Skocz do zawartości

Zasłanianie chłodnicy w okresie zimowym


Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Zasłaniaj, jesli masz sprawny termostat to wyciagniesz tę przesłonke szybciej niz myslisz bo silnik najzwyczajniej bedzie sie grzał.

 

Takie rzeczy robilo sie lata temu w samochodach ciezarowych gdzie czasami mozna bylo spotkac żaluzje przed chłodnica. ale tam to mialo sens przy takiej pojemnosci ukladu chlodzenia.

 

Tavria przy sprawnym termostacie po 3-4km powinna miec 90st na wskazniku.

 

I tak jest u mnie nagrzewa się do tych 80 - 90 C bez większych problemów, tamtej zimy nie zasłaniałem chłodnicy i przy temp - 20 C nagrzewała się dość szybko, w tą zimę przesłoniłem wlot jak narazie silnik się nie przegrzał a czy szybciej się nagrzewa hymm trudno powiedzieć może trochę, ale na pewno silnik mi się nie przegrzewa, to co zauważyłem wyraźnie to szybciej działa ogrzewanie w aucie tzn szybciej robi się ciepło.

 

Tak jak Wasyl napisał, dopóki samochód się nie nagrzeje powiedzmy do temp 80C (wszystko zależy kiedy termostat otwiera, u mnie np 110C - ale to sprawdzałem jak było cieplej) to płyn krąży po tak zwanym małym układzie, czyli nie przepływa przez chłodnice. Więc jak widać zakrywanie kartonem czy czymkolwiek nie ma sensu . Jak masz np. niesprawny termostat tak że cały czas jest otwarty to tylko wtedy może pomóc ale lepiej przecież termostat wymienić.

 

No ok rozumiem ale zastanawiam się nad jednym, to że silnik jest chłodzony cieczą nie oznacza że opływające go powietrze też go nie schładza, co za tym idzie im więcej zimnego powietrza go opływa tym teoretycznie silnik powinien się wolnej nagrzewać, to są oczywiście tylko i wyłącznie moje spekulacje, i oczywiście mogę się mylić, dlatego pytam na forum.

 

Takimi rzeczami to mógłbyś się przejmować gdybyś miał silni 700cm3 ^^. Pamiętam na nowym termostacie jak jechałem CC to przejechałem przez pół Warszawy zimą i dopiero się ciepło zrobiło. Do tamtego samochodu specjalnie kupowałem łapę metalową zakładana na cześć wydechu która miała łapać ciepło.

 

im więcej zimnego powietrza go opływa tym teoretycznie silnik powinien się wolnej nagrzewać

W praktyce też tak jest, ale jest to pomijalne, a jak Ci się zdarzy postój w korku, to lepiej nie wybiegać na ulice i wyrywać karton spośród ochoczo dmuchającego wiatraka :P

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania