Gość prezesik25 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Witajcie Od pół roku mój tata boryka się z problemem braku wysokich obrotów na PB w aucie Daewoo Nexia silnik 1,5 8v 1997r. Silnik wyposażony jest w instalację LPG II generacji z komputerem Landi (zamiast krokowca LPG założona śruba). Na LPG silnik chodzi ok, natomiast jest problem na PB. Zimny silnik trudno uruchomić na PB. Jak się uruchomi z LPG, silnik się rozgrzeje to potem można uruchomić z PB, lecz wolne obroty są takie jakby silnik chodził na 2-3 garach, telepie nim itp. Przy próbie wciśnięcia pedału gazu silnik robi "buuu" i gaśnie. Wymienione były: wkład pompki (jakiś zamiennik), bo poprzednie padł po 2 latach oraz filtr paliwa. Filtr paliwa założony został zwykły przelewowy z możliwością zakładania gumowych przewodów na opaskę. Oryginalne przewody paliwowe pogniły i założony został przewód miedziany 8 mm (od LPG) po całej długości progu. Miedzy przewodem a listwą wtryskową jest taki plastikowy przewód takimi spinkami i takim okrągłym dyskiem - to zostało założone. Rok temu zaczęły się problemy przy niskiej temperaturze (ok. 0 stopni) z uruchamianiem silnika na PB. Przy próbie uruchomienia na zaciąg (czego nie wolno robić - wiem) silnik nie odpalił. Po ponownej próbie uruchomienia z kluczyka silnik odpalił jakby nic się nie stało ... Znajomy mówił mi, że do wyczyszczenia może być czujnik położenia wału znajdujący się przy dolnym kole pasowym. Wcześniej silnik tuż po odpaleniu na PB zaraz przełączany był na LPB, nie wiem, może wtryski się zapiekły? Wykręcić i wrzucić do nafty na noc? Oprócz tego proszę Was o pomoc co jeszcze mógłbym sprawdzić, ew. wymienić, bo w oplach jestem kompletnie zielony Może czujnik temperatury? A gdzie on jest? Wiem, ze w golfie3 czujnik temp odpowiada za dawkowanie paliwa w zależności od temp płynu, sprawdza się go omomierzem - 2000-3000 ohm silnik zimny, 200 ohm silnik gorący.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Wiem, ze w golfie3 czujnik temp odpowiada za dawkowanie paliwa w zależności od temp płynu, sprawdza się go omomierzem - 2000-3000 ohm silnik zimny, 200 ohm silnik gorący. Sprawdzić na początek jak sam piszesz czujnik (gdzie jest nie wiem poszukać)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się