Gość Bartas Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Jak wymienić amortyzator/sprężyny przedniego zawieszenia AR156? Ważne - kup WD40 i lej gdzie się da - po śrubach, trzpieniach które rozkręcamy! Należy wyciągnąć całą kolumnę amortyzatora, żeby to zrobić: 1. Odkręcamy koło. 2. Wykręcamy tarczę hamulcową z metalową osłoną pod tarczą ( tarczę z przykręconym przewodem płynu hamulcowego odkładamy na bok o ile przewód h. pozwala). 3. Odkręcamy śrubę spajającą widełki amortyzatora z wahaczem dolnym. 4. Odkręcamy śrubę trzymającą amortyzator w widełkach. 5. Wybijamy trzpień wahacza dolnego z bloku piasty (najlepiej to zrobić ściągaczem, o ile go nie mamy, to podpieramy stabilnie trzpień z nie do końca odkręconą nakrętką na metalowym słupku i bijemy młotkiem przez pobijak w blok piasty zaraz tuż przy trzpieniu wahacza). Warto opukiwać młotkiem blok piasty wokół trzpienia wahacza(na wypadek zapieczenia - lejemy też WD40 i czekamy ok 15min). 6. Wybijamy trzpień wahacza górnego z podpory, która schodzi na dół do bloku piasty. 7. Odkręcamy dwie nakrętki trzymające amortyzator pod maską. Amortyzator powinien być ruchomy, co da nam możliwość wyciągnięcia go z widełek amortyzatora przy bloku piasty. 8. Wyciągamy amortyzator z widełek - warto rozgiąć lekko mocowanie widełek przy amortyzatorze - jednocześnie lejemy WD40. 9. Wyciągamy kolumnę amortyzatora - oraz widełki. 10. Mamy kolumnę amortyzatora na zewnątrz - teraz jedziemy do warsztatu który zmieni nam sprężynę na nowy amortyzator, lub budujemy sami ściągacz. 11. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności do rozbierania. Najgorsze są zapieczone trzpienie wahaczy, na tym może zejść kilka godzin. Autor: egotom Źródło: http://www.forum.alfaholicy.org   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi