Gość Bartas Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Podświetlenie klamek Co nam będzie potrzebne: * diody led x2 lub x4(zależy ile drzwi) * rezystorki j/w * wiertarka * wiertło (numer mniejsze od średnicy diody) * lutownica * cyna * kalafonia * rurki termokurczliwe * zapalniczka * trochę kabla * bezpiecznik w oprawce na kabel * kostka * wsuwki * czarny marker lub farba * przełącznik 0-1 * troch wolnego czasu Najpierw zdejmujemy osłonę raczek a następnie wyciągamy ten plastik który znajduje się przy klamce. Bierzemy lutownice i topimy trochę plastiku przy klamce. Łatwo można ustalić gdzie ponieważ z tylu tego plastiku jest mały próg. Po wytopieniu powinno wyglądać mniej więcej tak: Następnie bierzemy wiertarkę i wiercimy dziurkę w osłonie otaczającej klamkę. Staramy się tak to zrobić aby obie dziurki się pokryły. Przymierzamy diodę (powinna wejść ciasno) jeżeli otwór jest za ciasny to rozwiercamy go delikatnie. Uważając przy tym żeby nie przesadzić bo dioda będzie (jak to w Samych Swoich było powiedziane) "wylatać". Jeżeli już dioda pasuje do dziurki przystępujemy do dalszej pracy. Lutujemy rezystor do + diody (dłuższa noga) następnie zakładamy rurkę termo i lutujemy ok 40cm kabla.To samo robimy z - tylko oczywiście nie lutujemy do niego rezystora. Na końcu kabelka zakładamy wsuwki i przeciągamy go przez gumę w drzwiach gdzie idzie wiązka kabli do kabiny. Po zamontowaniu diody: Teraz przechodzimy do środka auta...musimy zdobyć trochę voltów. (Ja znalazłem je pod zaślepką w konsoli środkowej obok gniazda diagnostycznego). Żeby się tam dostać demontujemy konsole środkowa. Następnie bierzemy kabel, zakładamy rurkę termo i lutujemy do niego bezpiecznik. Następnie obieramy drugi kabelek od bezpiecznika i zakładamy na niego metalowa wsuwkę (takiej wielkości żeby wszedł w org wtyczkę zasilania gniazda diagnostycznego. To samo robimy na kablu minusowym ale tu ograniczamy się tylko do założenia wsuwki ponieważ bezpiecznik nie jest nam potrzebny z przyczyn oczywistych. Musimy się zastanowić gdzie mamy zamontować włącznik do diodek. Ja będę montował go na tym plastiku pod kolumna kierownicy z racji tego ze nie mam już miejsca na zaślepka bo w lewej skrajnej zaślepce mam wyciszenie radia oraz włącznik do podświetlenia podłogi. Tak wiec jak chcemy zamontować włącznik w wyżej pokazanej zaślepce przecinamy kabel + montujemy dwie wsuwki i podłączamy przełącznik oczywiście po uprzednim wypaleniu odpowiedniego otworu w zaślepce. Teraz ucinamy kabel (UWAGA!! nie wolno tego robić po podłączeniu powera(to na samym końcu) bo zniszczeniu ulegnie bezpiecznik;)-ale to chyba wiecie:P)Jak już ucięliśmy kabelek obieramy go z jakieś pół cm następnie montujemy kostkę. Z drugiej strony kostki dokręcamy (w zależności ile mamy drzwi) (ja mam wersje 3D wiec dwa dwu żyłowe kable (70cm powinno wystarczyć)), na ich końcach montujemy wsuwki. Dla łatwiejszego przeciągnięcia kabli proponuje zdemontować licznik oraz dolny schowek od strony pasażera. Teraz pojawia się problem przeciągnięcia kabla przez wtyczki drzwiowe. Ja zrobiłem to tak: Teraz wystarczy złączyć wsuwki z tymi w drzwiach zgrzać rurki i możemy cieszyć się świecącymi klamkami. Możemy przy pomocy farby zamalować diody od strony kabiny żeby świeciły tylko w klamki. (ja osobiście jeszcze tego nie zrobiłem. Alternatywa podłączenia: Możecie rowniez podłączyć się z diodami pod podświetlenie przycisków el. szyb (brązowy masa szaroniebieski plus)(miałem tak ale uznałem to za dość niepraktyczne ponieważ włączało się razem z włączeniem świateł a w dzień jest to zbędny bajer.) Efekt końcowy (bez zamalowanych diodek): Autor: Mavrick Źródło: http://forum.vwgolf.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi