Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam, przedstawie opis wymiany gumy przegubu napedowego/ całego przegubu PRAWEGO (strona pasazera) w renault 19. Potrzebne czesci; - nowa guma/ nowy przegub + nowa guma - smar grafitowy do przegubów - troche benzyny do wymycia przegubu Narzedzia; - klucz oczkowy 30mm - klucze płaskie/oczkowe 16mm (lub 17mm) - młotek - wkretak płaski - ''breszka'' - szczypce do pierscieni typu seger Zaczynamy rozbiórke, podkładamy kliny pod koła, ściągamy kołpak i kluczem 30mm odkrecamy duza nakretke na srodku piasty (trzyma przegub i kasuje luz łozyska koła). Luzujemy sruby koła i podnosimy auto do góry. Ściągamy koło i odkrecamy duza nakrętke do konca i wyciągamy duza podkładke spod narętki. Przegub juz jest luzny... Teraz musimy "rozpiac" zawieszenie i mozemy to zrobic w dwojaki sposób; - odkrecic amortyzator od zwrotnicy (2 sruby na dole amortyzatora na klucz 17mm lub 18mm) - lub odkrecic i zdjac mcperson ze sworznia wahacza Ja wybrałem druga metode. Odkrecamy nakrętke kluczem 16mm jesli jest oryginał, lub 17mm jesli juz ktos kiedys wymieniał sworzeń. Wyciagamy cała srube i pukamy kilka razy młotkiem w ucho zwrotnicy (to ucho w którym siedzi sworzeń). Jak juz puści to breszka pomagamy sobie wyhaczyc sworzeń z mcpersona. Teraz musimy troche pokombinować żeby wyciągnać przegub z piasty, a gdy nam sie uda to odsuwamy cała kolumne na bok i przywiazujemy zeby nie przeszkadzała. Teraz musimy sie dostac pod auto i zdjac zabezpieczenie trzymające gume przy skrzyni biegów (jest to zwykła sprężynka) ściagamy ja i wyciagamy cała półoś z auta --------------------------------------------------------------------------------------------------------- UWAGA Po stronie skrzyni znajduje sie zabierak z trzema łożyskami igiełkowymi które moga sie rozpaść. Najlepiej owinac je tasma klejaca lub zwiazac. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Renault w tym modelu zastosował przeguby które są na stałe połaczone z półosią, dlatego wszystko po kolei musimy ściagać w strone zabieraka. W tym celu musimy zdjac pierścień zabezpieczający typu seger z końca półosi (trzyma zeby zabierak sie nie wysunął). A następnie delikatnie młotkiem zbić cały zabierak z półosi. Dalej idzie juz prosto.... ściagamy gumy wewnętrzną i zewnętrzną. Łapiac za przegub i półoś i krecąc nimi naprzemiennie mozna wyczuc luz który powinien byc możliwie najmniejszy. Dobrze by było wymyc przegub np w benzynie np pędzelkiem, bo piasek który mógł sie dostać do przegubu przez uszkodzona gume szybko zniszczy cały przegub. Po wymyciu i wysuszeniu składamy całość, zakładamy gume i smarujemy przegub smarem grafitowym (który powinien być razem z gumą). Zakładamy opaski, zaciskamy je, zakładamy gume wewnetrzna, nabijamy zabierak, zabezpieczamy go pierścieniem segera (jest odpowiedni rowek w który musi wejsc) po czym całą półoś montujemy w aucie w sposób odwrotny do podanego wyzej. Cieszymy sie ze wydalismy 20zł a zaoszczedzilismy ok 150zł przy okazji ucząc sie czegos nowego. Lewa strona rózni sie od prawej tym ze ów zabierak jest w skrzyni biegów i jego wyciągniecie spowoduje wyciek oleju (który powinno sie uzupełnić). Ponadto trzeba uwazac na łożyska igiełkowe które moga trafic do środka skrzyni biegów. Autor Szymon 1587cm3   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/456-uk%C5%82ad-nap%C4%99dowy-wymiana-przegubu-napedowego-renault-19/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi