Skocz do zawartości

[układ napędowy] Wymiana przegubu napedowego Renault 19


Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Witam, przedstawie opis wymiany gumy przegubu napedowego/ całego przegubu PRAWEGO (strona pasazera) w renault 19.

 

Potrzebne czesci;

- nowa guma/ nowy przegub + nowa guma

- smar grafitowy do przegubów

- troche benzyny do wymycia przegubu

 

Narzedzia;

- klucz oczkowy 30mm

- klucze płaskie/oczkowe 16mm (lub 17mm)

- młotek

- wkretak płaski

- ''breszka''

- szczypce do pierscieni typu seger

 

Zaczynamy rozbiórke, podkładamy kliny pod koła, ściągamy kołpak i kluczem 30mm odkrecamy duza nakretke na srodku piasty (trzyma przegub i kasuje luz łozyska koła).

Luzujemy sruby koła i podnosimy auto do góry.

Ściągamy koło i odkrecamy duza nakrętke do konca i wyciągamy duza podkładke spod narętki. Przegub juz jest luzny...

 

Teraz musimy "rozpiac" zawieszenie i mozemy to zrobic w dwojaki sposób;

- odkrecic amortyzator od zwrotnicy (2 sruby na dole amortyzatora na klucz 17mm lub 18mm)

- lub odkrecic i zdjac mcperson ze sworznia wahacza

 

Ja wybrałem druga metode. Odkrecamy nakrętke kluczem 16mm jesli jest oryginał, lub 17mm jesli juz ktos kiedys wymieniał sworzeń. Wyciagamy cała srube i pukamy kilka razy młotkiem w ucho zwrotnicy (to ucho w którym siedzi sworzeń).

Jak juz puści to breszka pomagamy sobie wyhaczyc sworzeń z mcpersona.

 

Teraz musimy troche pokombinować żeby wyciągnać przegub z piasty, a gdy nam sie uda to odsuwamy cała kolumne na bok i przywiazujemy zeby nie przeszkadzała.

 

Teraz musimy sie dostac pod auto i zdjac zabezpieczenie trzymające gume przy skrzyni biegów (jest to zwykła sprężynka) ściagamy ja i wyciagamy cała półoś z auta

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

UWAGA

 

Po stronie skrzyni znajduje sie zabierak z trzema łożyskami igiełkowymi które moga sie rozpaść. Najlepiej owinac je tasma klejaca lub zwiazac.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Renault w tym modelu zastosował przeguby które są na stałe połaczone z półosią, dlatego wszystko po kolei musimy ściagać w strone zabieraka.

W tym celu musimy zdjac pierścień zabezpieczający typu seger z końca półosi (trzyma zeby zabierak sie nie wysunął). A następnie delikatnie młotkiem zbić cały zabierak z półosi.

 

Dalej idzie juz prosto.... ściagamy gumy wewnętrzną i zewnętrzną.

 

Łapiac za przegub i półoś i krecąc nimi naprzemiennie mozna wyczuc luz który powinien byc możliwie najmniejszy.

Dobrze by było wymyc przegub np w benzynie np pędzelkiem, bo piasek który mógł sie dostać do przegubu przez uszkodzona gume szybko zniszczy cały przegub.

 

Po wymyciu i wysuszeniu składamy całość, zakładamy gume i smarujemy przegub smarem grafitowym (który powinien być razem z gumą). Zakładamy opaski, zaciskamy je, zakładamy gume wewnetrzna, nabijamy zabierak, zabezpieczamy go pierścieniem segera (jest odpowiedni rowek w który musi wejsc) po czym całą półoś montujemy w aucie w sposób odwrotny do podanego wyzej.

Cieszymy sie ze wydalismy 20zł a zaoszczedzilismy ok 150zł przy okazji ucząc sie czegos nowego. :jupi:

 

Lewa strona rózni sie od prawej tym ze ów zabierak jest w skrzyni biegów i jego wyciągniecie spowoduje wyciek oleju (który powinno sie uzupełnić). Ponadto trzeba uwazac na łożyska igiełkowe które moga trafic do środka skrzyni biegów.

 

 

 

Autor Szymon 1587cm3

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/456-uk%C5%82ad-nap%C4%99dowy-wymiana-przegubu-napedowego-renault-19/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania