Skocz do zawartości

[elektryka] Rozbieranie wtyczek / Wymiana pinów Civic V gen


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

1. Czasami coś zmieniamy, dokładamy i trzeba dorobić wiązkę elektryczna. Jak wiadomo, piny do zagniatania przewodów są praktycznie niedostępne takie najlepiej kupić na auto złomie wtyczkę z kabelkami i do tych kabelków się podłączyć.

 

Poradnik opisuje jak rozebrać wtyczkę elektryczna marki Honda.

Na przykładzie wtyczki czteropinowej Honda Accord 2001 od zegarka/zapalniczki (na zdjeciu obok)

 

Krotka historia powstania poradnika

Do Hondy Accord postanowiłem dokupić zegarek. Ukazało się, ze nie ma we wiązce elektrycznej pod kokpitem wtyczki do niego wiec bylem zmuszony ja dorobić. Na ziomie znalazłem jedynie wtyczkę z dwoma pinami i z dwoma pustymi wejściami. Wpadłem na pomysł - poszukam jeszcze dwupinowej i przełożę kable. Tak tez zrobiłem. Kopiłem wiec obie wtyczki i przełożyłem kabelki.

1_175.jpg

2. Tak wygada wtyczka czteropinowa z dwoma pinami zamontowanymi

 

1 - puste miejsce na kabel z konektorem (pinem)

2 - miejsce zajęte przez kabel z konektorem (pinem)

2_170.jpg

3. Zaczynamy od wyjęcia zabezpieczenia pinowi

 

Wkładamy cienki wkrętak (może być igłą) od tylu wtyczki w rowek zaznaczony czerwona strzałka. Należy podważyć jedna i druga stronę. Nie podważamy w środku ponieważ po bokach są zatrzaski i mogłoby to je wyłamać (gdyż są wówczas dociskane!!!)

3_162.jpg

4. Widok na odczepione zabezpieczenie

 

Oprócz odczepienia zatrzasków należy teraz wyjąc zabezpieczenie tak jak pokazuje strzałka.

4_156.jpg

5. Widok na wyjęte zabezpieczenie

 

Czerwona strzałka wskazuje na cztery "bolce" przytrzymujace piny przy wkładaniu wtyczki np do zegarka. Jest to główne mocowanie pinów (konektorow).

5_134.jpg

6. Kluczowa część - wyciąganie konektora (pina) z kablem

 

Czerwona strzałka ukazuje "języczek" zaczepu montażowego pina

Niebieska strzałką ukazuje pin

 

Wkładamy cienki wkretak plaski lub igle pomierzy pin a języczek.

Lekko odginamy języczek w kierunku dołu (jak na zdjeciu). Na dole jest specjalnie przeznaczone miejsce aby języczek miał się gdzie ugiąć.

Następnie ciągniemy za dany kabelek z pinem od tylu wtyczki i próbujemy jak potrzeba mocniej odginać języczek pina w dol. Kabelek wyciągamy w gore, aby nie zahaczył się o tylne mocowanie we wtyczce.

 

Jest to dość trudny zabieg, w którym musimy:

 

* dociska wkretak/igle do wtyczki

* odginać wkretakiem/igłą języczek konektora

* ciągnąc do tylu i w gore kabel z kontektorem

* trzyma cala wtyczkę.

6_91.jpg

7. Widok na konektory/piny wyciągnięte z wtyczek wraz z kablami

7_91.jpg

8. Montaż wtyczki

 

Zgodnie ze sztuka, według Service Manuala dobrałem kolory kabli mniej więcej odpowiadające oryginalnym doprowadzonym do wtyczki zegarka.

Montaż pinów jest o wiele prostszy niż ich wyciąganie - wpychamy delikwenta od tylu we wtyczka (tylko dobra strona) i nastąpi "klik". Pin po osadzeniu nie powinien się przemieszczać na wiece niż 1mm w przód/tyl.

Po złożeniu wtyczki tak jak chcemy zakładamy zabezpieczenie wsuwając płytkę z "bolcami" a naste pnie zatrzaskując ja na wtyczce.

8_88.jpg

9. Widok na gotowa wtyczkę włożoną w zegarek oraz strona z Service Manuala opisująca piny i ich kolorystykę kabli jak rowniez rodzaje zasilań/mas

 

Co pozostali to za pomocą szybko złączek lub innym sposobem "ukraść" odpowiednie zasilania i masy z wiązki elektrycznej np radia tak, aby podłączyć wtyczkę do wiązki samochodu.

9_79.jpg

 

 

Autor: dagg3r

Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania