Skocz do zawartości

Opel Combo pytanie dotyczące diesla 1,7 Isuzu


Gość hazet

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie ponieważ poszła mi uszczelka pod głowicą, nabyłem silnik do mojego opla Combo 1,7d (silnik isuzu). W silniku seryjnym za dolotem jest rurka, która idzie do czarnego pojemnika, jak to rozkręciłem było w środku pełno sadzy. Zauważyłem, że w silniku, który kupiłem nie ma tego pojemnika z sadzą. Teraz się zastanawiam czy jak będę zamieniał silniki czy tego pojemnika nie zainstalować bo jest to dość proste ale nie mam pojęcia do czego on służy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemnik z sadzą to pewnie EGR zostaw go przy silniku wyczyść zawsze można go zaślepić. Ale zrób zdjęcie bo czy na pewno chodzi o EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c278705088.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Czerwoną strzałką zaznaczyłem ten pojemnik. Ponad to w silniku, który kupiłem nie mam połączenia wężykiem zaznaczonym zieloną strzałką, Z tego co się dowiedziałem jest to wężyk podciśnienia. Czy muszę zakładać te elementy do drugiego silnika ? Do czego one służą? Napisałeś, żeby go wyczyścić, Czy gorąca woda i dobre suszenie wystarczy?

 

Z góry dziękuję za cierpliwość ale dopiero się uczę, a skoro mam możliwość wsadzenia samemu silnika to chcę się sprawdzić.

 

Poniżej jest zdjęcie silnika takiego jak kupiłem.

 

 

c273839416.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR to ten przy strzałce zielonej a tamta puszka nie mam pomysłu musiał bym to pomacać aby coś wydumać co to za puszka.

Może ktoś zna ten silnik i podpowie ale ja bym ją zostawił a jak będzie niepotrzebna zawsze można ją wywalić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Ta pucha to pewnie rezonator. Moze jakos minimalnie wplywac na przyspieszanie.

Moze byc, nie musi, za wiele nie zmienia. Czarny syf to normalna rzecz w dieslu

 

EGR tak samo, jak jest to mozesz zostawic, osobiscie zrobiłbym tak zeby wywalic i rezonator i egr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc

 

Mam jeszcze jedno pytanie co przykręca się kluczem dynamometrycznym oprócz rozrządu i głowicy? Przede wszystkim chodzi mi o to czy powinienem uważać na coś podczas tego małego swapa, żeby nie kręcić nic na pałę.

 

A i jeszcze co do zaworu. Idzie tam wężyk podciśnienia jak wyrzucę EGR to jak go uszczelnić zwykły sylikon starczy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
co przykręca się kluczem dynamometrycznym oprócz rozrządu i głowicy?

 

Teoretycznie to wszystko. W praktyce przy swapie nie potrzebujesz dynamometru. Jesli bedziesz zagladal do sprzegła to uwazaj bo latwo ukrecic sruby docisku. Kolo zamachowe jesli bedziesz sciagal (np do zmiany zimmeringa) to koniecznie dynamometr + kąt + klej do srub.

 

A i jeszcze co do zaworu. Idzie tam wężyk podciśnienia jak wyrzucę EGR to jak go uszczelnić zwykły sylikon starczy?

 

Niezawodny patent to w miare ciasno dopasowana mala srubka wkrecona w weżyk. Sam sylikon moze nie wytrzymac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To jeszcze zapytam o stan silnika. Sprawdzałeś ten nowy silnik? Kompresja, wtryski, pompa? Poki silnik jest na zewnatrz to masz łatwe dojscie do wtrysków, pompy.

Dobrego diesla ciezko kupic...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania