Gość Bartas Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 1. Ściągamy kolo i mamy zacisk Cały zacisk hamulcowy pomalowany jest u mnie na żółto wiec ładnie go widać Co będzie potrzebne? * klucz 12, najlepiej nasadka * odrdzewiacz * wkrętak plaski (najlepiej dwa, jeden dość spory) * stos szmatek i odtłuszczacz (aceton lub benzyna ekstrakcyjna) * kawali drewienek (kostki, w sumie aby można było złożyć z nich coś grubosci ok 6cm) * lub "wciskacz" tłoczków hamulcowych * latarka lub lampa (opcjonalnie) 2. Pryskamy dolna śrubę odrdzewiaczem, można tez opryskać osłonę gumowa Po odczekaniu chwili odkręcamy ta właśnie śrubę kluczem 12 UWAGA!! Polecam ustawienie klucza w ten sposób aby przykładać sile w dol, w stronę ziemi, wtedy auto nie pojedzie nam do przodu i nie spadnie. 3. Podnosimy zacisk do góry (nie pchać go w stronę samochodu tylko do góry) Strzałka niebieska - zacisk z tłoczkiem Strzałka zielona - drewienka lub inne podobne rzeczy, napchane aby tłoczek nie wyszedł sam Strzałki czerwone - wskazuj na klocki hamulcowe Próbujemy wyciągnąć klocki do siebie i do auta (odpowiednio), jeżeli nie idzie można delikatnie puknąć w nie młotkiem lub miedzy tarcza a klockiem włożyć wkrętak tak jak poniżej: Niebieski obrys - klocek Czerwony obrys - tarcza hamulcowa Zielona obszar - tutaj wkładamy wkrętak plaski 4. Elementy, które powinny zostać wyjęte 1 - blacha ochronna klocka zewnętrznego (należy ja wyczyścić i nałożyć na nowy) 2 - klocek hamulcowy wewnętrzny z wygięta blaszka (sygnalizatorem zużycia klocka) 3 - klocek hamulcowy zewnętrzny 4 - blaszka prowadząca górna ze sprężyna (należy nasmarować wnętrze blaszki) 5 - blaszka prowadząca dolna (należy nasmarować wnętrze blaszki) 5. Czyszczenie Szmatką (zielone) - można uprzednio użyć odrdzewiacza - smarowidła - penetratora ale nie za dożo i czyścimy elementy szmatka: * gumki ochronne prowadnic zacisku * gumę uszczelniającą tłoczek, można wtedy wyjąc na chwile drewienka i tez popryskać do okola tłoczek i gumki Wkretakiem lub małą szczotka druciana (niebieskie) - zdrapujemy nagar i brud z miejsca mocowania blaszek Po wyczyszczeniu warto wydmuchać całość. Odtłuszczamy (czerwone) tarcze hamulcowa z obu stron ścierając szmatka w jednym kierunku 6. Kontrola wnętrza tarczy Warto wewnętrzna cześć strony wewnętrznej tarczy odpukać wkrętakiem płaskim aby odkruszyć szczotki klocków hamulcowych i zbity brud (objawem tego jest wyraźne wyżłobienie klocka wewnętrznego po jego wewnętrznej stronie pracy). Podobny zabieg warto wykonać na krawędzi tarczy (tam gdzie są otwory wentylacji). Tez warto np pilnikiem to co odchodzi wyrzucić i wydmuchać wnętrze tarczy. DEMONTAŻ ZACISKU: Dwie śruby na klucz 17 znajdują się nieco głębiej, górną widać dość dobrze - są one bardzo mocno dociśnięte, trzymają cały zacisk. Do zdjęcia zacisku nie trzeba wyciągać z gorej prowadnicy części zacisku pracującej, wystarczy wyjąc klocki. 7. Wkładamy klocki i wciskamy tłoczek Wkładamy blaszki na swoje miejsca Wciskamy klocki zaczynając od dołu a naste pnie góra i dopchniecie każdego do tarczy (klocek zewnętrzny z zawiniętą blaszka (ogranicznikiem) Zakładamy blachę na klocek (można to zrobi przed włożeniem klocka zewnętrznego Wkładamy wkrętaki płaskie tak jak pokazuje linia zielona i za pomoc "dzwigni" wpychamy tłoczek do oporu - krawędź tłoczka zrówna się z jego guma Próbujemy założyć na dol zacisk - po lekkim nałożeniu pchnąć w stronę auta żeby nie poniszczyć gumy tłoczka, jeżeli nie wchodzi ponownie wciskać tłuczek za pomocą drewienek Jeżeli tłoczek minął już klocki to tam gdzie jest dolna śruba (na klucz 12) trzeba tak ustawić tuleje aby zacisk wszedł do końca do oporu Wkrecamy śrubę 12 bardzo mocno dociągając - również w stronę ziemi a nie w bok, żeby samochód nie spadł z podnośnika 8. Sprawdzamy czy tarcza obracaj ac się nie ociera o żadne elementy (jedynie o klocki może szurać) Upewniamy się czy wszystko jest dobrze złożone, czy w okolicach przewodów nie ma wycieków i czy z odpowietrznika pod gumowa osłonka nie cieknie płyn. Autor: dagg3r Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi