Skocz do zawartości

grande punto blad p0101 i p0106


Rekomendowane odpowiedzi

mam nastepujacy problem jak w temacie .bledy pojawiaja sie gdy zdelme noge z pedalu gazu i obroty delikatnie spadna nastepuje szarpniecie i wywala check auto wejdzie w tryb awaryjny i brak reakcji na pedal gazu.Wymienilem oba czujniki na kolektorze ssacym ktore odpowiadaja za cisnienie , nie pomoglo .Zdjalem i obejrzalem kolektor ssacy nie wyglada aby mial jakies nieszczelnosc

t ak wyglada na chwle przed lub po wyrzuceniu bledu dane z fesa

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 1227 obr/min

Temperatura wody: 58 °C

Temperatura powietrza: 24 °C

Temp. oleju w silniku: 59 °C

Wyprzedzenie zapłonu: -8,6 °

Obciażenie silnika: 15,75 Kg/h

Ciśnienie w dolocie: 373 mBar

Oczekiwane ciśnienie powietrza: 1017 mBar

Korekta powietrza biegu jałowego: 0,2 %

Kąt przepustnicy: 6,3 °

Kąt przepustnicy: 0,0 %

Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,048 V

Napięcie lambda 1 za kat.: 0,002 V

 

ODCZYT PARAMETRÓW:

Obroty silnika: 1216 obr/min

Temperatura wody: 58 °C

Temperatura powietrza: 24 °C

Temp. oleju w silniku: 59 °C

Wyprzedzenie zapłonu: 7,9 °

Obciażenie silnika: 9,75 Kg/h

Ciśnienie w dolocie: 261 mBar

Oczekiwane ciśnienie powietrza: 1017 mBar

Korekta powietrza biegu jałowego: 6550,4 %

Kąt przepustnicy: 6,5 °

Kąt przepustnicy: 0,0 %

Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,065 V

Napięcie lambda 1 za kat.: 0,003 V

tak wygladaja zapisy z fesa tuz przed lub juz po wywaleniu checka , moze mi ktos pomoc w wyjasnieniu np b.duzej zmiennej odnosnie odczytu korekty powietrza biegu jalowego i skad taka wartosc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie pachnie to nieszczelnością w dolocie, lub awarią przepływomierza to wyjaśnia zamulenie auta, dolot można w miarę rozsądnie sprawdzić na odpalonym silniku psiknij po kolektorze ssącym ( dolocie )

Plakiem jak wzrosną obroty to świadczy to o nieszczelności ( psikaj przy uszczelkach ). Co do przepływki to można ją sprawdzić na forum jest poradnik jak to zrobić poszukaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

psikalem plakiem po dolocie ,machalem przepustnica i kolektorem ale zmian w pracy silnika nie zauwazylem . jak zaslonie gardziel przepustnicy auto momentalnie dusi sie i gasnie . jak sprawdzic przeplywke?

co to za parametr korekta powietrza biegu jalowego bo ten parametr najbardziej sie zmienil z 0,2% do ponad 6550% ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to pachnie przepławką jak ja sprawdzić należy zmierzyć napięcie na odpowiednich pinach na których dokładnie tego nie wiem, na biegu jałowym wartość napięcia powinna być mniej więcej o ile dobrze pamiętam to gdzieś w granicach 0,7 V a 0,9V. Przepływka wyjaśniała by muł auta i tryb awaryjny wg mnie. Spr ja jak jest ok oraz jak auto fiksuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia zasłoniłem .następnie podałem powietrze i pelna szczelność .

pomyslałem ze to jest kolektor na ktorym wystepuje podcisnienie wiec go stworzyłem i jest szczelny

po zamontowaniu do auta i przejechaniu okolo 1km najpierw bląd p0106i po dalszych 7km bląd p0101 ktory to wprowadza auto w tryb awaryjny brak reakcji na pedał gazu

już brak mi pomysłow

dodam że po zaslonieciu gardzieli przepustnicy dłonią auto momentalnie dusi sie i gasnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że zasłonięcie dolotu powietrza powoduje zgaszenie silnika to normalna sprawa ( brak tlenu brak spalania ). Sprawdź przepływomierz zmierz napięcie na niej wydaje mi się, że powinno być w granicach 0,7 - 0,9 V ale dla pewności poszukaj na forum jest gdzieś opisane to szczegółowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeskanowałem FES-em swoje i kolegi sprawne auto ,a ze oba bledy dotycza parametru cisnienia powietrza moją uwagę zwrócily 3 parametry

ciśnienie w dolocie u kolegi 292 mbar / w moim aucie 350 mbar

oczekiwane cisnienie powietrza u kolegi 287 mbar / w moim aucie 1004 mbar

cisnienie atmosf. u kolegi 997mbar / w moim aucie 1004 mbar

ten drugi parametr nie zmienia się w moim aucie zostaje taki sam jak wartosc cisnienia atmosferycznego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wygląda to tak, że albo masz walnięta przepływkę lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i to bardziej podejrzewam w tym momencie ( taki raczej u Cb występuje ). Sprawdzić przepływkę jak bd ok wymienić czujnik w kolektorze. Sam czujnik tez da się sprawdzić, on działa miej więcej tak, że wraz ze wzrostem ciśnienia wzrasta na nim napięcie i to tez możesz sprawdzić. Takie jest moje zdanie jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównywałem z takim samym autem i wychodzi na to że mam różnicę w parametrze

oczekiwane ciśnienie powietrza u kolegi ten parametr zmienia się do takiej wartosci jaką ma cisnienie w dolocie , a w moim przypadku jest to parametr stały taki sam jaki ma cisnienie atmosferyczne

najgorsze w tym jest to ze te dane sa przeliczane chyba przez centralkę komputera

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, pisałeś to już wcześniej i zrozumiałem to. wszystkie dane tzn z każdego czujnika zbiera ECU, ale Tym się narazie nie zajmuj z reguły ostatni pada komputer, zawsze zaczyna się od diagnozy i napisałem Tb co masz zrobić, stawiam na walnięty czujnik ciśnienia w dolocie, ewentualnie przepływomierz, ale ja obstawiam ten czujnik w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania