Skocz do zawartości

[silnik benzyna]Remont silnika 0-gen Hyundai S-Coupe


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Remont kapitalny silnika 0-gen

 

 

 

1. Goły blok silnika odebrany po planowaniu i honowaniu.

 

2. Nowa panewka.

 

3. Na blok zostały założone nowe panewki główne oraz dysze smarujące tłoki pod ciśnieniem.

 

4. Następnie na ułożone wcześniej panewki został ułożony wał korbowy.

01_128.jpg

02_129.jpg

03_139.jpg

04_123.jpg

5. Każda panewka jak i wał zostały obficie posmarowane olejem.

 

6. Dla wygody do posmarowania olejem wszystkiego posłużyła strzykawka.

 

7. Panewki główne zostały zamontowane ze zwróceniem uwagi na odpowiednią kolejność i ułożenie mostków je trzymających (numerowanie zaczyna się od strony gdzie jest rozrząd, i w stronę rozrządu muszą być skierowane strzałki).

 

8. Gładzie cylindrowe dokładnie zostały posmarowane olejem.

05_115.jpg

06_104.jpg

07_88.jpg

08_84.jpg

 

9. Za pomocą specjalnego przyrządu nowe pierścienie na tłoku zostały ściśnięte by potem bez problemu włożyć je w cylindry, w tle widać nową uszczelkę pod głowicę oraz nowe wzmocnione panewki korbowe.

 

10. Jeden tłok już siedzi na swoim miejscu - ważne żeby wsadzić go kropką (w tym wypadku) po stronie rozrządu.

 

11. W ten sam sposób zostały założone wszystkie 4 tłoki.

 

12. Jednocześnie z zakładaniem tłoków zostały założone nowe panewki korbowodowe, i podobnie jak w przypadku panewek głównych, także te zostały przykręcone z odpowiednią siłą przy użyciu klucza dynamometrycznego.

09_69.jpg

10_126.jpg

11_108.jpg

12_101.jpg

 

13. przy zakładaniu koła zamachowego mały problem: wał w silnikach z 94 roku ma kołnierz, który wchodzi w koło zamachowe. Jednak ja posiadam koło zamachowe z 93 roku a te jeszcze takiego bajera nie miało... trzeba coś wymyśleć...

 

14. Po chwili wahania zdecydowałem się obciąć szlifierką kątową problemowy kołnierz na wale (nie bierzcie ze mnie przykładu, pewnie każdy inny mechanik zjedzie mnie za to z ziemią... Chodzi o wyważenie wału, jednak przyjąłem że kołnierz jest na środku wału więc wiele jego wyważenie się nie zmieni...

 

15. Po powyższej operacji mogłem już przykręcić odłożone wcześniej koło zamachowe. oryginalne waży 7,1 kg a zamontowane przeze mnie 4,6 kg.

 

16. Czas teraz zająć się drugą stroną wału, tu niestety też jest inne rozwiązanie niż na wale o rok młodszym ponieważ jest klin, na szczęście jednak mam wszystko co mi potrzeba i przerabiać nic nie muszę.

13_79.jpg

14_77.jpg

15_61.jpg

16_56.jpg

 

17. Na wał (klin) zostało założone koło do paska rozrządu, a obok napinacz paska rozrządu.

 

18. Po przykręceniu głowicy również "dynamometrem" został założony wzmocniony pasek rozrządu. Pod zregenerowaną głowicę poszła oryginalna METALOWA uszczelka. w międzyczasie została również przykręcona miska olejowa oraz filtr oleju - również nowy i oryginalny, nie jakaś podróbka.

 

19. Teraz już z górki. Założona została osłona paska rozrządu i koła pompy wodnej. oczywiście przed założeniem plastikowej osłony rozrządu sprawdziłem jego położenie na znakach oraz kilka razy obróciłem silnikiem, żeby upewnić się że wszystko ok.

 

20. raz jeszcze widok na koło zamachowe a za chwilkę...

17_49.jpg

18_0_29.jpg

19_36.jpg

20_30.jpg

 

21. Na koło zamachowe została założona tarcza sprzęgła i docisk.

 

22. Teraz do silnika przykręciłem już skrzynię biegów (w międzyczasie kolektor ssący także).

 

23. Jeszcze rozrusznik i osłona koła zamachowego a potem...

 

24. Silnik został włożony tam gdzie jego miejsce. Całą przestrzeń silnikową wcześniej także ładnie umyłem.

21_26.jpg

22_24.jpg

23_21.jpg

24_19.jpg

 

KOSZTORYS:

 

1. Uszczelka pod głowicę metalowa oryginał - 140zł, a w serwisie 280zł

 

2. Panewki korbowe nominał - 100zł, a w serwisie 180zł

 

3. Uszczelniacze do silnika 50zł

 

4. Panewki główne nominał 100zł

 

5. Regeneracja głowicy (szlif, dotarcie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych) - 300zł

 

6. Szlif bloku silnika - 60zł

 

7. Honowanie gładzi cylindrowych ok 100zł

 

8. Musiałem kupić drugi silnik dla wału za 350zł, ale jak macie wał i coś z nim nie tak to można dać go do szlifu za 190zł a panewki kupić pod szlif, cena panewek taka sama jak nominalnych

 

9. Uszczelka pod kolektor wydechowy - 25zł

 

10. Filtr oleju oryginalny: 19zł

 

11. Olej 10W/40 - ok 100zł

 

12. Pasek rozrządu - 60zł

 

 

 

Autor: Tigersoft

 

Źródło: http://www.tigersoft.ovh.org

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania