Skocz do zawartości

nie odpala na zimnym silniku


Gość volvowaryszak

Rekomendowane odpowiedzi

Gość volvowaryszak

Witam mój problem polega na ty mże moje volviątko ciężko odpala na zimnym silniku i przy dłuższym postoju. Po zakupie auta wymieniłem w lipcu rozrząd i wszystko ok do zimy tu zaczeły się schody wymieniłem świece żarowe, ponownie filtr paliwa, dwa zawory zwrotne, w dwóch warsztatach ustawiony kont wtrysku i dalej problem! przejżałem wszystkie przewody i sucho. według mnie to nie jest dobrze ustawiona pompa wtryskowa choć znaki się zgadzają a nie wiem w jaki sposób i gdzie jest regulacja pompy mechanicznie !!! dzięki z góry pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
nie wiem w jaki sposób i gdzie jest regulacja pompy mechanicznie

 

Zalezy od typu pompy, jesli jest mechaniczna to ustawia sie czujnikiem zegarowym na silniku. Wartość wychylenia tłoczka jest podana w odpowiednich katalogach dla GMP 1 cylindra

 

Jesli to pompa ze sterownikiem to ustawienie powinno odbywac sie z komputerem - kąt odczytuje sie w pragramie diagnostycznym.

 

Warto tez zastanowic sie kiedy byly regulowane/sprawdzane koncówki wtryskiwaczy, oraz cisnienie spręzania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volvowaryszak

końcówki wtryskiwaczy były sprawdzane i warsztat twierdzi że ok sprężanie już nie powala bo na dwóch 26 dwóch 25 i jednym 24. śilnik to 2,5 tdi rzędowa piątka vw w volvo 850.

zastanawiam się czy jest możliwość przyspieszenie kąta wtrysku przestawiając pompę w tym modelu przestawiamy pompę czy koło zębate.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

No to klopot moze byc z niska kompresją. Powinno byc w okolicy 30atm. Przy nizszej rozrusznik musi naprawde żwawo krecic motorem zeby odpalał przy mrozach.

 

Bardzo ważne jest tez ustawienie rozrzadu, wałek, wał i pompa, wszystko musi byc bardzo dokładnie ustawione. Luz zaworowy jak jest rozwiązany? Regulowany, hydraulika?

 

Nie znam tego silnika i nie kojarze w ktorym miejscu jest regulacja ale napewno bedzie kółkiem lub całą pompą. Czujnik zegarowy z przystawka masz?

 

Wyprzedzanie wtrysku niewiele da, sam kiedys kombinowałem z innymi silnikami i ustawiony na fabryczne parametry odpala najlepiej czy to cieply czy zimny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volvowaryszak

kolego w tym problem ze właśnie potrzebuje jak się ustawia pompę mimo znaków bo one ewidentnie wskazują że rozrząd jet dobrze ustawiony tylko trzeba wyregulować zapłon hyba :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jak juz wspominalem nie znam tego silnika. Ale z tego co wygooglowałem to silnik ma rozrzad w tradycyjnym miejscu, a napęd pompy jest realizowany z drugiej strony silnika poprzez wałek rozrzadu.

 

Kółko pompy nie wyglada na to zeby mialo regulacje, sama pompa pewnie tez nie. Wiec przypuszczam ze poczatek tłoczenia ustawia sie kółkiem przykręconym do wałka rozrzadu od strony pompy. Ale zeby cokolwiek zrobic to nalezy ustawic:

 

- wał korbowy na znaki na kole zamachowym

- ustawic wałek rozrzadu (skontrolowac jego połozenie, ewentualnie poprawic - blokada)

- dopiero teraz mozna sie brac za pompe. Nie ruszajac poprzednich ustawien wkrecamy czujnik zegarowy w głowiczke pompy, luzujemy srube na wałku rozrzadu od strony pompy wtryskowej i ewentualnie korygujemy ustawienie.

 

Na potwierdzenie tej tezy koło wałek rozrzadu strona pompy (brak klina)

 

http://allegro.pl/volvo-s70-v70-96-00-2-5-tdi-kolo-walka-rozrzadu-i2892340913.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volvowaryszak

no tak nie pomyślałem aby na alegro zobaczyć częsci hi hi . ale dzięki za wskazówkę teraz muszę skołować manometr i próbować odezwę się jak to ogarnę .

wczoraj na domiar złego komuś niespodobała się moja tylna szyba i teraz mam oklejoną folią i czekam na całą klepę w kolorze :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
manometr

 

Oczywiscie czujnik zegarowy :P Koniecznie 0,01 No i najgorsze - przystawka do pompy bez niej nic nie zdziałasz. Ale powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volvowaryszak

przypomniałem sobie że cztery bloki dalej jest takie v 70 z tym silnikiem i ma gościa od volvo dodzwoniłem się i jestem umówiony na środę , mechanik potwierdzil naszą teorię że trzeba ustawić na zegar i musi być i zrobi mi to od ręki . dam znać o sukcesach ! bo mam nadzieje że pomoże bo w serwisie nim nawet byłem i stwerdzili, że regeneracja pompy albo remont silnika bo kąt wtrysku sprawdzili oczywiście tylko komputerem,

A to volvo v70 ma już 850 000 km i u niego jest robione i pali w mrozy bez problemu !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
bo kąt wtrysku sprawdzili oczywiście tylko komputerem,

 

tzw dynamiczny kąt wtrysku....

 

Ważniejszy jest statyczny kąt wtrysku który mozna ustawic tylko czujnikiem zegarowym - wazny przy odpalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania