Skocz do zawartości

[silnik benzyna]Sprawdzenie silniczka obrotów Bosch Clio


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli silnik ciężko odpala niezależnie czy zimny czy ciepły to pierwsze co robimy:

 

* odkręcamy komorę filtra powietrza i zdejmujemy ją tak żeby ukazał naszym oczom gaźnik

01_125.jpg

 

 

Szukamy silniczka obrotów (na zdjęciu zaznaczony na czerwono) i wypinamy z niego wtyczkę. Wtedy przy pomocy zwykłego miernika (omomierz) możemy sprawdzić czy wszystko ok. Między pinem 1 i 2 przy lince na luzie 0ohm (zwarcie) a między pinem 3 i 4 około 4ohm.Gdy naciągniemy linkę gazu a mi miedzy silniczkiem a cięgnem zrobi się przerwa to między pinem 1 i 2 powinna powstać przerwa. Dla wyjaśnienia pin 1 i 2 to czujnik krańcowy umiejscowiony na czubku popychacza który informuje komputer czy dajemy gaz czy nie (a komputer według tego zarządza dawką paliwa). Więc jeśli czujnik ten jest walnięty i stale zwiera pin 1 i 2 to ECU daje nam małą dawkę paliwa i pomimo że silniczek krokowy się rusza to silnik staje się mułowaty i gaśnie przy próbie dodania gazu. Natomiast jeśli czujnik się uszkodził i stale jest rozwarty to wzrośnie nam spalanie paliwa zwłaszcza w trybie miejskim i zauważymy falujące obroty, i pojawią się problemy z zimnym odpalaniem.

 

 

 

Jeśli silnik jest mułowaty i po dodaniu gazu się dusi a nie mamy pod ręką miernika wystarczy wypiąć wtyczkę od silniczka i zobaczyć czy dalej się dusi. Jeśli tak to prawdopodobnie ten czajniczek jest uszkodzony i proponuje jeśli jesteśmy w trasie zostawić wypiętą wtyczkę , wstępnie wyregulować obroty linką gazu i tak dojechać do domu.

 

 

 

Drugą częstą przyczyną niskich i niestabilnych obrotów jest zacięty silniczek obrotów.

 

Można to sprawdzić przy pomocy zwykłego zasilacza lub podpinając pod akumulator (z tym że druga opcja może grozić zwarciem lub spaleniem silniczka jeśli nieumiejętnie coś podłączymy dlatego polecam zasilacz 12 V) . Zasilacz podpinamy pod pin 3 i 4 (licząc od dołu wtyczki). Jeśli silniczek nie drgnie to próbujemy zamieniając kolejność kabli. Jeśli się ruszy to czekamy aż dojdzie do końca a wtedy znów zamieniamy kolejność kabli i patrzymy czy rusza się w drugą stronę. Jeśli silniczek się rusza to wszytko ok a jeśli zacina się lub nie działa to zabieramy się do rozbiórki i czyszczenia

 

 

 

I najważniejsze jeśli silniczek krokowy pod zasilaczem działa a w samochodzie ani drgnie to należy sprawdzić czujnik temperatury. To jest czujnik z białą obudową przy kopułce rozdzielacza. Powinien mieć on rezystancję przy ok 20 stopniach Celsiusza = 3000ohm a waz ze wzrostem temperatury coraz mniej tak ze przy 90 stopniach to około 800ohm.

 

 

 

Autor: kondzio85

 

Źródło: http://forum.krc.cn.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania