Skocz do zawartości

Problem - Seat cordoba


Gość Cinek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z odpaleniem samochodu. Dokładnie seat cordoba 1.6 I benzyna 1996r. W lato lub gdy temperatura jest na plusie pali normalnie, ale w tej chwili gdy jest na minusie w ogóle nie chce odpalić... zostaje tylko linka lub ktoś do popchnięcia( łapie po 5 metrach)

Prawdopodobnie jest to przyczyna zapłonu ale czy na 100% to nie wiem.

Podczas próby odpalania kręci w taki sposób jakby nie dostawał paliwa, po dłuższym kręceniu i trzymaniu na gazie czasem załapie, nieraz nawet strzela, tak jakby powietrze pod ciśnieniem.

Miałem go zaprowadzić do mechanika ale że jest niedziela, to musiałem sam się za niego zabrać.

Jedynie co zrobiłem to przekręciłem zapłon, w tej chwili dopala lecz chodzi nierówno i na wysokich obrotach. Na większych obrotach wydaje dziwne dźwięki.

Jeśli mieliście już coś takiego lub wiecie jak to poprawić naprawić proszę o pomoc.

Z góry dzięki za pomoc ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekvip

moze warto sprawdzić kable wysokiego napiecia a przy tym świece , gdyż może całe napięcie idzie do masy z powodu wilgoci bo ja bym się nie upirał przy zapłonie jak latem jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przekręciłeś zapłon i odpalił to podejrzewam, że przyspieszyłeś zapłon teraz auto chodzi nie równo ponieważ zapłon jest źle ustawiony taka moja opinia. Tak jak pisał kolega spr kable, świece, od siebie dodam że warto tez sprawdzić kopułkę z palcem, oraz czujnik halla, a taki chyba u Cb występuje. Po drugie należałoby spr czy po przekręceniu kluczyka pompa paliwowa zaczyna pracować.

 

Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli napisałem coś źle to proszę mnie poprawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Układ WN nie ma nic do rzeczy skoro odpala na pych po 5m.

 

Mialem kiedys podobny problem, zimny z rozrusznika ni huhu a jak sam zapchnałem to odpalał bez problemu... W sumie nie wiem co dokładnie bylo bo podmienilem aku, jednoczesnie przekaznik pompy i pompe paliwa.

 

Sprawdz jakie masz napiecie podczas rozruchu na akumulatorze, jak jest mniej jak 9V to akumulator, jak jest wiecej to zepij pompe na krótko - jesli odpali to przekaznik pompy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ustawiłem z powrotem zapłon i podczas poprawiania kopnął mnie prąd ;p dokładnie z świecy(2 od prawej strony) czy to może być przyczyna że nie chce palić w zime? w weekend bardziej się przyjrzę bo do tej pory nie miałem czasu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekvip

dla mnie kopnął cię prąd bo akurat weszło na ten cylinder i dla mnie to nie ma nic z twoim problemem a po za tym jak przestawiałbyś zapłon na wyłączonym kluczyku to by cię nie kopnął . Napisz co zrobiłeś z podanych sugestii przez szymona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jesli cie kopie to masz przebicie na kablach - do wymiany. To moze miec wplyw na odpalanie.

 

Zapłon oczywiscie ustawia sie na pracującym silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25

Cinek91, Pod aparatem zapłonowym masz 4-pinowy czujnik temperatury. Przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij z niego wtyczkę i spróbuj uruchomić silnik. Jak odpali od strzała to będziesz miał ten czujnik do wymiany.

 

Odpisz jak było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania