Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam, przedstawie opis wymiany gumy przegubu napedowego/ całego przegubu PRAWEGO (strona pasazera) w renault 19. Potrzebne czesci; - nowa guma/ nowy przegub + nowa guma - smar grafitowy do przegubów - troche benzyny do wymycia przegubu Narzedzia; - klucz oczkowy 30mm - klucze płaskie/oczkowe 16mm (lub 17mm) - młotek - wkretak płaski - ''breszka'' - szczypce do pierscieni typu seger Zaczynamy rozbiórke, podkładamy kliny pod koła, ściągamy kołpak i kluczem 30mm odkrecamy duza nakretke na srodku piasty (trzyma przegub i kasuje luz łozyska koła). Luzujemy sruby koła i podnosimy auto do góry. Ściągamy koło i odkrecamy duza nakrętke do konca i wyciągamy duza podkładke spod narętki. Przegub juz jest luzny... Teraz musimy "rozpiac" zawieszenie i mozemy to zrobic w dwojaki sposób; - odkrecic amortyzator od zwrotnicy (2 sruby na dole amortyzatora na klucz 17mm lub 18mm) - lub odkrecic i zdjac mcperson ze sworznia wahacza Ja wybrałem druga metode. Odkrecamy nakrętke kluczem 16mm jesli jest oryginał, lub 17mm jesli juz ktos kiedys wymieniał sworzeń. Wyciagamy cała srube i pukamy kilka razy młotkiem w ucho zwrotnicy (to ucho w którym siedzi sworzeń). Jak juz puści to breszka pomagamy sobie wyhaczyc sworzeń z mcpersona. Teraz musimy troche pokombinować żeby wyciągnać przegub z piasty, a gdy nam sie uda to odsuwamy cała kolumne na bok i przywiazujemy zeby nie przeszkadzała. Teraz musimy sie dostac pod auto i zdjac zabezpieczenie trzymające gume przy skrzyni biegów (jest to zwykła sprężynka) ściagamy ja i wyciagamy cała półoś z auta --------------------------------------------------------------------------------------------------------- UWAGA Po stronie skrzyni znajduje sie zabierak z trzema łożyskami igiełkowymi które moga sie rozpaść. Najlepiej owinac je tasma klejaca lub zwiazac. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Renault w tym modelu zastosował przeguby które są na stałe połaczone z półosią, dlatego wszystko po kolei musimy ściagać w strone zabieraka. W tym celu musimy zdjac pierścień zabezpieczający typu seger z końca półosi (trzyma zeby zabierak sie nie wysunął). A następnie delikatnie młotkiem zbić cały zabierak z półosi. Dalej idzie juz prosto.... ściagamy gumy wewnętrzną i zewnętrzną. Łapiac za przegub i półoś i krecąc nimi naprzemiennie mozna wyczuc luz który powinien byc możliwie najmniejszy. Dobrze by było wymyc przegub np w benzynie np pędzelkiem, bo piasek który mógł sie dostać do przegubu przez uszkodzona gume szybko zniszczy cały przegub. Po wymyciu i wysuszeniu składamy całość, zakładamy gume i smarujemy przegub smarem grafitowym (który powinien być razem z gumą). Zakładamy opaski, zaciskamy je, zakładamy gume wewnetrzna, nabijamy zabierak, zabezpieczamy go pierścieniem segera (jest odpowiedni rowek w który musi wejsc) po czym całą półoś montujemy w aucie w sposób odwrotny do podanego wyzej. Cieszymy sie ze wydalismy 20zł a zaoszczedzilismy ok 150zł przy okazji ucząc sie czegos nowego. Lewa strona rózni sie od prawej tym ze ów zabierak jest w skrzyni biegów i jego wyciągniecie spowoduje wyciek oleju (który powinno sie uzupełnić). Ponadto trzeba uwazac na łożyska igiełkowe które moga trafic do środka skrzyni biegów. Autor Szymon 1587cm3   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi