Skocz do zawartości

[tuning] Podgrzewane lusterka dla Toyota Corolla E10


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Opiszę tu montaż ogrzewania lusterek zewnętrznych w Corolli E10 (lusterka regulowane ręcznie). Wiem, że podobny opis wykonał sztylu dla E11 ale w E10 kilka rzeczy się różni, m.in. inaczej zdejmuje się szkło lustra, nie da wepchnąć się tylu przewodów do wnętrza lusterka oraz podłączamy pod kostkę elektryczną w nogach kierowcy zakładając, że nie mamy seryjnej instalacji w drzwiach.

 

 

 

No to zaczynamy.

 

 

 

1. Odciągamy palcami wewnętrzną osłonę lusterka - trzyma się na 2 zaczepach:

01_0_17.jpg

 

 

2. Odkręcamy 3 śruby 10, które trzymają lusterko:

02_0_33.jpg

 

 

3. Po odkręceniu lusterko trzyma się jeszcze na malutkim plastikowym zaczepie no i na przyklejonej uszczelce:

03_0_17.jpg

 

 

4. Odkręcamy śrubkę pod cięgnem regulacji lusterka:

04_0_16.jpg

 

 

5. Ściągamy rączkę i gumową uszczelkę z uchwytu lusterka:

05_0_13.jpg

 

 

6. Zdejmujemy małą zaślepkę pod lusterkiem podważając ją tak jak na rys.:

06_105.jpg

 

 

7. Zdejmujemy zaślepkę lusterka znajdującą się pomiędzy lusterkiem a uchwytem. W tym celu musimy rozłożyć lusterko maksymalnie na zewnątrz:

07_89.jpg

 

 

8. Szkło lustra z obudową wpięte jest na mechanizm za pomocą sześciu takich zatrzasków:

08_85.jpg

 

 

9. Odginając maksymalnie szkło lusterka - wsuwamy cienki śrubokręt i zwalniamy kilka zatrzasków. Szkło lusterka odginamy z czuciem żeby nie pękło. Można spróbować również podejść śrubokrętem od strony aparatu fotograficznego:

09_70.jpg

 

 

10. W ten sposób podważamy śrubokrętem:

10_0_4.jpg

 

 

11. Jak już puszczą dolne zatrzaski możemy śmiało odginać całe lustro ku górze aż odskoczą zatrzaski górne:

11_0_4.jpg

 

 

12. W celu wyjęcia szkła z plastiku nie trzeba gotować całości w garczku - należy odciągać plastik na najdłuższym boku lustra (dolnym) i powoli, delikatnie przechodzić do brzegu. Zdjęcie jednego jak i drugiego szkła zajęło mi niecałą minutę w temp. otoczenia 15st.C:

12_0_3.jpg

 

 

13. Idziemy umyć lustro i ten plastik:

13_0_8.jpg

 

 

14. Polecam CIF. Następnie lustro dokładnie suszymy i przygotowujemy do przyklejenia maty grzewczej:

14_0_1.jpg

 

 

15. Przyklejamy matę przesuwając ją maksymalnie do wewnętrznej strony lustra - jeżeli zrobimy to po środku to ze względu na złącza elektryczne będziemy musieli pozbyć się jednego z zatrzasków trzymającego lustro:

15_0_1.jpg

 

 

16. Odmierzamy i nanosimy punkty pod otwory na złącza:

16_0_1.jpg

 

 

17. Wiercimy otwory:

17_0_1.jpg

 

 

18. Wkładamy szkło z powrotem w obudowę:

18_1_1.jpg

 

 

19. Rozbieramy skrętkę komputerową - między przewodami powinna być też cienka metalowa linka, którą wykorzystamy najpierw do przeciągnięcia przewodów do wnętrza lusterka a potem jako masę.

 

 

 

20. W kanaliku, którym biegną linki do kierowania lusterkiem jest b. ciasno i nie zmieszczą się nawet 2 cienkie przewody ze skrętki. Rozwiązaniem było wykorzystanie jednego przewodu skrętki i tej właśnie cienkiej linki jako masy. Czyli .. po przeciągnięciu "pilota" do jego końca lutujemy przewód skrętki i linkę.

 

 

 

21. Przeciągamy całość na wylot:

19_0_1.jpg

 

 

22. I lutujemy do przygotowanego wcześniej lusterka:

20_0_1.jpg

 

 

23. Zostawiamy kabelkom trochę luzu na wszelki wypadek i montujemy szkło lusterka wciskając je w zatrzaski - tu nie trzeba być już takim delikatnym - wystarczy tylko pamiętać żeby naciskać po środku lustra ponieważ tylko tu lustro opiera się na mechanizmie:

21_0_1.jpg

 

 

24. Ja zlutowałem pod lustrem linkę z masą do skrętki żeby dalszy przewód był jednakowy:

22_0_1.jpg

 

 

25. Odkręcamy maskownicę linek lusterka:

23_0_1.jpg

 

 

26. I przeciągamy tędy przewody:

24_0_1.jpg

 

 

27. Zakładamy obydwie zaślepki lusterka, które wcześniej wyciągaliśmy. Bierzemy gumową uszczelkę uchwytu lusterka i robimy maleńką dziurkę w tej wypustce pod przewody:

25_0_1.jpg

 

 

28. Przeciągamy przewód, zakładamy uszczelkę i idziemy montować lusterko do samochodu:

26_0_1.jpg

 

 

29. Przekładamy przewód zgodnie z rys.:

27_0_1.jpg

 

 

30. Przykręcamy lusterko, przeciągamy przewód i zakładamy maskownicę.

 

 

 

31. Zdejmujemy boczek w drzwiach, próg plastikowy, przy prawych drzwiach dodatkowo cały schowek (w przypadku wygłuszenia drzwi - głośnik):

28_0_1.jpg

 

 

32. Żeby pomóc sobie trochę przy przeciąganiu przewodu przez gumową rurkę między drzwiami a kabiną dobrze jest odkręcić ogranicznik drzwi przez co otworzą się one szerzej dając lepszy dostęp:

29_0_1.jpg

 

 

33. Bierzemy gruby, sztywny drut i zakańczamy go jak na rys. żeby nie wbijał się w gumową harmonijkę:

30_14.jpg

 

 

34. i co tu więcej pisać .. piwo albo ze dwa - paczkę fajek na nerwy i musimy przepchnąć drut z jednego punktu do drugiego - radźcie sobie jak możecie - nie potrafię napisać niczego co by Wam w tym pomogło. Jak już się uda - przywiązujemy jeden koniec przewodu od lusterka do druta który przepchnęliśmy i przeciągamy przewód.

31_13.jpg

 

 

35. Przewody z lewego jak i z prawego lusterka podciągamy pod skrzyneczkę z bezpiecznikami po lewej stronie nóg kierowcy. Oddzielamy masy i łączymy z najbliższym punktem ujemnym a pozostałe końcówki łączymy i ciągniemy w okolice tej wtyczki...

32_12.jpg

 

 

36. ... a dokładniej wlutowujemy się w najgrubszy czarny przewód tej wtyczki, który zasila ogrzewanie tylnej szyby i jest już zasilaniem po przekaźniku:

33_12.jpg

 

 

37. Składamy wszystko do kupy, przekręcamy stacyjkę, włączamy ogrzewanie tylnej szyby - czekamy ok.30sek. i ...

34_9.jpg

 

 

Autor: Paweł Wiącek

 

Źródło: http://forum.corollaclub.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania