylko nie wiem jak to jest z samym płynem do wspomy czy on nie jest typowo do aluminium, w co szczerze wątpię ale tak jak mówiłem nie jestem pewny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Ok. Rurkę dostałem aluminiową w markecie budowlanym. Przyznam że kupiłem nawet identyczną, a znalazłem ją w dziale Łazienka. :) Mam problem z wyjęciem miski. Pod michą biegnie rura od kolektora wydechowego a śruby przy tej rurze są tak zajechane że nie idzie ich odkręcić. Mam pytanie odnośnie przepustnicy. Znajduje się ona centralnie pod filtrem powietrza, bo jeszcze nigdy nie czyściłem tej części?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miski olejowej to w wielu autach jest tak, że dostęp do jej odkręcenia jest utrudniony, jeżeli u Cb przeszkadza wydech i nie da rady odkręci miski bez demontażu tego "kawałka" wydechu no to nie ma innej opcji jak demontaż właśnie tego elementu wydechu, a że śruby są zapieczone cóż to wydech i taki jego urok :)zlej to jakimś odrdzewiaczem opukaj młotkiem tak z wyczuciem i próbuj odkręcać jest to element wymienny więc musi dać się go wymontować, ale należy uważać bo jeżeli musisz odkręcić coś przy kolektorze wydechowym ( podejrzewam, że dwururkę ) to łatwo jest tam ukręcić śruby, jak musisz to demontować to rób to z wyczuciem.

 

Co do przepustnicy to tak jeżeli nie wiesz gdzie ona jest to cały zespół przepustnicy jest przykręcony do kolektora ssącego, poznasz go jeżeli wiesz gdzie jest i jak wygląda kolektor wydechowy to ssący też poznasz, bd on zapewne jasny tzn bd miał taki metaliczny kolor, chyba, że ktoś go umalował wcześniej. A jeżeli chodzi o " drogę do przepustnicy" to jak bd śledził przepływ powietrza od filtra powietrza w kierunku silnika to na bank trafisz na przepustnicę, poznasz ją bo do niej idzie linka od pedału gazu ( raczej nie masz elektronicznie sterowanej przepustnicy ) co do tego czy sama przepustnica jest tuż pod filtrem, tak było w starszych autach polonez, samara, u Cb chyba będzie tak, że od filtra bd szedł taki gumowy lub plastikowy "wąż" do przepustnicy.

 

Jak nie będziesz wiedział gdzie masz przepustnicę zrób fotkę to Ci pokażę, ale wątpię żebyś nie znalazł przepustnicy.

 

Zrób też fotkę tej miski olejowej, bo może jak większość się poci i nie trzeba jej zdejmować.

 

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Tak, ja wiem jak wygląda i gdzie jest, ale chciałem się upewnić bo pierwszy raz będę ją czyścić. Moje odkręciłem 4 śruby imbusowe i nie wiem co dalej. Muszę też chyba odkręcić to mocowanie z linką gazu. Bo z tego co rozumiem to muszę ją całą wyjąć? Co do miski to już po ptakach bo odkręciłem ten kawałek wydechu i miska ładnie wyszła, teraz ją odtłuściłem i jutro skoczę po nowe podkładki pod śruby mocujące i gotowe. Mam pytanie co do uszczelniania pastą. Od razu przykręcam do końca, czy zostawiam trochę luzu i po zaschnięciu dokręcam mocniej?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miski olejowej to: jak założysz już uszczelkę i posmarujesz ją ta pasta to dokręcasz od razu na

" stałe" i cześć, jeżeli przy odkręcaniu miski zauważyłeś, że któraś z śrub była poluzowana można zastosować klej to gwintu, ale jeżeli wszystko było dokręcone dobrze, to nie musisz, podkładki wystarczą ( w starszych autach śrubki od miski potrafiły się trochę odkręcać ). Chyba nie muszę pisać że jak zlałeś olej to wypadałoby dać nowy filtr oleju i nowy olej oczywiście.

 

Co do przepustnicy to jak już ja odkręciłeś od kolektora odłączyłeś wszystkie przewody itp. to linkę musisz zdjąć z samej przepustnicy ( trudno mi to opisać tak słowami ) nie musisz rozkręcać samego jej mocowania ( tego pół okręgu bo zapewne taki tam jest, najprawdopodobniej plastikowy ), z tego pół okręgu musisz zdjąć linkę na 1000% jest ona tam w pewien sposób zaczepiona. całego mocowania nie rozkręcaj bo to nie ma sensu. Wyczyść jej wnętrze, daj nowe uszczelki złóż do kupy wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania