Gość Bartas Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 1. Bezpieczny demontaż Każdy zapewne ma problem jeżeli ma pomalowane bębny. Uderzenia młotkiem nie zawsze pomagają lub po dłuższym czasie. Poza tym jest to niezdrowe dla tych elementów. Zaopatrz się w: * dwie metryczne śruby M8 (chyba, lub M6) * smar * dwa duże wkrętaki płaskie * średni młotek 2. Zdejmujemy kolo i przypasowujemy śruby, czy wkręca się kawałek ręcznie Zaznaczono otwory gwintowane na zdjęciu. 3. Procedura ściągania bębnów 1. Wrzucamy 1 bieg i podkładamy kliny pod kola 2. Puszczamy hamulec ręczny (przed podnoszeniem auta) 3. Otwieramy tylna popielniczkę i odkręcamy jakieś 2cm śrubę regulacyjna hamulca ręcznego (często idzie ręką) 4. Popuszczamy śruby na kole, podnosimy auto i zdejmujemy kolo 5. Smarujemy przygotowane brusy i wkręcamy je w dwa otwory w bębnie 6. W momencie dotknięcia do piasty czyli gdy śruby idą bardzo ciężko zaczynamy je mocno dokręcać na przemian 7. Bęben powinien odskoczyć - jeżeli nie czytaj dalej 8. Mając naprężony bęben śrubami próbujemy wycisnąć go z tylu wkrętakami płaskimi (jak na zdjęciu) zapierając się o obudowę bębna a tylna krawędź bębna 9. Dokręcamy dalej śruby i znowu próbujemy wkrętakami go wyciągnąć (najlepiej dwoma po przeciwnych stronach i jednocześnie, prostopadle do wkręcanych śrub) - wtedy mamy 4 punkty wypychania bębna a nie 2 czyli nie tak jak na rysunku obok 10. Przypadek krytyczny - musimy użyć młotka. Mając naprężony bęben śrubami uderzamy energicznie w krawędź zaznaczona kolorem czerwonym Autor: dagg3r Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi