Gość lacetti4445 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Witam Jestem tu nowy, dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli coś robię nie tak. Mam problem z Lacetti 1.4 z LPG (BRC Sequent 24). Cały czas pali mi się kontrolka check engine. Po sprawdzeniu błędu wychodzi osławione wypadanie zapłonów - czyli P0300 oraz P0420 - wydajność katalizatora poniżej progu, co jak mi się wydaje jest konsekwencją wypadania zapłonów. Usterka objawia się przede wszystkim przy rozgrzanym silniku, kiedy na biegu jałowym (niestety dojeżdzam do pracy w mieście i częste postoje na światłach to moja codzienność) silnik zaczyna drgać, a kontrolka check mrugać. Kiedy otworze pokrywę silnika widzę, że chodzi jak w starym dieslu. Skaner w tym momencie pokazuje, że silnik przechodzi z zamkniętej pętli (CL) w otwartą, ale z błędem (OL fault) i odcina krótkoterminową korekcję wtrysku. Pierwsza sonda lamba wskazuje na bogatą mieszankę i sterownik silnika chce temu zaradzić poprzez jest zubożenie - czyli odcina dopływ paliwa. Poza tym samochód ma muła podczas ruszania, jak już jest na obrotach jest znacznie lepiej. Żadnych problemów z odpalaniem, czy to na zimnym, czy na ciepłym silniku. Wymieniłem na nowe świece, kable WN i cewkę, także te elementy już wyeliminowałem. Podczas sprawdzania zaworu EGR zauważyłem, że tłoczek zaworu nie porusza się - czy to może byc przyczyną problemów. Spaliny wykazują podwyższoną ilość HC i CO. Problem występuje zarówno na benzynie i gazie. Wszystkie filtry wymienione, instalacja wyregulowana. Ostatnio pali mi więcej gazu około 11,5 l, poprzednio bylo 9,5 -10 l. Dodatkowo podczas jazdy na trasie ostatnio pojawił sie delikatny terkot silnika podczas dodawania i odpuszczania gazu (czy to popychacze zaworowe? sam juz nie wiem). Ponadto auto lubi łyknąć olej. Przy normalnej jeździe około 0,5 l/1000 km (mam mały wyciek między skrzynią, a blokiem silnika). Jednakże przy ostrzejszej jeździe z kompletem pasażerów auto potrafi wypić 0,5 l na 200 km. Myślałem o usterce pierścieni, dlatego próbowałem z naftą, ale nic nie pomogło. Swiece nie są zaolejone. Nr VIN auta "łapie się" na felerną serię z wadliwymi zaworami o której pisano w internecie. Usterka niezależna od temperatury powietrza (latem też występuje). Przebieg auta to ponad 90 tys. km. Nie wiem czy mam już się przygotowywać finansowo na remont silnika czy może ktoś z szanownych forumowiczów ma jakis inne rozwiązanie moich problemów. Z góry dziękuję za zainteresowanie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się