Skocz do zawartości

Dzwiny problem z odpalaniem Corsa B


Gość daria

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mój problem wygląda następująco,: od czasu kupna paliła się kontrolka check engine, pojechaliśmy na komputer i tam wykasowaliśmy błędy. Okazało się, że kontrolka nie gaśnie więc jeszcze raz podłączyliśmy go pod komputer, pokazało błąd przepływomierza, EGR i czujnika położenia wału. Przepływomierz był założony odwrotnie niż strzałka pokazuje (nie wiem czy to akurat istotne). Kupiliśmy inny przepływomierz i było ok, oprócz tego wymieniliśmy czujnik położenia wału, niby wszystko było ok, ale odpala tylko po kilku godzinnym postoju i ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu lub po kilkunastominutowym postoju Rozrusznik kręci a pompa paliwa nie działa. Auto za każdym razem bez p[problemu odpala na pych. . Ostatnio jeszcze zaczął nam gasnąc podczas dojeżdżania do świateł po wduszeniu sprzęgła, potem nie chce znów odpalić (na pych odpali). Termometr zewnętrzny zaczął pokazywać inna temperaturę 7 stopni gdzie na zewnątrz jest 0. Pomóżcie, byliśmy już u dwóch mechaników i nic. Czujnik wału odpada, chociaż po wymianie błąd nie zniknął powiedziano mi że to przez błąd przepływki która zasilana jest z tej samel linii (5V) (stary czujnik był ok- oporność 1000Ohm a po podgrzaniu ok 1200Ohm). Gasnąć zaczął po wymianie przepływki (może to przypadek). w aucie została wymieniona także kostka pod stacyjką odowiadająca za odpalanie. Są to gaśnięcia sporadyczne głównie przy zwalnianiu lub skręcie i redukcji biegu. Jak zgaśnie nie dział pompa paliwa(nie "pyka" przekaźnik) po zmostkowaniu pompa zadziała ale mimo to nie odpala. Dodam, że auto bez problemu zapala na pych. Dodatkowo jak sama zgaszę auto po popchnięciu to odpala bez problemu przez 5-10 min. pozostawione na dłużej już nie odpali. Dopiero po 2-4h. Rano i po pracy nigdy nie zdarzyło się aby nie zapaliło. Czy możliwe jest że to awaria ecu?

Był też mały epizod że przez kilka dni rozrusznik dziwnie hałasował (coś podobnego do wycia) ale mimo to auto odpalało tak samo, potem zaczął "hałasować" spowrotem normalnie.

Dodam, że czujnik to zamiennik Magneti Marelli, ale gdyby był to cpw to nie odpałiłby na zapych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie wygląda sprawa z tą pompą paliwa, proponuje wymienić przekaźnik pompy na początek oraz sprawdzić filtr paliwa. Dalej idąc ten błąd zaworu EGR mi się nie podoba proponuje go zdemontować i wyczyścić. Wracając do pompy to powinna podawać paliwo w momencie zakręcenia silnikiem, i z tego co mi wiadomo to sygnał do pompy chyba idzie właśnie z czujnika położenia wału ( ale nie jestem pewny do końca wiec jak mówię źle to niech mnie ktoś poprawi ) Należałoby sprawdzić na początek czy w momencie kręcenia rozrusznikiem do przekaźnika dochodzi prąd jeżeli dochodzi a pompa nie pracuje wskazywałoby to na wadliwy przekaźnika jeżeli prąd nie dochodzi do przekaźnika to robi się problem :) bo albo masz ten czujnik wału wadliwy, przerwę w instalacji elektrycznej. Na początek spr to, później bd myśleć dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
stary czujnik był ok- oporność 1000Ohm a po podgrzaniu ok 1200Ohm)

 

No nie ok, bo z moich informacji wynika ze powinien sie miescic w przedziale 500-800ohm.

 

Pompe uruchamia komputer na podstawie sygnalu z czujnika walu korbowego. Wyglada na to ze cos nie tak z tym czujnikiem, lub koronką ktora przelatuje przed czujnikiem. Moze czujnik jest zbyt daleko.

 

Iskry pewnie tez nie ma jak pompa stoi w miejscu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To nie przekaznik, tu chodzi o sygnal z czujnika indukcyjnego ktory zalezy niestety od obrotów... Podczas zapychania wał sie obróci szybciej i czujnik odpowiednio zareaguje. Przy kreceniu rozrusznikiem moze byc zbyt wolno.

 

Odleglosc czujnik-kolo impulsowe, zasyfione kolo impulsowe lub sam czujnik moim zdaniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to warto jeszcze spr czy do niego dochodzi impuls, ale wydaję mi się że wina leży po stornie tego czujnika jak pisał moderator, może jest źle zamocowany, może coś z koronką pozostaje jeszcze samo ECU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że jak czujnik wału jest uszkodzony to nie powinien palić na pych ani sam odpalić po tym jak go zgasze po odpaleniu na pych??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Widzę ze istna masakra, sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego. Następnie proponuje sprawdzić czy jest iskra jak zgaśnie i już nie chce odpalić. I sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekas85

jak nie działa pompa kiedy nie zapala to iskry tez nie ma. Jedno i drugie wiąze sie z czujnikiem połozenia wału i to nalezy sprawdzic najpierw tak jak pisza poprzednicy. Jesli chodzi o przepływki to jest duzo zaminnikow na ktorych ople nie chca jezdzic, charakterystyki sa zanizaone auto jest mułowate i ciezko pali

to moje obserwacje i wnioski.

Pozdrawiam :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ciekawe jest to ze na pych pali zawsze a z rozrusznika tylko jak jest zimny. A jak już zgaśnie to dochodzi napięcie do pompy? A może sterownik szlag trafił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania