Gość Bartas Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Tym razem smarowałem zamek drzwi pasażera, drzwi kierowcy pewnie są lustrzanie podobne . Na dzień dobry odkręć dwie śruby umieszczone w rączce do zamykania drzwi (obok klamki wewnętrznej). Znajdują się one za zaślepkami, które trzeba delikatnie podważyć cienkim, płaskim śrubokrętem. Teraz zdejmij korbę otwierania szyby. Pierścień musisz delikatnie ścisnąć i przesunąć w stronę przeciwną do ramienia korby. Przed zdjęciem tapicerki, musisz odkręcić osłonkę głośnika. Najpierw jedną, nieźle schowaną śrubkę. A następnie dwie śruby trzymające dolną lewą część tapicerki. Po zdjęciu tapicerki, odklej górny prawy fragment folii ochronnej, aby dobrać się do zamka. Później zdejmij z cięgiełka klamkę wewnętrzną (trzyma się tylko na wygiętym cięgle prowadzącym do zamka), oraz "uwolnij" cięgło klamki wewnętrznej i uchwyt przewodów elektrycznych połączonych z rurką powietrzną (do centralnego) w ten sposób, aby mieć więcej luzu, jak już wyjmiesz zamek. I już będzie łatwo. Odkręć 3 śruby mocujące zamek. Te śrubki to imbusy 4, albo 5mm - przed rozpoczęciem pracy upewnij się, że masz ten klucz. Drugi klucz, którego będziesz potrzebował (chyba torx) możesz przymierzyć zdejmując dolną osłonkę gumową od "szczytu" drzwi - czyli tą najbliżej 3 śrub mocujących zamek. Kolejna śruba do odkręcenia kryje się pod górną osłonką gumową - jest to śruba mocująca klamkę zewnętrzną. Aby wyjąć klamkę zewnętrzną, przesuń ją w stronę lusterka i wyciągnij najpierw stronę od kluczyka. Jak ją odchylisz o około 90 stopni - wyjdzie druga część i klamkę masz w rękach. Przy odrobinie szczęścia, talentu, gimnastyki i cierpliwości zamek można już wyciągnąć Teraz wyjmij gumkę zabezpieczającą (jak to brzmi...). Mi nie udało się dojść, do czego ona służy. Może to jakiś odbojnik I odkręć jedną śrubę (to ten torx). Teraz musisz rozdwoić obudowę zamka. Zabierz się za to od górnej strony. Jest tam kilka "zatrzasków", 3 z 4 pokazałem na zdjęciu. Czwarty jest po drugiej stronie i niewidoczny na zdjęciu. Ta biała część obudowy zamka po uwolnieniu zatrzasków i przegięciu cięgieł, będzie się odchylała od czarnej części. Na końcu można też ją "uwolnić" z dolnych "zawiasów". A teraz powiedz ładnie: "dzień dobry, zamarzający kolego" i daj mu popalić Na tym obrazku pokazałem, jaka jest różnica pomiędzy zamkiem zaryglowanym a niezaryglowanym (zaryglowany - czarne plastikowe cięgło przesunięte w dół, metalowa dźwignia z literką R pchana w prawo minie szary "młotek" zamka widocznego w głębi). Trochę dokładniej na tym obrazku - lewy pion to zamek odryglowany - dźwignia R przesunięta w prawo zahacza o szary młotek. Prawy pion - zamek zaryglowany - dźwignia R przesunięta w prawo mija szary młotek. A tu jeszcze raz, tylko w powiększeniu. Zamek odryglowany. I sztucznie "zaryglowany" Zabezpieczyłem to w ten sposób, że najpierw popsikałem WD-40 (co by wyczyścił troszeczkę), potem pokapałem oliwą, a na końcu zasmarowałem komplet tawotem, jakimś nawet niby do maszyn precyzyjnych. Moim zdaniem punkty newralgiczne, to sworzeń obrotu dźwigni R, krawędź obudowy plastikowej, po której dźwignia R się ślizga, oraz połączenie na podłużnym otworze dźwigni R i cięgła plastikowej. Przy składaniu obudowy, pamiętaj żeby trafić metalowym "pałąkiem" w plastikowe "ucho" centralnego. Na końcu seria zdjęć obróconego zamka dla tych, którzy psikają WD-40 bez rozbierania - czyli przez dolną zaślepkę w drzwiach. Pod tą zaślepką kryje się śruba, której nie rozkręcałem (jedyna?). I po jej drugiej stronie i trochę poniżej znajduje się nasza dźwignia R. Więc może jest szansa nie rozbierając zapewnić sobie cywilizowane wsiadanie do seata? Ja się nie zdecydowałem. Autor: quasik Źródło: http://klubseata.pl , http://kwasik.friko.pl/   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/503-og%C3%B3lne-smarowanie-zamka-przed-zim%C4%85-ibizacordoba-do-99/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi