Skocz do zawartości

[ogólne]Demontaz mieszalnika zimnego powietrza Civic V gen


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Demontaz schowka pasazera / Demontaz mieszalnika zimnego powietrza HONDA Civic LSi hathback 3D

 

1. Zamykamy schowek, ułatwi to demontaz

 

Pod dolna częścią schowka znajdują się 2 śruby, na wkrętak krzyżowy lub klucz 10 (polecam nasadkę)

1_171.jpg

2. Odkręcamy je od dołu ("do góry nogami")

Po odkręceniu obu schowek lekko opadnie jednak będzie się trzymał na 2 ogranicznikach oraz na zamknięciu.

2_166.jpg

3. Po odkręceniu "otwieramy" schowek i wyciągamy w gore lub dol omijając ograniczniki.

Na zdjeciu widoczny schowek od spodu po wyciągnięciu.

 

* czerwona przerywana - pod spodem jest zaczep otwierania

* żółty - ograniczniki z gumowymi nakładkami

* zielony - zawiasy z wkrętami oraz podkładkami pomarańczowymi (aby śrubki się nie zgubiły)

3_158.jpg

4. Odkręcamy wzmocnienie aby mieć wygodne dojście do mieszalnika.

Śruby zaznaczone na niebiesko są na wkrętak krzyżowy lub klucz 8 ( u mnie jedna ze śrub była na 10 i nie na krzyżak)

4_153.jpg

5. Demontujemy środkowa cześć mieszalnika (samo pudełko).

Wypinamy wiązkę kabli z zaczepem.

Jedna śruba po lewej w gorze.

Druga śruba na wprost, położona w poziomie (obrazek poniżej).

5_131.jpg

6_89.jpg

6. Opuszczamy w dol "pudełko".

Trzeba użyć trochę siły ciągnąć przód w dol, ale nie się nie połamie :)

Tyl mieszalnika zamocowany na 2 zawiasach, prawy wyjdzie lekko w dol (szarpnąć), lewy w prawo i w dol.

7_89.jpg

7. Odłączamy kable.

Wtyczki standardowo trzeba scisnac i wyciągnąć

(ALE NIE ZA KABLE!!)

 

1 wtyczka w wentylatorze od spodu

2 wtyczka w silniczku sterującym rodzajem powietrza (zewnętrzne/recyrkulacja)

3 wtyczka obok wtyczki 2, nie wiem do czego ale jest wpięta w czarna atrapę, która ma spiralki w kanale dopływu powietrza (pewnie potrzebne do klimatyzacji)

8_86.jpg

9_77.jpg

10_130.jpg

8. Demontujemy cześć mieszalnika z wentylatorem.

Wypinamy żółte mocowanie wiązki kabli (od tylu trzeba scisnac i wychodzi z blaszki mocującej silnik).

Polecam odkręcanie w kolejności pokazanej na obrazkach, wtedy nic nam na głowę nie spadnie :)

 

1 śruba z prawej strony, przyda się nasadka 10, przegub kardana (łamany) oraz przedłużka

2 śruba pod spodem, trzeba się schylić i odkryć lekko dywanik lub gumę

3 nakrętka jest widoczna najlepiej, na gorze nad mieszalnikiem (tu nasadka może mieć problemy)

11_111.jpg

12_104.jpg

13_82.jpg

9. No i mamy cały mieszalnik.

Wyraźnie widać żółte gniazdo w silniku sterującym recyrkulacja.

 

Polecam przesmarowanie wszystkich mechanizmów.

 

Silniczek odkręca się 2 wkrętami z łbami krzyzowo-nasadkowymi, silniczek trzyma się na blaszkach i te eis właśnie odkręca.

 

Klapka recyrkulacji również daje się zdemontować, można wlozyc od ogry wkrętak i odkręcić ja od jej osi.

 

Warto przeczyścić kanały powietrzne oraz turbinę wentylatora

14_80.jpg

 

 

Autor: dagg3r

Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania