Skocz do zawartości

[ogólne] Smarowanie zamka przed zimą Ibiza/Cordoba do 99


Gość Bartas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem smarowałem zamek drzwi pasażera, drzwi kierowcy pewnie są lustrzanie podobne :).

Na dzień dobry odkręć dwie śruby umieszczone w rączce do zamykania drzwi (obok klamki wewnętrznej). Znajdują się one za zaślepkami, które trzeba delikatnie podważyć cienkim, płaskim śrubokrętem.

 

Teraz zdejmij korbę otwierania szyby. Pierścień musisz delikatnie ścisnąć i przesunąć w stronę przeciwną do ramienia korby.

1_182.jpg

Przed zdjęciem tapicerki, musisz odkręcić osłonkę głośnika. Najpierw jedną, nieźle schowaną śrubkę.

2_176.jpg

A następnie dwie śruby trzymające dolną lewą część tapicerki.

3_168.jpg

Po zdjęciu tapicerki, odklej górny prawy fragment folii ochronnej, aby dobrać się do zamka.

4_162.jpg

Później zdejmij z cięgiełka klamkę wewnętrzną (trzyma się tylko na wygiętym cięgle prowadzącym do zamka), oraz "uwolnij" cięgło klamki wewnętrznej i uchwyt przewodów elektrycznych połączonych z rurką powietrzną (do centralnego) w ten sposób, aby mieć więcej luzu, jak już wyjmiesz zamek.

5_139.jpg

I już będzie łatwo. Odkręć 3 śruby mocujące zamek. Te śrubki to imbusy 4, albo 5mm - przed rozpoczęciem pracy upewnij się, że masz ten klucz. Drugi klucz, którego będziesz potrzebował (chyba torx) możesz przymierzyć zdejmując dolną osłonkę gumową od "szczytu" drzwi - czyli tą najbliżej 3 śrub mocujących zamek.

6_96.jpg

Kolejna śruba do odkręcenia kryje się pod górną osłonką gumową - jest to śruba mocująca klamkę zewnętrzną.

7_94.jpg

Aby wyjąć klamkę zewnętrzną, przesuń ją w stronę lusterka i wyciągnij najpierw stronę od kluczyka. Jak ją odchylisz o około 90 stopni - wyjdzie druga część i klamkę masz w rękach.

8_90.jpg

Przy odrobinie szczęścia, talentu, gimnastyki i cierpliwości zamek można już wyciągnąć

9_81.jpg

Teraz wyjmij gumkę zabezpieczającą (jak to brzmi...). Mi nie udało się dojść, do czego ona służy. Może to jakiś odbojnik

10_135.jpg

I odkręć jedną śrubę (to ten torx).

11_116.jpg

Teraz musisz rozdwoić obudowę zamka. Zabierz się za to od górnej strony. Jest tam kilka "zatrzasków", 3 z 4 pokazałem na zdjęciu. Czwarty jest po drugiej stronie i niewidoczny na zdjęciu. Ta biała część obudowy zamka po uwolnieniu zatrzasków i przegięciu cięgieł, będzie się odchylała od czarnej części. Na końcu można też ją "uwolnić" z dolnych "zawiasów".

12_109.jpg

A teraz powiedz ładnie: "dzień dobry, zamarzający kolego" i daj mu popalić :-)

Na tym obrazku pokazałem, jaka jest różnica pomiędzy zamkiem zaryglowanym a niezaryglowanym (zaryglowany - czarne plastikowe cięgło przesunięte w dół, metalowa dźwignia z literką R pchana w prawo minie szary "młotek" zamka widocznego w głębi).

13_87.jpg

Trochę dokładniej na tym obrazku - lewy pion to zamek odryglowany - dźwignia R przesunięta w prawo zahacza o szary młotek. Prawy pion - zamek zaryglowany - dźwignia R przesunięta w prawo mija szary młotek.

14_84.jpg

A tu jeszcze raz, tylko w powiększeniu. Zamek odryglowany.

15_0_2.jpg

I sztucznie "zaryglowany"

16_59.jpg

Zabezpieczyłem to w ten sposób, że najpierw popsikałem WD-40 (co by wyczyścił troszeczkę), potem pokapałem oliwą, a na końcu zasmarowałem komplet tawotem, jakimś nawet niby do maszyn precyzyjnych. Moim zdaniem punkty newralgiczne, to sworzeń obrotu dźwigni R, krawędź obudowy plastikowej, po której dźwignia R się ślizga, oraz połączenie na podłużnym otworze dźwigni R i cięgła plastikowej.

17_52.jpg

Przy składaniu obudowy, pamiętaj żeby trafić metalowym "pałąkiem" w plastikowe "ucho" centralnego.

18_0_32.jpg

Na końcu seria zdjęć obróconego zamka dla tych, którzy psikają WD-40 bez rozbierania - czyli przez dolną zaślepkę w drzwiach. Pod tą zaślepką kryje się śruba, której nie rozkręcałem (jedyna?:)). I po jej drugiej stronie i trochę poniżej znajduje się nasza dźwignia R. Więc może jest szansa nie rozbierając zapewnić sobie cywilizowane wsiadanie do seata? Ja się nie zdecydowałem.

19_39.jpg

20_33.jpg

21_29.jpg

22_27.jpg

23_24.jpg

 

 

Autor: quasik

Źródło: http://klubseata.pl , http://kwasik.friko.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.