Skocz do zawartości

Wyrzucanie płynu przez korek zbiorniczka.


Gość Mirosław RIM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mirosław RIM

W ramach akcji serwisowej, wymieniono czujnik temperatury cieczy. Po jakimś czasie około 2 tygodni stwierdziłem brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym - dolałem około 1L. Podczas jazdy nie było sygnalizacji przegrzania silnika ani innych objawów. Obserwowałem sytuację i stwierdziłem, że do wycieku dochodzi przez korek zbiorniczka prawdopodobnie podczas jazdy na autostradzie po przekroczeniu prędkości około 120km/h i obrotów silnika powyżej jakieś 3500. Pojechałem z tym do serwisu zwracając uwagę, że to zdarzenie miało miejsce po wymianie czujnika temp. cieczy. Doradca serwisowy poinformował mnie, że dokonano odpowietrzenia i będzie dobrze, jakiś czas było OK, jednak sytuacja powtórzyła się kilkakrotnie. Nadmieniam, że wcześniej przed wymianą czujnika temp. była ingerencja w układ chłodzenia w związku z montażem LPG - jednak po zamontowaniu LPG przejechałem głównie autostradami około 3kkm i nic się nie działo - dopiero po wymianie czujnika temp zaczęły się wyrzutki płynu. Wymieniłem korek zbiorniczka- nic nie pomogło. Nie mogę znaleźć przyczyny usterki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mirosław RIM

To nie jest takie proste - układ jest szczelny i odpowietrzony i tu jest problem. !!!!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02
układ jest szczelny i odpowietrzony

 

Pewny jesteś na 100% ze jest odpowietrzony ???

 

na postoju, odpal auto, włącz ogrzewanie na max, i czekaj aż załącza się wiatraki od chłodnicy... zgaś auto... poczekaj niech przestygnie i wtedy sprawdź stan płynu chłodniczego, mi to wygada na zapowietrzony układ... ;)

 

[ Dodano: 2013-05-30, 18:29 ]

A może sam korek jest trefny, i pod wpływem ciśnienia w układzie przepuszcza i wywala nim płyn ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
układ jest szczelny i odpowietrzony i tu jest problem. !!!

 

Najpierw wywala plyn, czy najpierw sie wentylator włacza?

 

A może sam korek jest trefny

 

Węże na cieplym silniku powinny byc lekko twarde, dające sie ścisnąć reką. To oznacza ze w ukladzie jest prawidlowe cisnienie - jakie są?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mirosław RIM

Też podejrzewam, że jest to zapowietrzenie ale poziom płynu stały. Usterka ma taki przebieg- płyn podnosi się od dołu czyli od dolnego przewodu który łączy się z główną magistralą cieszy a nie od górnego przewodu przelewowego chłodnicy. Ta wyrzutka ma miejsce tylko podczas jazdy poza miejskiej ale zdarza się że przyjeżdżam po autostradzie kilkaset km i jest ok. Korek wymieniłem - bez efektu. Odpowietrzenie przeprowadziłem na zasadzie podgrzewania na wysokich obrotach do włączenia wentylatora-wyłączenie silnika, odkręcenie korka wypuszczenie powietrza i tak parę razy. Chyba że jest inny sposób, bo w tym układzie brak odpowietrzników. Podejrzewam też termostat, który może w jakiś sposób w okresowo blokuje przepływ cieczy, zawiesza się lub coś podobnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania