Gość kamlor Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Witam wszystkich serdecznie! Przymierzam się do wymiany filtra paliwa w swoim Fordzie Focusie mk2 i chcę to zrobić sam, ponieważ lubię grzebać w samochodzie i sprawia mi to satysfakcję, dlatego z góry proszę, aby sobie odpuścić komentarze typu 'zostaw fachowcom, bo zapowietrzysz'. Silnik o jaki chodzi to 1.6 TDCI, samochód z sierpnia 2005. Filtr mam taki jak na załączonym niżej obrazku: Chodzi mi o samą techniczną kwestię wymiany filtra. Filtr ten jako tako nie ma miejsca, przez które można by go było zalać, no chyba, że strzykawką przez kanał dolotowy, co byłoby chyba mało precyzyjną robotą. Czy jeśli założę filtr, następnie na jego kanał dolotowy wepnę przewód dolotowy paliwa (ze zbiornika), z kolei na kanał wylotowy założę wężyk przezroczysty i wyciągnę całe powietrze aż zacznie płynąć paliwo, to będzie okej? Czy pompa paliwa, która jest w baku, nie będzie stawiała oporu przy takim zasysaniu przeze mnie paliwa? Druga metoda, która przyszła mi na myśl, to podłączenie dwóch wężyków - dolotowego i ssącego, jeden w kubku z ropą, a przez drugi ciągnąć powietrze, aż filtr wypełni się ropą i dopiero wtedy wszystko poskładać do kupy + jednocześnie zalać strzykawką trochę ropy do przewodów. Jakie rozwiązanie będzie rozsądniejsze Waszym zdaniem? Przepraszam za moją lakoniczność i prawdopodobnie wyolbrzymianie problemu, ale jestem początkującym majsterkowiczem. Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam!   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Podłącz przewód od zbiornika do filtra i włącz zapłon kilka razy pompka go napełni i wtedy założysz odejście z filtra.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamlor Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Tak zrobię, dziękuję za radę i pozdrawiam! [ Dodano: 2013-03-16, 15:03 ] Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu nie słyszę pompy paliwa, czy aby na pewno zaleje mi filtr? Może nie włącza się dlatego, że ciśnienie w obwodzie jest prawidłowe?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Ale odejście z filtra odłącz aby nie było ciśnienia i wsadź w butelkę i zobacz czy poleci.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 'zostaw fachowcom, bo zapowietrzysz'. Właśnie to zrobiłeś. Nie masz pompy w zbiorniku, trzeba zalać układ ręcznie, pociągnąć paliwo ze zbiornika i odpowietrzyc. Pamietaj ze masz bardzo precyzyjne wtryskiwacze ktore nie lubia pracowac na sucho...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bryczes Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Chętnie poznam więcej szczegółów w jaki sposób "zalać filtr ręcznie, pociągnąć paliwo ze zbiornika i odpowietrzyć" w Focusie 1.6 TDCI - oczywiście bez pozostawiania tego "fachowcom". Dokładnie taki filtr jaki pokazał kamlor   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamil55 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 najlepiej taki filtr napełnisz za pomocą wysysarki choćby takiej: http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-wysysarka-i3297169050.html   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bryczes Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Dla przyszłych "nie fachowców" chcących samodzielnie wymienić sobie filtr paliwa w Focusie 1.6 TDCI załączam szczegółowy opis wysłany przez kamlora. W weekend podejdę do tematu i napisze czy coś mnie jeszcze zaskoczyło. " 1. Odpinasz wtyczkę podgrzewacza filtra paliwa oraz odpinasz wtyczkę wraz z przewodami od pompy podciśnienia (tuż przed filtrem paliwa). 2. Odkręcasz trzy śruby mocujące osłonę filtra paliwa. 3. Ściągasz osłonę, następnie przystępujesz do odpięcia przewodów paliwowych. Wciskasz te białe krążki na ich obwodzie i ściągasz. Spokojnie to rób, paliwa bardzo, bardzo mało wycieka - praktycznie w ogóle. 4. Naciskasz na 'klips' z boku filtra, wyciągasz go. W tym momencie uważaj na przewody paliwowe, żeby nie miały styku z jakimś brudem, pyłem itp. 5. Wyciągasz podgrzewacz. Zostawiam Ci link, w którym jest ładnie pokazane gdzie nacisnąć, żeby wyszedł: http://www.djhweb.co.uk/partnerfuelairfilter.php 6. Kiedy masz już włożony podgrzewacz do nowego filtra, wsuwasz nowy filtr na swoje miejsce i podpinasz do niego przewód ten łączący się z podgrzewaczem (strzałka do filtra powinna być narysowana). 7. Na wylotowy kanał z filtra (strzałka wychodząca z filtra) zakładasz gumowy wężyk - lepiej żeby był przezroczysty i długi, żebyś się paliwa nie napił 8. Zasysasz ustami (może ciężko iść jak jesteś palaczem ) do momentu, aż wypłynie paliwo. 9. Zdejmujesz gumową rurkę i szybko wpinasz właściwą wtyczkę do filtra paliwa. 10. Foka powinna zagadać bez problemu " P.S. Podziękowania dla kamlora   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamil55 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 bryczes skoncz pie.... Zasysać ustami to mozesz pracując w burdelu a nie przy samochodach. Jak nie ma się sprzętu aby wykonać naprawę czy wymianę to poprostu sie za to nie bierze. jak stać kogoś na taki samochód to chyba na wymiane filtra tez ma   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się