Skocz do zawartości

[tuning] Montaż sterowania klapy w Corolli E11


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Klapa bagażnika otwierana z pilota – opis montażu sterowania klapy w Corolli E11.

 

 

 

Instalację taką możemy podłączyć do alarmu posiadającego drugi kanał. Montaż w podany przeze mnie sposób powoduje, że nie można otwierać zamka kluczykiem (pilot i dźwignia we wnętrzu).

 

 

 

Potrzebujemy:

 

* siłownik (3kg)

* cięgno z zestawu

* około 6m przewodu

* przekaźnik z diodą

* śruby do przykręcenia siłownika

 

 

 

Narzędzia:

 

* wiertarka

* kombinerki

* śrubokręty

* dodatkowy kabel

* drut do przeciągania przewodów

 

 

 

1. Zdejmujemy plastikową osłonę klapy. Całość jest na zaciski (zatrzaski) i przy gwałtownych szarpnięciach łatwo schodzi. Oczywiście uważamy żeby nie urwać zatrzasków. Odkręcamy metalowe zabezpieczenie z wkładki zamka. Zdejmujemy zawleczkę z końca zamka i zdejmujemy obręcz podpiętą do fabrycznego cięgna.

klapa1.JPG

 

 

2. Dopasowujemy siłownik do miejsca w klapie. Jest tam dość ciasno ale siłownik się akurat mieści. Po wyjęciu siłownika przykładamy go od zewnętrznej strony i zaznaczamy miejsca w których powstaną otwory do jego zamocowania. Poniższe foto pokazuje przybliżone położenie siłownika i fabrycznego cięgna.

klapa2.JPG

 

 

3. Wiercimy dziury w zaznaczonych miejscach i przykręcamy siłownik. Między siłownik a blachę klapy podłożyłem szynę z zestawu od siłownika aby wyrównać powierzchnię docisku.

klapa3.JPG

 

 

4. Kolejnym krokiem jest skrócenie cięgna dostarczonego wraz z siłownikiem. Ja obciąłem to do około 5 cm długości. Następnie doginamy cięgno do kąta cięgna fabrycznego w klapie. Foto przedstawia docięte i wyprofilowane cięgno w siłowniku.

klapa4.JPG

 

 

5. Następnie musimy rozwiercić otwór obręczy nachodzącej na wkładkę zamka. Tym samym pozbawiamy się możliwości otwierania klapy kluczykiem!! Zakładamy obręcz na wkładkę, skręcamy cięgna łącznikiem dostarczonym w zestawie siłownika. W momencie skręcania należy pamiętać aby siłownik znajdował się w skrajnej pozycji przyjętej dla zamkniętej klapy.

klapa5.JPG

 

 

6. Poniższe fotki przedstawiają podłączony już siłownik. Można dodatkowo przesmarować obręcz w miejscu połączenia z wkładką zamka.

klapa6.JPG

klapa7.JPG

klapa8.JPG

klapa9.JPG

 

 

7. Pozostaje już tylko przeciągnięcie kabla z kokpitu (od centralki alarmu) do klapy. Zdejmujemy osłonę pod kierownicą, osłonę słupka (przy nogach), próg (uwaga na zatrzaski). Potem zaczynają się schody. Trzeba przepychać kabel pod plastikami aż do obudowy tylnego głośnika. Następnie trzeba odkręcić plastiki obudowy głośnika i wyszarpać z zatrzasków plastiki tylnego słupka.

klapa10.JPG

 

 

8. Przepychamy kabel pod plastikami słupka a następnie przez gumowy przelot do klapy. Kolejną trudnością jest przepuszczenie kabla z dołu klapy do siłownika. Tu wykorzystałem twardszy drut do wciągnięcia miękkiego kabla. Podłączamy siłownik do kabli.

klapa11.JPG

 

 

9. Podłączenie siłownika do przekaźnika i centralki alarmu.

schemat.JPG

 

 

Autor: Paweł Piotrowski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania