Gość szunaj Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Witam mam prośbę sam nie mogę znaleźć przyczyny ubytku płynu chłodzącego. W styczniu wymieniłem uszczelkę pod głowicą w warsztacie majonez na korku i na miarce.Silnik w miejscu gdzie jest uszczelka głowicy silnik był mokry. Majonez na korku nadal się pokazuje ale mech . mówił że trochę będzie bo był płyn w kanałach .Wiem że to też powód jazdy na krótkich odcinkach silnik nie dogrzany. Ale ubytki płynu nadal są. Blok silnika jest mokry na wysokości gdzie rurka miarki oleju wchodzi w blok silnika i trochę obudowa sprzęgła na skrzyni biegów..Węże suche parownik suchy a płyn ubywa. Może ktoś miała taki problem liczę na podpowiedz co zrobić.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Skoro uszczelka wymieniona to raczej powinno być zrobione to poprawnie, więc mało prawdopodobne żeby przyczyny doszukiwać się w uszczelce jeszcze raz. Sprawdź czy wszystkie połączenia układu chłodzenia, może być jeszcze tak, że masz nieszczelność w samej nagrzewnicy i płyn leci na podłogę w aucie. A co do tego mokrego miejsca to sprawdź czy przypadkiem nie masz odmy zapchanej ( właśnie ta mazią musztardowa, zimą to częsty przypadek ), tak samo można to sprawdzić gazując silnik i jednocześnie podnosić bagnet od oleju, jeżeli ciśnienie bd chciało go wypchnąć to świadczy o zapchaniu odmy, i olej wychodzi przez bagnet. Sprawdź jeszcze czy nie przybywa Ci oleju ale raczej mało prawdopodobne, skoro uszczelka była robiona.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 jesli nigdzie nie ma nieszczelnosci poczynając od nagrzewnicy poprzez weze a konczac na chłodnicy wiedzac ze uszczelka jest nowa i to mozna wykluczyc a płyn dalej ucieka to moze sama głowica ma gdzies pekniecie miedzy kanałami. Miałem takie 2 przypadki jednen w Aklasie i w landrowerze, wycieku nigdzie nie było,kompresja nie dostawała sie do płynu, w oleju nie było galarety a poziom jak sie podnosił to niezauwazalnie. Dobrze sie jest dowiedziec czy mechanik,ktory wyminiał uszczelke robił probe szczelnosci czy samo planowanie no chyba ze nic nie robił tylko wymienił uszczelke sciagnij obudowe rozrzadu i zobacz czy czasem nie usieka płyn na pompie.Uszczelka na pompie odkształca sie i przy probobie luzowania no a przy dokrecani juz moze nie trzymac No ale to taki strzał bo tego nie widze pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szunaj Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Skoro uszczelka wymieniona to raczej powinno być zrobione to poprawnie, więc mało prawdopodobne żeby przyczyny doszukiwać się w uszczelce jeszcze raz. Sprawdź czy wszystkie połączenia układu chłodzenia, może być jeszcze tak, że masz nieszczelność w samej nagrzewnicy i płyn leci na podłogę w aucie. A co do tego mokrego miejsca to sprawdź czy przypadkiem nie masz odmy zapchanej ( właśnie ta mazią musztardowa, zimą to częsty przypadek ), tak samo można to sprawdzić gazując silnik i jednocześnie podnosić bagnet od oleju, jeżeli ciśnienie bd chciało go wypchnąć to świadczy o zapchaniu odmy, i olej wychodzi przez bagnet. Sprawdź jeszcze czy nie przybywa Ci oleju ale raczej mało prawdopodobne, skoro uszczelka była robiona. Głowica była planowana szczelności chyba nie sprawdzał nagrzewnica ok oleju nie przybywa a to mokre miejsce jest mokre jakby od płynu chłodniczego nie od oleju.Gdzie szukać tej odmy myślę ze masz na uwadze odpowiedzenie miski olejowej. [ Dodano: 2013-03-14, 22:13 ] jesli nigdzie nie ma nieszczelnosci poczynając od nagrzewnicy poprzez weze a konczac na chłodnicy wiedzac ze uszczelka jest nowa i to mozna wykluczyc a płyn dalej ucieka to moze sama głowica ma gdzies pekniecie miedzy kanałami. Miałem takie 2 przypadki jednen w Aklasie i w landrowerze, wycieku nigdzie nie było,kompresja nie dostawała sie do płynu, w oleju nie było galarety a poziom jak sie podnosił to niezauwazalnie. Dobrze sie jest dowiedziec czy mechanik,ktory wyminiał uszczelke robił probe szczelnosci czy samo planowanie no chyba ze nic nie robił tylko wymienił uszczelke sciagnij obudowe rozrzadu i zobacz czy czasem nie usieka płyn na pompie.Uszczelka na pompie odkształca sie i przy probobie luzowania no a przy dokrecani juz moze nie trzymac No ale to taki strzał bo tego nie widze pozdrawiam Uszczelkę wymieniałem u kolegi w warsztacie to naprawdę dobry mechanik planował głowicę szczelności raczej nie sprawdzał. Pompa wymieniana i rozrząd maja przebieg 20 tyś .Te ubytki to połowa zbiorniczka wyrównawczego na około 1000 km. Czy robiąc głowicę musiał poluzować pompę .   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Tak odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Powinien być wąż albo od pokrywy zaworów do dolotu lub od samej skrzyni korbowej do polotu. Jeżeli ta " droga" bd zablokowana to olej może wylewać się przez bagnet.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się