Gość Bartas Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opiszę tu sposób na wymianę poduszki środkowej silnika w Alfie 166 JTD 2000r. Poduszka kosztuje 117 zł a jej uszkodzenie objawia się znacznymi drganiami podczas ruszania i czasami słychać dziwne chrobotanie w podwoziu. Poduszka znajduje się pod spodem samochodu w okolicach "nóg pasażera". Poduszka wygląda dokładnie tak (zdjęcie starej bo nowej nie zdążyłem sfotografować): Co będzie niezbędne: * grzechotka i kilka przedłużek do niej - u mnie wyglądało to tak jak na zdjęciu: Ponadto: * klucze nasadowe 16 i 17 * klucz płaski 16 * kanał (myślę, że niezbędny) * podnośnik hydrauliczny Oczywiście potrzebnych będzie kilka innych narzędzi choćby do odkręcenia nadkola czy osłony silnika.... Zaczynamy. Odkręcamy osłonę silnika. Oglądamy naszą poduszkę Poduszka jest przykręcona na trzech śrubach nr 16 (niebieskie strzałki). Trzeciej śruby nie widać na tym zdjęciu, zresztą ona narobi nam najwięcej "bałaganu". Śruba "0" (czerwona strzałka) to czwarta śruba środkowa. Jednak wszystkie śruby musimy odkręcić od góry bo nakrętki od dołu są przyspawane do belki. Tak więc otwieramy maskę i odkręcamy lewe, plastikowe osłony. Następnie zaglądamy "za silnik". Pokazuje to poniższe zdjęcie: Właśnie tam musimy zajrzeć. Naszym oczom ukaże się poduszka: Teraz przy pomocy grzechotki i przedłużki jaką pokazałem na drugim zdjęciu odkręcamy śrubę "0" (klucz 17). Jeśli poduszka jest mocno wybita to ze spodu trzeba będzie śrubę zablokować (kluczem 15). Teraz odkręcamy śruby "1" i "2" (klucz 16). Niestety śruby nr "3" nie widać od góry i jej tak nie odkręcimy (pisałem wcześniej, że narobi kłopotu). Tak więc dźwigamy auto na lewarku i ściągamy prawe przednie koło. Następnie ściągamy nadkole. Jest ono złożone z dwóch części. ściągamy przednią: Strzałki pokazują gdzie znajdują się śruby do odkręcenia nadkola. Teraz rozłączamy uchwyt trzymający dwie części nadkola. Teraz naszym oczom ukaże się pełny dostęp do śruby nr "3" naszej poduszki. Na zdjęciu dobrze nie widać ale mniej więcej tam gdzie pokazuje strzałka jest ta trzecia śruba. Odkręcamy ją płaskim kluczem 16. Inny jak płaski nie wejdzie. Jeśli już wszystko odkręcimy to musimy ciut dźwignąć silnik, żeby poduszkę wyjąć. W tym celu odkręcamy mocowanie przedniej poduszki - dwie śruby klucz 16. Zaznaczone na poniższym zdjęciu strzałkami. Po zdjęciu nadkola jest widoczna jak na dłoni. Teraz musimy zluzować górną łapę silnika.(klucz 17) Teraz musimy dźwignąć silnik na podnośniku hydraulicznym. Najlepiej podlewarować o miskę olejową. Dać trzeba tylko deseczkę między podnośnik a miskę. Zdjęcie poniżej pokazuje tylko gdzie trzeba podlewarować. Teraz wyciągamy starą poduszkę. Śrubę "0" z naszej poduszki, jeśli sama nie wyszła należy wybić. Teraz poduszka wyjdzie. Nową poduszkę też musimy "rozbić". W tym celu wybijamy śrubę pokazaną strzałką na zdjęciu. Tak wygląda rozebrana poduszka: Dlatego rozbieramy poduszkę bo w całości byśmy jej nie włożyli. Po prostu na dole jest za ciasno. No chyba, że ktoś podniesie silnik jeszcze wyżej ale to wiąże się z odkręceniem wszystkich poduszek i węży wodnych. Myślę, że nie warte zachodu. Tak więc zostaje nam w ręce sama poduszka: Teraz ją wkładamy i skręcamy. Potem podkładamy tą prostokątną blachę i opuszczamy silnik. Zwróćcie uwagę, że ta blacha ma mały "dzyndzelek", który musi wejść w łapę silnika. Może to brzmi dziwnie ale jak to zobaczycie będziecie wiedzieć o co chodzi. Napiszę jeszcze raz, że pokazuję tu tylko używaną poduszkę. Po prostu nie zrobiłem zdjęć podczas rozbierania nowej. Skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności i jedziemy na jazdę próbną. Różnica jak dzień do nocy. Autor: bastan Źródło: http://www.forum.alfaholicy.org   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi