Gość Bartas Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Demontaz schowka pasazera / Demontaz mieszalnika zimnego powietrza HONDA Civic LSi hathback 3D 1. Zamykamy schowek, ułatwi to demontaz Pod dolna częścią schowka znajdują się 2 śruby, na wkrętak krzyżowy lub klucz 10 (polecam nasadkę) 2. Odkręcamy je od dołu ("do góry nogami") Po odkręceniu obu schowek lekko opadnie jednak będzie się trzymał na 2 ogranicznikach oraz na zamknięciu. 3. Po odkręceniu "otwieramy" schowek i wyciągamy w gore lub dol omijając ograniczniki. Na zdjeciu widoczny schowek od spodu po wyciągnięciu. * czerwona przerywana - pod spodem jest zaczep otwierania * żółty - ograniczniki z gumowymi nakładkami * zielony - zawiasy z wkrętami oraz podkładkami pomarańczowymi (aby śrubki się nie zgubiły) 4. Odkręcamy wzmocnienie aby mieć wygodne dojście do mieszalnika. Śruby zaznaczone na niebiesko są na wkrętak krzyżowy lub klucz 8 ( u mnie jedna ze śrub była na 10 i nie na krzyżak) 5. Demontujemy środkowa cześć mieszalnika (samo pudełko). Wypinamy wiązkę kabli z zaczepem. Jedna śruba po lewej w gorze. Druga śruba na wprost, położona w poziomie (obrazek poniżej). 6. Opuszczamy w dol "pudełko". Trzeba użyć trochę siły ciągnąć przód w dol, ale nie się nie połamie Tyl mieszalnika zamocowany na 2 zawiasach, prawy wyjdzie lekko w dol (szarpnąć), lewy w prawo i w dol. 7. Odłączamy kable. Wtyczki standardowo trzeba scisnac i wyciągnąć (ALE NIE ZA KABLE!!) 1 wtyczka w wentylatorze od spodu 2 wtyczka w silniczku sterującym rodzajem powietrza (zewnętrzne/recyrkulacja) 3 wtyczka obok wtyczki 2, nie wiem do czego ale jest wpięta w czarna atrapę, która ma spiralki w kanale dopływu powietrza (pewnie potrzebne do klimatyzacji) 8. Demontujemy cześć mieszalnika z wentylatorem. Wypinamy żółte mocowanie wiązki kabli (od tylu trzeba scisnac i wychodzi z blaszki mocującej silnik). Polecam odkręcanie w kolejności pokazanej na obrazkach, wtedy nic nam na głowę nie spadnie 1 śruba z prawej strony, przyda się nasadka 10, przegub kardana (łamany) oraz przedłużka 2 śruba pod spodem, trzeba się schylić i odkryć lekko dywanik lub gumę 3 nakrętka jest widoczna najlepiej, na gorze nad mieszalnikiem (tu nasadka może mieć problemy) 9. No i mamy cały mieszalnik. Wyraźnie widać żółte gniazdo w silniku sterującym recyrkulacja. Polecam przesmarowanie wszystkich mechanizmów. Silniczek odkręca się 2 wkrętami z łbami krzyzowo-nasadkowymi, silniczek trzyma się na blaszkach i te eis właśnie odkręca. Klapka recyrkulacji również daje się zdemontować, można wlozyc od ogry wkrętak i odkręcić ja od jej osi. Warto przeczyścić kanały powietrzne oraz turbinę wentylatora Autor: dagg3r Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi