Gość Bartas Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Opiszę tu montaż ogrzewania lusterek zewnętrznych w Corolli E10 (lusterka regulowane ręcznie). Wiem, że podobny opis wykonał sztylu dla E11 ale w E10 kilka rzeczy się różni, m.in. inaczej zdejmuje się szkło lustra, nie da wepchnąć się tylu przewodów do wnętrza lusterka oraz podłączamy pod kostkę elektryczną w nogach kierowcy zakładając, że nie mamy seryjnej instalacji w drzwiach. No to zaczynamy. 1. Odciągamy palcami wewnętrzną osłonę lusterka - trzyma się na 2 zaczepach: 2. Odkręcamy 3 śruby 10, które trzymają lusterko: 3. Po odkręceniu lusterko trzyma się jeszcze na malutkim plastikowym zaczepie no i na przyklejonej uszczelce: 4. Odkręcamy śrubkę pod cięgnem regulacji lusterka: 5. Ściągamy rączkę i gumową uszczelkę z uchwytu lusterka: 6. Zdejmujemy małą zaślepkę pod lusterkiem podważając ją tak jak na rys.: 7. Zdejmujemy zaślepkę lusterka znajdującą się pomiędzy lusterkiem a uchwytem. W tym celu musimy rozłożyć lusterko maksymalnie na zewnątrz: 8. Szkło lustra z obudową wpięte jest na mechanizm za pomocą sześciu takich zatrzasków: 9. Odginając maksymalnie szkło lusterka - wsuwamy cienki śrubokręt i zwalniamy kilka zatrzasków. Szkło lusterka odginamy z czuciem żeby nie pękło. Można spróbować również podejść śrubokrętem od strony aparatu fotograficznego: 10. W ten sposób podważamy śrubokrętem: 11. Jak już puszczą dolne zatrzaski możemy śmiało odginać całe lustro ku górze aż odskoczą zatrzaski górne: 12. W celu wyjęcia szkła z plastiku nie trzeba gotować całości w garczku - należy odciągać plastik na najdłuższym boku lustra (dolnym) i powoli, delikatnie przechodzić do brzegu. Zdjęcie jednego jak i drugiego szkła zajęło mi niecałą minutę w temp. otoczenia 15st.C: 13. Idziemy umyć lustro i ten plastik: 14. Polecam CIF. Następnie lustro dokładnie suszymy i przygotowujemy do przyklejenia maty grzewczej: 15. Przyklejamy matę przesuwając ją maksymalnie do wewnętrznej strony lustra - jeżeli zrobimy to po środku to ze względu na złącza elektryczne będziemy musieli pozbyć się jednego z zatrzasków trzymającego lustro: 16. Odmierzamy i nanosimy punkty pod otwory na złącza: 17. Wiercimy otwory: 18. Wkładamy szkło z powrotem w obudowę: 19. Rozbieramy skrętkę komputerową - między przewodami powinna być też cienka metalowa linka, którą wykorzystamy najpierw do przeciągnięcia przewodów do wnętrza lusterka a potem jako masę. 20. W kanaliku, którym biegną linki do kierowania lusterkiem jest b. ciasno i nie zmieszczą się nawet 2 cienkie przewody ze skrętki. Rozwiązaniem było wykorzystanie jednego przewodu skrętki i tej właśnie cienkiej linki jako masy. Czyli .. po przeciągnięciu "pilota" do jego końca lutujemy przewód skrętki i linkę. 21. Przeciągamy całość na wylot: 22. I lutujemy do przygotowanego wcześniej lusterka: 23. Zostawiamy kabelkom trochę luzu na wszelki wypadek i montujemy szkło lusterka wciskając je w zatrzaski - tu nie trzeba być już takim delikatnym - wystarczy tylko pamiętać żeby naciskać po środku lustra ponieważ tylko tu lustro opiera się na mechanizmie: 24. Ja zlutowałem pod lustrem linkę z masą do skrętki żeby dalszy przewód był jednakowy: 25. Odkręcamy maskownicę linek lusterka: 26. I przeciągamy tędy przewody: 27. Zakładamy obydwie zaślepki lusterka, które wcześniej wyciągaliśmy. Bierzemy gumową uszczelkę uchwytu lusterka i robimy maleńką dziurkę w tej wypustce pod przewody: 28. Przeciągamy przewód, zakładamy uszczelkę i idziemy montować lusterko do samochodu: 29. Przekładamy przewód zgodnie z rys.: 30. Przykręcamy lusterko, przeciągamy przewód i zakładamy maskownicę. 31. Zdejmujemy boczek w drzwiach, próg plastikowy, przy prawych drzwiach dodatkowo cały schowek (w przypadku wygłuszenia drzwi - głośnik): 32. Żeby pomóc sobie trochę przy przeciąganiu przewodu przez gumową rurkę między drzwiami a kabiną dobrze jest odkręcić ogranicznik drzwi przez co otworzą się one szerzej dając lepszy dostęp: 33. Bierzemy gruby, sztywny drut i zakańczamy go jak na rys. żeby nie wbijał się w gumową harmonijkę: 34. i co tu więcej pisać .. piwo albo ze dwa - paczkę fajek na nerwy i musimy przepchnąć drut z jednego punktu do drugiego - radźcie sobie jak możecie - nie potrafię napisać niczego co by Wam w tym pomogło. Jak już się uda - przywiązujemy jeden koniec przewodu od lusterka do druta który przepchnęliśmy i przeciągamy przewód. 35. Przewody z lewego jak i z prawego lusterka podciągamy pod skrzyneczkę z bezpiecznikami po lewej stronie nóg kierowcy. Oddzielamy masy i łączymy z najbliższym punktem ujemnym a pozostałe końcówki łączymy i ciągniemy w okolice tej wtyczki... 36. ... a dokładniej wlutowujemy się w najgrubszy czarny przewód tej wtyczki, który zasila ogrzewanie tylnej szyby i jest już zasilaniem po przekaźniku: 37. Składamy wszystko do kupy, przekręcamy stacyjkę, włączamy ogrzewanie tylnej szyby - czekamy ok.30sek. i ... Autor: Paweł Wiącek Źródło: http://forum.corollaclub.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi