Skocz do zawartości

Opel Zafira 1,8 16V 116 KM szarpie na zimnym silniku PB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od kilku miesięcy moja zafira wariuje.

Na zimnym silniku szarpie w czasie jazdy. Na biegu jałowym pracuje w miarę równo, chociaż nie brzmi to ładnie.

Zjawisko nie występuje na gazie (instalacja STAG 4, nie podpięta do sondy lambda. na LPG silnik pracuje równo i płynnie przyspiesza) i kiedy silnik osiągnie temperaturę około 80 st.C.

 

Od pojawienia się problemu:

-wymieniłem sondę lambda na oryginał GM (stara stanęła na jednej wartości, wymiana niewiele pomogła). :-x

-wyczyściłem przepustnicę (demontaż i czyszczenie)

-wyczyściłem EGR (demontaż i czyszczenie)

-świece są nowe GM

 

Po skanowaniu TECH2 czasami pojawia się błąd opisany jako niskie napięcie sondy, ale nie jest to reguła.

Cewkę wykluczam, skoro na gazie jest ok.

 

Czy możliwe, że wina leży po stronie przepływomierza? jakie są objawy jego uszkodzenia kiedy nie wyświetla się żaden błąd?

 

Przepływkę odpiąłem i uruchomiłem silnik. Właściwie miałem wrażenie, że pracuje równiej niż z włączoną wtyczką... :-o

 

Czy możliwe, że winny jest któryś z czujników temperatury podający przy niskich wartościach na tyle błędne dane, że na benzynie głupieje? Jeśli tak, to który z czujników może być winny, bo podobno jest więcej niż 1?

 

Mam wrażenie, że czujnik pokazuje temperaturę na wskaźniku wolniej niż silnik osiąga ją w rzeczywistości. Po rozgrzaniu płynności wskazań jest w miarę wiarygodna (na mrozie przełączenie na gaz i ustawienie maksymalnego podmuchu wentylatora powoduje spadek, po zatrzymaniu podmuchu-wskazówka wstaje.)

 

Proszę o pomoc.

Moja frustracja sięga zenitu, bo nie jestem mechanikiem a większość mi znanych fachowców rozkłada bezradnie ręce. :cry:

Dziękuję za cierpliwość w czasie czytania, rozpisałem się, by wyczerpująco opisać problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przyczyn może być wiele. Polecam najpierw dokładnie sprawdzić pod komputerem czy nie ma jakiś błędów. Może to być czujnik temperatury, zawory wtryskowe, przepustnica, przepływomierz. Jak masz miernik mogę Ci podpowiedzieć jak to wszystko druciarska metoda sprawdzić:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod komputer podpinam po każdej czynności (z bezsilności kupiłem OpelTecha2 żeby przynajmniej móc odczytywać błędy...)

Miernik posiadam, więc będę wdzięczny za instruktaż.

 

Również podejrzewam czujnik temperatury.

Który z czujników może być odpowiedzialny za taki stan rzeczy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekas85

WItaj

jak masz mozliwosc sprawdzenia wartosci rzeczywistych to sprawdz z rana jak auto jeszcze nie pracowało wskazania czyjnikow :temp zasysanego pow, cieczy chłodzacej, temp powinna wskazywac przyblizona wartosc temo otoczenia. jesli nie zauwazycz jakis nieprawidłowosci to raczej nie czujniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdza się przez odłączenie wtyczki i sprawdzenie rezystancji na zimnym powinno być około 2500 a na gorącym 150. Tak samo sprawdza się potencjometr przepustnicy- odpinasz wtyczkę masz 7pinow i sprawdzasz opór na 3 i 4 pinie czyli środkowym i tym obok niego na zamkniętej klapce powinno być 825 na całkowicie otwartej czyli pedale biegu wciśniętym na maksa powinno być 2100. Ogólnie rzecz biorąc opór powinien równomiernie rosnąc ;-) . A podpinałeś pod KTS'a?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinałem pod KTS'a. Nie znam nikogo z tym sprzętem, a sam posiadam jedynie OpelTecha2, który jak wiadomo jest dość "kulawy", ale błędy odczyta.

Co do wartości temperatury, to chyba jedyną słuszną metodą będzie sprawdzenie rezystancji.

Rano samochód bardzo wolno się rozgrzewa i niska jest bardzo długo.

Wkrótce powinienem zaopatrzyć się w lepszy miernik niż posiadam i zrobię pomiary.

Poza tym pewnie wykonam w przyszły weekend, bo w tygodniu raczej nie dam rady, i wtedy dam znać.

 

[ Dodano: 2013-02-25, 06:49 ]

Na rozgrzanym silniku, kiedy temperatura pracy była około 90 st.C przełączyłem na benzynę. Silnik pracował tak jak powinien.

Zimny - drży już na wolnych obrotach, a w czasie jazdy szarpie, nawet bardzo.

 

[ Dodano: 2013-03-02, 14:17 ]

no i "nadejszła wiekopomna chwiła"...

sprawdziłem rezystancje czujnika temperatury - trzyma prawidłowe wartości.

Zatem muszę dorwać jakąś sprawną przepływkę do diagnozy/wykluczenia przepływomierza.

 

 

A może jeszcze jakieś sugestie?

 

A co z tym potencjometrem przepustnicy? Jeszcze go nie sprawdziłem, a jaki może mieć on wpływ przy gazie na lince? :?:

 

[ Dodano: 2013-03-07, 19:01 ]

Zaczyna paskudzić również na LPG...

cewka w kręgu podejrzeń.

 

[ Dodano: 2013-03-10, 21:39 ]

Wizyta w serwisie opla:

-przepływomierz,

-przepustnica,

-czujniki,

-lambda,

pracują poprawnie, chociaż wartości rezystancji przepustnicy mówiły mi coś zupełnie innego.

Wymieniona cewka - lekka poprawa.

Wymienione świece zapł. - (przy okazji, skoro cewka zdjęta).

Wtryskiwacze wstępnie wypłukane dodatkiem do benzyny.

Widoczna poprawa.

Rzeczywisty rezultat będę znał za kilka dni-jak wyjeżdżę benzynę.

 

Diagnosta w serwisie powiedział:

"to się panu kaskadowo popieprzyło..."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania