Skocz do zawartości

[podwozie]Wymiana klockow hamulcowych przednich Civic V gen


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

1. Ściągamy kolo i mamy zacisk

Cały zacisk hamulcowy pomalowany jest u mnie na żółto wiec ładnie go widać

Co będzie potrzebne?

 

* klucz 12, najlepiej nasadka

* odrdzewiacz

* wkrętak plaski (najlepiej dwa, jeden dość spory)

* stos szmatek i odtłuszczacz (aceton lub benzyna ekstrakcyjna)

* kawali drewienek (kostki, w sumie aby można było złożyć z nich coś grubosci ok 6cm)

* lub "wciskacz" tłoczków hamulcowych

* latarka lub lampa (opcjonalnie)

1_124.jpg

2. Pryskamy dolna śrubę odrdzewiaczem, można tez opryskać osłonę gumowa

Po odczekaniu chwili odkręcamy ta właśnie śrubę kluczem 12

 

UWAGA!! Polecam ustawienie klucza w ten sposób aby przykładać sile w dol, w stronę ziemi, wtedy auto nie pojedzie nam do przodu i nie spadnie.

2_120.jpg

3. Podnosimy zacisk do góry (nie pchać go w stronę samochodu tylko do góry)

Strzałka niebieska - zacisk z tłoczkiem

Strzałka zielona - drewienka lub inne podobne rzeczy, napchane aby tłoczek nie wyszedł sam

Strzałki czerwone - wskazuj na klocki hamulcowe

3_114.jpg

Próbujemy wyciągnąć klocki do siebie i do auta (odpowiednio), jeżeli nie idzie można delikatnie puknąć w nie młotkiem lub miedzy tarcza a klockiem włożyć wkrętak tak jak poniżej:

4_149.jpg

Niebieski obrys - klocek

Czerwony obrys - tarcza hamulcowa

Zielona obszar - tutaj wkładamy wkrętak plaski

4. Elementy, które powinny zostać wyjęte

1 - blacha ochronna klocka zewnętrznego (należy ja wyczyścić i nałożyć na nowy)

2 - klocek hamulcowy wewnętrzny z wygięta blaszka (sygnalizatorem zużycia klocka)

3 - klocek hamulcowy zewnętrzny

4 - blaszka prowadząca górna ze sprężyna (należy nasmarować wnętrze blaszki)

5 - blaszka prowadząca dolna (należy nasmarować wnętrze blaszki)

5_128.jpg

5. Czyszczenie

Szmatką (zielone) - można uprzednio użyć odrdzewiacza - smarowidła - penetratora ale nie za dożo i czyścimy elementy szmatka:

 

* gumki ochronne prowadnic zacisku

* gumę uszczelniającą tłoczek, można wtedy wyjąc na chwile drewienka i tez popryskać do okola tłoczek i gumki

 

Wkretakiem lub małą szczotka druciana (niebieskie) - zdrapujemy nagar i brud z miejsca mocowania blaszek

Po wyczyszczeniu warto wydmuchać całość.

Odtłuszczamy (czerwone) tarcze hamulcowa z obu stron ścierając szmatka w jednym kierunku

6_86.jpg

6. Kontrola wnętrza tarczy

Warto wewnętrzna cześć strony wewnętrznej tarczy odpukać wkrętakiem płaskim aby odkruszyć szczotki klocków hamulcowych i zbity brud (objawem tego jest wyraźne wyżłobienie klocka wewnętrznego po jego wewnętrznej stronie pracy).

 

Podobny zabieg warto wykonać na krawędzi tarczy (tam gdzie są otwory wentylacji). Tez warto np pilnikiem to co odchodzi wyrzucić i wydmuchać wnętrze tarczy.

 

DEMONTAŻ ZACISKU:

Dwie śruby na klucz 17 znajdują się nieco głębiej, górną widać dość dobrze - są one bardzo mocno dociśnięte, trzymają cały zacisk.

Do zdjęcia zacisku nie trzeba wyciągać z gorej prowadnicy części zacisku pracującej, wystarczy wyjąc klocki.

7_86.jpg

7. Wkładamy klocki i wciskamy tłoczek

 

Wkładamy blaszki na swoje miejsca

 

Wciskamy klocki zaczynając od dołu a naste pnie góra i dopchniecie każdego do tarczy (klocek zewnętrzny z zawiniętą blaszka (ogranicznikiem)

 

Zakładamy blachę na klocek (można to zrobi przed włożeniem klocka zewnętrznego

 

Wkładamy wkrętaki płaskie tak jak pokazuje linia zielona i za pomoc "dzwigni" wpychamy tłoczek do oporu - krawędź tłoczka zrówna się z jego guma

 

Próbujemy założyć na dol zacisk - po lekkim nałożeniu pchnąć w stronę auta żeby nie poniszczyć gumy tłoczka, jeżeli nie wchodzi ponownie wciskać tłuczek za pomocą drewienek

 

Jeżeli tłoczek minął już klocki to tam gdzie jest dolna śruba (na klucz 12) trzeba tak ustawić tuleje aby zacisk wszedł do końca do oporu

 

Wkrecamy śrubę 12 bardzo mocno dociągając - również w stronę ziemi a nie w bok, żeby samochód nie spadł z podnośnika

8_83.jpg

8. Sprawdzamy czy tarcza obracaj ac się nie ociera o żadne elementy (jedynie o klocki może szurać)

Upewniamy się czy wszystko jest dobrze złożone, czy w okolicach przewodów nie ma wycieków i czy z odpowietrznika pod gumowa osłonka nie cieknie płyn.

9_74.jpg

 

 

Autor: dagg3r

Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania