Gość Dawid Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Witam, ostatnio mam problemy z odpalaniem mojej astry. Nie mogę dojść do tego co jej dolega. Co się ostatnio zmieniło? Od jakiegoś miesiąca zapaliła mi się kontrolka od ABS i oczywiście nie działa. Raz od razu po włączeniu zapłonu zapala się i już nie gaśnie a czasami zgaśnie ale zapali się po przejechaniu kilku metrów. Piszę o tym bo nie wiem czy ma to coś wspólnego z nowym problemem. Silnik czy ciepły czy zimny ale częściej zdarza się na ciepłym. Silnik po prostu nie zapala. Kręci ale nic więcej. Zdarza się, że odpali i zaraz zgaśnie tak jakbym przekręcił stacyjkę. Kręcę 10 razy aż tu raz cyk i chodzi normalnie. Pisałem o ABS bo dzisiaj nie chciał odpalić, wcisnąłem do deski pedał hamulca i po tym zaskoczył. Być może to przypadek. Bardziej bym stawiał na jakiś sterownik, zaśniedziały bezpiecznik lub uszkodzony przekaźnik. Gdzie zacząć szukać?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Od jakiegoś miesiąca zapaliła mi się kontrolka od ABS i oczywiście nie działa Sprawdź na kompie dlaczego zapala się ABS, bo może to być przyczyna zaniku napięcia lub masy na sterownikach lub akumulator pada.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Problem w tym, że tu nie ma komputera To starej generacji diesel. Akumulator nowy. Dziś sytuacja się powtórzyła. Nie chciał odpalić, wyłączyłem zapłon, hamulec do deski kilka razy i odpalił... O co chodzi...?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 sterownik ABS masz. Sterownika silnika nie ma. Czy masz immobiliser? Tak czy siak, wtedy kiedy nie chce odpalic to jakos (w isuzu to jest bardzo trudne bo pompa z tylu) dojsc do przewodu na pompie od zaworka odcinajacego i sprawdzic czy jest na nim +12V w momencie krecenia i na zapłonie. Brak napiecia = brak mozliwosci odpalenia silnika. W twoim TD ten jeden przewód odpowiada za odpalanie i gaszenie silnika. W starszych oplach byl czarno-żółty z tego co pamietam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Sprawdziłem napięcie na włączonym zapłonie (nie miałem możliwości sprawdzenia podczas kręcenia). Do pompy z tego co widzę idzie tylko jedna wiązka kabli. Wypiąłem kostkę. 3 piny, na środkowym 12V, pozostałe zero - tak ma być?. Mam immobiliser i tylko jeden kluczyk, więc teraz pytanko Gdzie co i jak z tym immo żeby go pominąć. Usunąć całkowicie. Nie będę 150zł wklejać w nowy kluczyk. Raczej nikt takiego starego auta nie ukradnie he he Znalazłem gniazdo OBD. Da rade odczytać dane z ABS bez kompa? (na spinacz)?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 kolor przewodu na ktorym jest +12V? Gdzie co i jak z tym immo żeby go pominąć Immo zapewne jest na zaworku odcinajacym. Trzeba spojrzec na schemat. Jesli tak jest to podanie +12V bezposrednio ze stacyki na zaworek załatwi sprawe. Znalazłem gniazdo OBD. Da rade odczytać dane z ABS bez kompa? (na spinacz)? Osobiscie tego nie robilem, ale podobno da sie. Znow trzeba zajrzec w schematy zeby zlokalizowac odpowiedni pin w 16stykowym gnieździe   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udało się zobaczyć kolory kabli od drugiej strony. Napięcie tylko na kablu nr 2 (czarny z fioletowym paskiem. Teraz pytanie co dalej. Czy wykluczamy immobiliser czy napięcie powinno być też na kablu nr 1 (żółto-czerwony)? aa no i czy w ogóle to ta kostka? Nic więcej nie widać...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 To nie to, wg schematu do zaworka odcinajacego leci przewód czarno-zółty i takiego trzeba szukac. Czerwono-zółty to prawdopodobnie podgrzewacz. A czarno-fioletowy to cos mi sie kojarzy ze wzbudzanie alternatora. Ze schematu widac ze IMMO dziala wlasnie na ten zaworek ABS w złaczu 16pinowym siedzi na styku nr 12 (brązowo-bialy)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 no i d... nic nie widze. odstawilem auto do elektryka. Teraz sobie tak pomyślałem... Czytałem spis przekaźników Astry F ale zazwyczaj nigdzie nie piszą o silniku Isuzu. Może coś przeoczyłem i gdzieś jest jakiś przekaźnik pompy paliwa lub jakiegoś zaworu?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szumi2536 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 sprawdz stan oleju w silniku . Mój znajomy miał podobny problem okazało się ze miał zaniski stan oleju w silniku i auto nie odpalało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się